Hoi,
Sinds afgelopen vrijdag ben ik weer terug van tien dagen in Ierland rondrijden.
De huurauto was er eentje naar ons hart een splintenieuwe C4
De auto reed geweldig over het slechte Ierse wegdek, wel een beetje stugger dan je in eerste instantie van Citroen zou verwachten, maar gegeven het gemiddelde wegdek is dat juist comfie.
Maar ik moet zeggen, na de vakantie weer in de C5 stappen is toch wel weer heel speciaal. Aan veel dingen (geluid van deuren dichtdoen, gebruikte kunststoffen etc) merk je wel dat de C5 heel wat meer auto is.
Ik vind de C4 heel mooi en hij rijdt geweldig, maar ik zou mijn C5 er niet op inruilen…....
Groet,
Gert
Nee, zeker niet doen! Je krijgt namelijk geen piek voor je C5! Dus voor de Xantianen: buitengewoon aantrekkelijk om tweedehands te kopen.
Groeten,
Kaaskop
Ik ben het helemaal met Automatique, de C5 wordt niet genoeg geprezen.
Iedere keer als ik weer een huur auto meegekregen heb, ben ik weer blij als ik op het vliegveld weer in mijn eigen C5 kan stappen. De ruimte, de rust, het veercomfort (ja, ik weet het, het kan beter), het relaxte rijden.
Vorige week terug gekomen uit de UK waar ik een Focus had als huurauto, niet mijn soort auto.. In de US, de Mustang, leuk maar slecht gebouwd en niet te vergelijken met de C5. Zo zijn er nog meer voorbeelden.
De C5 is op dit moment, in ieder geval voor mij, mijn ideale auto. Misschien dat de C6 dat gaat worden, maar die is me nog te duur.
Zoals mijn vrouw het altijd zegt, jij bent gek op grote, comfortabele auto’s
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat












































Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
ach dat heb ik ook met mijn Xsara als je in iets anders heb gereden (vooral ander merk) ben je blij dat je weer in je eigen Citroën stapt
Hoe dachten jullie hoe ik mij voelde toen ik van die meriva van de anwb weer terug naar de Xant mocht??
Wie had dat gedacht: ondanks alle perikelen (nog steeds niet helemaal weg!!!) ben ook ik wel tevreden met mijn C5. Hij zit prima (voor het hele gezin) en rijdt comfortabel (afgezien van het hikken)........
En over de Xantia (2.0 SX ‘93) van mijn vrouw ben ik ook tevreden. Rijdt een stuk beter dan mijn oude (1.8 Allure ‘95), vooral de wegligging. Alleen de zitpositie is voor mij niet optimaal, daarom was de keus voor de C5 snel gemaakt!
Alvast tevreden feestdagen toegewenst aan iedereen!!
Johan.





















Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
En ik ben zeer tevreden over m’n xantia, net verbruik, lage onderhoudskosten en heeft me nog niet in de steek gelaten. superauto
En de saxo mag er ook zijn
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
ook hier ben ik tevreden :photo
c5 break 2.2 hdi exclusive
pack hifi RT2,schuifkanteldak,verwarmde lederen stoelen.
mazda mx5 1.8 16v
Ik vond het ‘andere tevreden draadje’ leuker.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije





















Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Wat dacht je van een lijntje “hoe tevreden ben je over de dealer”
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Ik mocht vorige week even de Volvo V70 T5 van mijn collega gebruiken.
Ik moet toegeven hij is wel heel snel maar wat een gehobbel je voelt ook werkelijk alles. Nee laat mij dan maar wat langzamer optrekken met veel meer comfort
Citroën C5 HPi Break Exclusive
Burton (http://www.burtoncar.eu)
Volvo’s zijn de laatste jaren stukken beter geworden, maar mijn C5 was praktisch even snel als de s60 2,4D (~140pk) van een collega. Die was wel een stuk zuiniger, scheelde tot 0,8L op 100km, ik wijt dit vooral aan de lagere carosserie van de s60 en het gebrek aan roetfilter.
De C5 is veel rijker uitgerust (H3+, parkeerhulp, Xenon, ESP, bandenspanningssensoren, velours, etc. etc.) veel groter van binnen, in drie richtingen en veel comfortabeler. De geregelde airco van de C5 werkt ook een stuk beter.
De s60 had een betere stereo, een spannend motorgeluid (5cil) en een vrij strak onderstel (niet echt mijn voorkeur, maar er zijn mensen…) Opvallend was wel dat hij drie keer de wegenwacht nodig heeft gehad (2x turbo stuk, 1x brandstoftekort)
De C5 tenslotte, is altijd de meest praktische auto, of het nu om de ruimte gaat, de hoogteregeling, de vijfde deur of de neerklapbare achterbank. Daarkunnen in veel gevallen zelfs stationapparaten niet aan tippen (een v70 is echt klein naast een C5!)
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Met ongeveer 128.000 km en een paar probleempjes maar keurig onder garantie vervangen
( kachelventilator, de ruit (2*), achterslot) ben ik nog steeds uitermate blij met de C%. Pas weer met z’n vijfen ( kleinste 1.76) op vakantie geweest, heerlijk comfortabel door duitsland gereden met hoge snelheden. En in de koffer kan werkrlijk “alles”.
Dus hulde voor mijn C5 break 2.0 HDI uit 2003
Ja, heerlijk in je C5 op de Duitse autobahn. Alleen jammer dat je snelheid moet minderen omdat die Duitsers niet naar rechts gaan
Van GS tot C4 Cactus