jaco schreef:Ik heb er nog niet in gereden, maar wel proefgezeten. De DS5 is bedroevend krap, maar dat vond ik van de nieuwste C5 ook al. Een C4 Picasso is vele malen ruimer, zowel voorin als achterin. Bovendien zal je daarin met een dikke buik een stuk makkelijker instappen.
Zelf ben ik een lange bonenstaak, dus pas ik prima achter het stuur, maar het hoofd en de benen hebben moeite een plekje te vinden.
ik heb mijn C5 ph3 ingeruild voor een C4P die ik afgelopen zaterdag in ontvangst heb genomen..
qua rijden heeft de C5 een plus punt.. maar qua ruimte is de C4P gewoon geweldig..
ben blij met de overstap…
Totaal aantal Berichten: 333
Geregistreerd: 16-08-2006
- DS 5 So Chic
- DS 5 Jubeleum editie
jaco schreef:Het is hier natuurlijk nogal off-topic, maar dat geschok is geen gebrek van de EB6V, maar een ‘gebrek’ van de berijder. Behandel je de bak als een volautomaat dan zal het schakelen schokkerig gaan. Anticipeer je op het schakelmoment door tijdig je rechtervoet even te lichten, dan zal hij lekker soepel schakelen. Je moet de EB6V dus eigenlijk rijden als een handbak, alleen hoef je geen schakelpook te gebruiken, dat doet de computer voor je.
Maar goed, je houdt ervan of niet.
Dat had ik me helaas bij aanschaf niet gerealiseerd. Kwam van een automaat en dan valt het vies tegen. Dat ik hem moet behandelen als een schakelbak is me inmiddels ook duidelijk geworden. En dat is nu precies wat ik niet (meer) wil.
Blijft me dus niks anders over dan te wachten op een eventuele opvolger van de C4Picasso.
Totaal aantal Berichten: 94
Geregistreerd: 29-09-2007
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
jaco schreef:Het is hier natuurlijk nogal off-topic, maar dat geschok is geen gebrek van de EB6V, maar een ‘gebrek’ van de berijder. Behandel je de bak als een volautomaat dan zal het schakelen schokkerig gaan. Anticipeer je op het schakelmoment door tijdig je rechtervoet even te lichten, dan zal hij lekker soepel schakelen. Je moet de EB6V dus eigenlijk rijden als een handbak, alleen hoef je geen schakelpook te gebruiken, dat doet de computer voor je.
Maar goed, je houdt ervan of niet.
Hier zit veel logica in!!
Maar niet tegenstaande ben ik ook een berijder van een EB6V in een peugeot 3008 1.6hdi en ik vind deze bak wel leuk rijden echter,,,, Op sommige momenten verfoei ik hem dan weer en dat is meestal wanneer ik even snel de baan wil opdraaien alvorens een aanstormende wagen of op de snelweg even het gaatje wil dichtrijden op mijn voorligger omdat er weer een rechts komt voorbijgestoken en voor mij met hoge snelheid wil invoegen
Eigenlijk zit het zo, wanneer ik geen haast heb is het leuk ! maar moet ik wat defensiever dan kom ik al eens tekort op een echte automaat…...
vermogen is hoe hard je de muur raakt! koppel is hoever je de muur meeneemt!!
Dat is het grote voordeel van een automaat: gewoon bot het gas intrappen en de wagen gaat wel vooruit.
De EB6V is geen automaat, maar een electronisch geschakelde ‘hand’bak. Met een conventionele handbak kan je ook niet doen wat je zojuist beschrijft, maar daar hoor je nooit iemand over klagen. Voor de EB6V geldt hetzelfde. En als je niet wil of kan schakelen, moet je gewoon een volautomaat kiezen.
Maar we gaan hier te ver off-topic. Waar ging dit topic ook alweer over? O ja, de aanloop naar de DS5. Nou, hoewel ik ‘m nogal krap vind, ben ik er nog steeds van gecharmeerd. Laat ik nog eens een extra euro in mijn spaarpot doen.
Ik ga waarschijnlijk deze week de de DS5 bestellen. Heeft er iemand al de gris hurricane kleur in het echt gezien?
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
gister in de ds5 1.6thp sport chic mogen rijden. Ik moet zeggen dat het een machtige auto is, heel veel knopjes en info schermen. Het lijkt ergveel op een vliegtuig echt gaaf. Wegligging was zeer goed, redelijk stug ook door 18 inch wielen. Alleen de hoofdruimte achter is minimaal,verder fantastische auto hoop m straks veel te zien. Wat wel geinig was, het lijkt alsof er 2 uitlaten onder zitten maar de linker was nep.
Totaal aantal Berichten: 27926
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat is dan wel weer jammer, bij wat kouder weer zie je dat direct
Wellicht dat bij de 2.0 THP die uitlaat wel echt gebruikt wordt
Totaal aantal Berichten: 1891
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
traks schreef:Schuifdaken zien we helaas steeds minder als optie op de Citroens. Ooit een Xsara Break gehad met een prachtig schuif/kamteldak wat ik bijna altijd open had staan. Later nog een Xsara Picasso met een enorm glazen dak waarvan het voorste deel ook open kon. Boven de 80km/h was het alleen niet prettig meer voor je trommelvliezen. In de C4 nu een glazen panoramisch dak wat jammer genoeg dus niet open kan maar wel voor een prettige hoeveelheid licht zorgt.
maar je moet wel toegeven aan hoofdruimte achterin vanwege het rolgordijn in dak
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
Totaal aantal Berichten: 1891
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
jaco schreef:Het is hier natuurlijk nogal off-topic, maar dat geschok is geen gebrek van de EB6V, maar een ‘gebrek’ van de berijder. Behandel je de bak als een volautomaat dan zal het schakelen schokkerig gaan. Anticipeer je op het schakelmoment door tijdig je rechtervoet even te lichten, dan zal hij lekker soepel schakelen. Je moet de EB6V dus eigenlijk rijden als een handbak, alleen hoef je geen schakelpook te gebruiken, dat doet de computer voor je.
Maar goed, je houdt ervan of niet.
dat wil zeggen de manier hoe de rechtervoet gebruikt wordt
persoonlijke mening vergelijk ik deze bak met de vroege halfautomaat van de DS en de C matic van de GS-GSA en de CX2200 en 2400
rij liefst op automaat dan met de schakel peddels
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
Donderdag 8 maart is het eindelijk zover.
dan ga ik of naar zwolle, of naar “stationsplein” om mijn ds 5 in ontvangst te nemen
het word een DS5 e-HDi EGS So Chic, kleur Blue Philue, met Leer Claudia Mistral zwart,Denon Hifi, e-MyWay navigatie en Head up Display.
zal fotos plaatsen tegen die tijd!
winnaar van de DS5 Twitter race
Totaal aantal Berichten: 1891
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Gelukzak en wens je veel km en citroen plezier
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
Totaal aantal Berichten: 61
Geregistreerd: 09-02-2012
- DS 5 E-hdi EGS Airdream So Chic
Mooie configuratie. Ben benieuwd of ik je tegenkom op de weg. Rij dagelijkse over de IJsselbaan naar het zuiden en weer terug. Als je iemand in een witte Prius heftig ziet zwaaien, dat is ikke!
Citroën DS5 So Chic EGS e-HDI 110 Airdream 2012
Renault Mégane 1.4 16v RXE sportsbreak 2000
update: as donderdag neem ik om 15 uur mijn ds5 in ontvangst op het stadionplein in amsterdam!!
zoals gezegd.. zal ik fotos plaatsen
winnaar van de DS5 Twitter race
Totaal aantal Berichten: 61
Geregistreerd: 09-02-2012
- DS 5 E-hdi EGS Airdream So Chic
En? En? En? En? En?
Citroën DS5 So Chic EGS e-HDI 110 Airdream 2012
Renault Mégane 1.4 16v RXE sportsbreak 2000
De overhandiging aan Bart is zichtbaar op: http://www.autoplusonline.nl/index.php/Autoplus-Actueel/citroen-ds5-overhandigd-aan-winnaar-twitterrace.html
Voor mij is die dagen wachten met een vrijwel afleverklare auto bij de dealer geen feest. Ik krijg haar blijkbaar aanstraande dinsdag. Voor hen die mij beter kennen: precies op mijn verjaardag.. Mogelijk zit er dan toch die strik omheen (;-).
Dan gauw de zon laten schijnen; das beter voor de foto’s.
Geinjecteerd met Citroen en DS. Na heel wat jaren LHM en C4GP (luchtvering), 2 x DS5 (klassiek geveerd) nu een DS7 E-tense 4x4 300 Opera met 20” velgen en actieve vering.