4 van de 15
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
Elektrische DS
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 31 december 2011 09:25 PM
  [ # 46 ]

Ben zeer benieuwd naar het resultaat,maar het ziet er tot nu toe geweldig uit.

bravo

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 31 december 2011 09:35 PM
  [ # 47 ]

Er zijn diverse vragen gesteld over m’n project, ik zal proberen deze te beantwoorden.
Actieradius: Bij het vergelijken van diverse projecten in vooral USA en Canada ben ik tot
de conclusie gekomen dat 60 a70 Km haalbaar moet zijn.
...
Citroen CX electric: Op Citromobile heb ik een leuk contact met de eigenaar gehad.
...

Ik zou me toch zorgen maken om actie-radius, vooral als de accu’s ouder worden en als het koud is. Als je auto alléén op electro loopt kun je een zonnepaneeltje op je hoedenplank monteren en zul je een oplader met lange kabel altijd erbij moeten hebben.

De CX had ik ook zitten bekijken op Citromobile. Ik zag in het interieur een manometer van het hydraulisch systeem en een grote schakelaar om de hydraulische pomp handmatig te bedienen via een seperate electro-motor.
Ook was de control-unit gemonteerd op een paar hoekprofielen in de lengte-richting van de auto. Ik ben bang dat bij een aanrijding deze profielen door het dashboard komen, niet of anper vervormd.

Ik denk dat bots-veiligheid nog een issue wordt met zo hoog geplaatste accu’s onder de motor-kap.

Je zou eens kunnen kijken wat de opbrengst van een DS of CX pomp is en de opbrengst van een electrische pomp. Bedenk wel dat een C5 stand-kleppen en -bollen heeft waardoor reletief weinig vloeistof verpompt hoeft te worden voor de wagenhoogte. Ook wordt het systeem al op druk gezet zodra je via de sleutel-afstandsbediening de portieren ontgrendelt. Als een C5 pomp wel de minimaal vereiset druk haalt kun je overwegen er een aantal parallel te zetten in je systeem.

Verder vind ik het een inteessant project als je veel van het soort routes kan maken binnen het bereik dat je accu’s je toelaten.

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 01 januari 2012 01:46 PM
  [ # 48 ]

Voor de gewichtsverdeling lijken de accu’s me wel slim staan: in het passagiersdeel en een stapeltje op de plek van de motor. Ik kan me voorstellen dat een extra stalen plaat tussen schutbord en de accu’s in geval van een aanrijding er voor zorgt dat het spul als één geheel tegen het schutbord duwt - zoals normaal de motor doet.
Jammer van dat lekkende stuurhuis - dat is in veel DSsen de oorzaak van het vaak aanslaan van de pomp. Dat kun je natuurlijk missen als kiespijn.

Profiel  
 
GuyTDi
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 20-09-2010

- ID/DS DS 21 Pallas
Gepost: 21 februari 2012 12:49 AM
  [ # 49 ]

Nog verdere updates in dit project ?

Profiel  
 
Duivekeet
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 14-02-2010

- ID/DS ID20 Break
- ID/DS DS23M PICKUP
- ID/DS DS-Electric
Gepost: 22 februari 2012 08:25 PM
  [ # 50 ]

De lekage van het stuurhuis is verholpen en nu ben ik bezig om het plaatwerk in orde te maken.
Van de deuren ben ik de binnen en buitenbakken aan het vervangen.
De koperlassen in de hoeken worden tevens opnieuw gedaan, dit doe ik met Cusi-draad




De voor en achterspatborden wil ik in polyester uitvoeren. (dit scheelt gelijk weer wat gewicht)

De keuze van de elektromotor gaat in de komende maanden gebeuren, er is volgens mij één bedrijf dat de EMC problematiek oder controle heeft (DC-motor) en de komende maanden zijn er nog een paar bedrijven die dat dan ook volgens hun ook onder controle hebben.(DC-motor en AC-motor) Nog even afwachten dus.

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 22 februari 2012 09:15 PM
  [ # 51 ]

Ik vind het op zich een beetje vreemd dat een electro-motor zo’n specifieke eisen kent. Er zijn toch al sinds jaar en dag electrische rolstoelen, scootmobiels, Toyota Pruissen, electrische SRV wagens en golf carts ?

In ieder geval wel goed bezig met het plaatwerk !

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
forretjo
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 30-01-2012

Gepost: 22 februari 2012 09:36 PM
  [ # 52 ]

Hey toen ik dit berichtje zag je om een electrische DS in elkaar te steken ...Ik loop zelf al een tijd met dat idee rond…en zou heel graag op de hoogte gehouden worden van je vorderingen..miss wat aantekeningen,een foto of video verslagje zou natuurlijk super zijn..  :°)

Zelf heb ik ook al zo een 30 jaar een DS ..ik kan er geen afscheid van nemen maar vind het in deze tijden onverantwoord om nog 15 liter benzine te verbruiken/100km daardoor staat hij al een aantal jaar stil…Ben nu begonnen aan het ontmantelen om het chassis op te kuisen maar door men drukke job zal dat over een lange periode gaan….
Vind het echt super dat er iemand is die economischer/ecologischer denkt en tegelijkertijd een fantastische smaak heeft wat zeg nu zelf welke auto is er mooier dan… :°))

Jo, uit Dikkelvenne Vlaamse-Ardennen

  .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
yvesdm3000
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 31-12-2011

Gepost: 22 februari 2012 09:57 PM
  [ # 53 ]

Hoe ga je deze electrische uitvoering gehomologeerd krijgen in België ? Ze zijn hier wel een heel pak strenger, tot dingen die vaak gewoonweg onmogelijk zijn. Of via een omwegje langs Nederland ?

-Yves

Profiel  
 
forretjo
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 30-01-2012

Gepost: 22 februari 2012 10:10 PM
  [ # 54 ]

Beste Yves,

Wat ik al aan info verzameld heb(mondeling weliswaar) zou het voor old-timers vrij makkelijk zijn om aan de nodige papieren te raken..

En als het mocht nodig blijken… we zijn Belgen voor iets er is steeds wel één of ander achterpoortje… :°))

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 22 februari 2012 10:10 PM
  [ # 55 ]

15 liter op 100 km? Wat is dat voor zuipschuit Shocked Dat verbruikt mijn sm niet eens!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 22 februari 2012 10:20 PM
  [ # 56 ]

Ik zit daar ook verbaasd naar te kijken. Mijn Break reed nogal probleemloos rond de 1:10. En dat was een 23 - met een airco, die ook nog wat vermogen en dus brandstof vraagt. Een correct afgestelde DS verbruikt nog steeds niet zo heel veel in vergelijking met een moderne grote auto hoor.

Profiel  
 
GuyTDi
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 20-09-2010

- ID/DS DS 21 Pallas
Gepost: 23 februari 2012 11:55 AM
  [ # 57 ]
yvesdm3000 schreef:

Hoe ga je deze electrische uitvoering gehomologeerd krijgen in België ? Ze zijn hier wel een heel pak strenger, tot dingen die vaak gewoonweg onmogelijk zijn. Of via een omwegje langs Nederland ?

-Yves

Aparte typegoedkeuring is een (realistische) mogelijkheid, alleen moet je dan de discipline en tijd hebben om bij voorbaat alles uit te tekenen, documenteren, noteren, zelfs voor het kleinste lampje dat anders is tov het oorspronkelijke voertuig een verantwoording afleggen over het waarom je het gebruikt, hoe je het gebruikt en waarom je het gebruikt.

T’is een hele rompslomp maar daarna is het een gewone dagdagelijks gekeurde auto zonder beperkingen!

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 23 februari 2012 02:11 PM
  [ # 58 ]
forretjo schreef:

maar vind het in deze tijden onverantwoord om nog 15 liter benzine te verbruiken/100km daardoor staat hij al een aantal jaar stil…

+

forretjo schreef:

Vind het echt super dat er iemand is die economischer/ecologischer denkt en tegelijkertijd een fantastische smaak heeft wat zeg nu zelf welke auto is er mooier dan… :°))

lpg-inbouw overwogen?

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
Duivekeet
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 14-02-2010

- ID/DS ID20 Break
- ID/DS DS23M PICKUP
- ID/DS DS-Electric
Gepost: 07 april 2012 09:29 PM
  [ # 59 ]

De deuren hangen ondertussen weer in de auto en zijn geplamuurd.
Het plamuren heb ik op de auto gedaan om de lijnen goed te kunnen krijgen.

Nu kan ik alles weer demonteren en in de spuitplauur zetten om de laatste oneffenheden
weg te kunnen werken.

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 07 april 2012 11:12 PM
  [ # 60 ]

Strak hoor!

Profiel  
 
 
4 van de 15
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook