Totaal aantal Berichten: 225
Geregistreerd: 27-09-2010
- C2 1.4 VTR
- GS/GSA 1.3
- C4 (2004-heden) Cactus VTI 82 Shine
- CX 25 GTI
Wat ook nog wel eens voorkomt is dat de paravan-bak een verstopte afvoer heeft.
Bij wassen van de Visa of bij regen loopt het water dan in de reservewielsteun, wat een holle buis is met wat kleine gaatjes aan de zijkant.
Een gaatje zit net ter hoogte van het bougiegat van cylinder no 4, die daardoor vochtig kan worden met als gevolg dat (soms) de motor op 3 cylinders gaat lopen omdat de vonk via de dop van de bougiekabel doorslaat naar de cylinderkop !
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
In prinicipe zou dat niet kunnen doordat de bougiedop de schacht afsluit. uitzonderingen terzijde.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Als het maar hard genoeg regent, het (rotte en vaak slappe) rubber onder de motorkaprand wil ook wel zulke problemen veroorzaken.
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Zo de compressiemeter ligt in de auto, Tot morgen!
Totaal aantal Berichten: 97
Geregistreerd: 29-03-2006
- Visa 14 TRS
- LN/LNA LN 0.6
- LN/LNA LNA 11E (Canelle)
- Xsara 1.4I Break
Zo… we zijn nu een tijdje verder. Enne..: de Visa rijdt perfect!
Volgens mij was het de kabel van de bobine naar de verdelerkap. Die had ik blijkbaar vergeten te vervangen. Op de technische dag dus maar even gedaan: Visaatje loopt nu top. Echt een wereld van verschil: de auto reageert feller, loopt mooier, het optrekken klinkt zelfs anders!
Als hifi-freak weet ik dat een betere kabel voor een merkbaar beter geluid zorgt: bij Visa’s is dat dus ook zo...
Thanx voor al jullie meedenken!
Dick