Hallo,
voorheen bestonden klepseals uit 2 soorten, één voor de uitlaat 8.5 mm, en één voor de inlaat 8 mm.
Beide duidelijk een verschillende maat: Zie ook de volgende afbeelding: http://www.burton2cvparts.com/klepseals-2cv6-set-pi-4634.html waarbij de gegalvaniseerde om de uitlaatsteel moest en de andere om de inlaatklep.
Echter de laatste setjes bestaan nu uit een witte en een groene seal.
Volgens Burton moet de groene op de inlaat klepsteel en de witte op de uitlaat (Bron: http://www.burton2cvparts.com/klepseals-2cv6-set-p-4634.html) Echter heb ik het gevoel dat witte niet goed past om de uitlaat, terwijl hij netjes past op de inlaatklepsteel.
Ik kan me voorstellen dat die nieuwe groene niet tegen de warmte kunnen van de uitlaat klep. Maar waarom passen die witte dan zo slecht om een uitlaatsteel?
Iemand die hier recent ervaring mee heeft?
Groet’n Karel
Beter één eend op straat dan tien in het water….
Die koppen moeten toch weer snel in elkaar. Ik zal morgen eens een rondje bellen om te vragen hoe het nu zit.
Ik heb het vermoeden dat je die te kleine witte seals gewoon moet plaatsen en dat ze door de veerkracht wel gaan passen. Beetje vreemd is het natuurlijk wel.
Of zijn er hier mensen die de groene ook -of juist bij de uitlaatklep hebben gemonteerd?
Beter één eend op straat dan tien in het water….
Rondje bellen leverde weinig concreet resultaat op.
Burton gaf aan dat de groene om de uitlaatklep moeten en de witte om de inlaatklep, dit was dus precies in tegenstelling wat eerder op hun site stond (dat is er nu ook af!) Ze leveren nu twee types omdat de uilaatklepsteel van een uitzonderlijke maat zou zijn, en die groene zou het enige passende alternatief zijn. Volgens Burton zijn die groene minder duurzaam, maar moeten ze het probleemloos 10 jaar volhouden.
Andere bron gaf aan juist altijd op beide kleppen (zowel in- al uitlaat) de groene te monteren aangezien deze duurzamer zijn en betere universele pasvorm hebben. Gewoon netjes met een dopje erop tikken.
Ondertussen weet ik dat een uitlaatklep steel op het punt van de seal ongeveer 140 graden is bij maximale belasting en een inlaatklep meer de temperatuur van de olie. Die groene dingen moeten dan dus minimaal 140 graden kunnen weerstaan. Van de witte (teflon) is het duidelijk dat ze dat kunnen hebben.
Beetje verder Googlen leverde me min of meer een bevestiging op van het tweede verhaal, namelijk het plaatsen van de groene seals op zowel de in als uitlaat klep. Andere motoren hebben dit type seal zowel op de inlaatkleppen als op de uitlaat kleppen.
Dat doe ik dan ook maar!
Zodra hij enorm gaat roken zal ik me hier weer melden!
Beter één eend op straat dan tien in het water….