Totaal aantal Berichten: 197
Geregistreerd: 09-12-2005
- C3 e-HDI
- C5 C5 2.0i Comfort Sedan automaat LPG
Mijn C3 e-HDI heeft zijn 20.000km beurt gehad en ik vond dat nogal prijzig.
Volgens factuur:
Basis beurt (20) 192.44 ex BTW
1109YA oliefilter
031340 carterstoppakking
3 shell helix EXT 5W30
10 ruitenreiniger
Interieur luchtfilter vernieuwen
6447VX filterset 41.18 ex BTW
———————-
233.62
44.39 BTW
———————-
278.01 incl. BTW
Hebben jullie al een vergelijk ??
Mannen blijven kinderen alleen het speelgoed wordt steeds duurder.
Totaal aantal Berichten: 357
Geregistreerd: 20-11-2011
- DS 3 E-HDI Airdream
Echt absurd, ze doen geen donder die eerste beurt behalve vloeistoffen en olie wisselen.
Dat moet ook voor 150 euro kunnen..
eerste 15.000 km van de Aygo die ik hiervoor reed was ik 108 euro kwijt.
Stuk leukere bedragen
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Absurd duur? Tja, dat ben je kwijt. Vind het eerlijk gezegd nog best meevallen.
Totaal aantal Berichten: 807
Geregistreerd: 08-05-2005
- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Toevallig mag ik over een paar weken en ik verbaas me ook over de tarieven.
Citroen heeft zogenaamde standaardtarieven voor onderhoudspakketten, dan loop je zogezegd niet tegen verrassingen aan. Van mij mogen ze liever afrekenen op basis van gemaakte uren, want zo is het wel erg duur. Overigens geeft Citroen minder op voor een 20k beurt voor een diesel C3 (nl. 229 euro), wellicht kun je daar nog wat mee?
zie hier
Oh ja, waarom denk ik dat het veel geld is voor wat ze doen?
Ze doen het volgende bij een 20 k beurt:
Controles o.a.
• Verlichting en signalering
• Staat van de banden
• Afdichting, staat van de leidingen en carters
• Ruitenwisserbladen
• Uitlaatsysteem
• Aandrijfriemen
• Stofhoezen (aandrijfassen, fusee- en spoorstangkogels, stuurhuis)
• Remblokslijtage voor + achter
• Aftappen: brandstoffilter
• Controle van vloeistoffen
• Remklauwen, -schijven en -leidingen
• Uitlezen geheugen zelfdiagnose
• Resetten onderhoudsindicator
• Proefrit
Vervangen
• Motorolie
• Oliefilter
Mijn schatting is dat de controles makkelijk in een uur te doen zijn en het vervangen van olie en oliefilter nog eens een half uur.
ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!
Totaal aantal Berichten: 943
Geregistreerd: 23-08-2005
- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Ik heb toevallig gisteren de 20.000 km beurt laten doen. Was 151 euro kwijt: olie, oliefilter, arbeid en een kapotte zekering. Weet verder niet wat er allemaal voor controles zijn gedaan.
Was niet bij de dealer maar bij mijn eigen garage.
Totaal aantal Berichten: 357
Geregistreerd: 20-11-2011
- DS 3 E-HDI Airdream
Omdat het een merkdealer is, betaal je gelijk drie maal zoveel.
Ik vind bovengenoemd bedrag “normaal” voor een kleine beurt, tenslotte is een goede monteur er niet veel langer dan een uur mee bezig mits er geen onvoorziene problemen voordoen.
Zeg dat een monteur bij een merkdealer gemiddeld 80 euro kost, dan hebben ze nog 70! euro voor onderdelen.
Beetje olie en filter plus ruitenreiniger gaat dat echt niet kosten..
Kan dat ivm je garantie, bij een andere garage?
Totaal aantal Berichten: 197
Geregistreerd: 09-12-2005
- C3 e-HDI
- C5 C5 2.0i Comfort Sedan automaat LPG
Frosty85 schreef:
Kan dat ivm je garantie, bij een andere garage?
Dat is het probleem met de garantie.
De importeur wil dat de auto met onderhoud in het systeem voor komt en niet alleen een afgestempeld boekje.
Dus de 40.000 en misschien de 60.000 net wel of net niet binnen de garantietermijn.
Daarna gaat de auto weer voor onderhoud bij een Citroën monteur thuis.
Zo heb ik mijn C5 onder de 4 cent per kilometer aan onderhoud kunnen houden.
Mannen blijven kinderen alleen het speelgoed wordt steeds duurder.
De importeur kan je niet verplichten tot garantie i.c.m. onderhoud bij de merkdealer. Wel dat het onderhoud conform voorgeschreven inspectie/onderhoud uitgevoerd moet worden. Dus het gaat erom dat het aangetoond kan worden. Dit zou wel lastig kunnen zijn. zeker als het zelf doet.
ik heb betaald… 113 euro bij mijn dealer..
zowel voor de C5 als voor de C3P (beide 1.6 hdi)
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Gaan we nu weer opnieuw deze discussie voeren? Ik denk dat die inmiddels wel uit den treure terug te vinden is op het forum. Misschien onder het C3 subforum, maar anders wel bij de DS3, of de C4, of de C5. Aangezien ik hierboven alleen maar dezelfde argumentering terug zie komen verwijs ik jullie verder naar de zoekfunctie.