2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
slippende koppeling
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 05 januari 2012 12:09 AM
  [ # 16 ]

Mijn ervaring is anders.
Met die pri as zal zeker kloppen maar in het verleden heel veel door elkaar gebruikt.
Koppeling, inderdaad, oorspronkelijk 2 types.
En het verschil zit in het vliegwiel.
Tot 82 had een dik vliegwiel met de oude vinger koppeling. En bijbehorend lager.
Na 82 had je dun vliegwiel met diafragma en bijbehorend lager.

ALs je de koppeling op het verkeerde vliewiel zet, doet ie het niet.
Van een foto kan ik zo zeggen welk type je hebt. Het gaat om het detail bij de tanden.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
achtpeter
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 10-06-2009

Gepost: 06 januari 2012 03:55 PM
  [ # 17 ]

Je hebt absoluut gelijk.Maar de vraag ging over de combinatie prise-as - koppeling. Ik heb ooit een tabel gezien waarin van alle denkbare combinaties van vliegwiel, drukgroep en druklager af te lezen viel wat wel en niet kan. Die zal innmiddels wel weer achterhaald zijn doordat er nu dus een drukgroep met diafragmaveer op de markt is gekomen die wel op het vliegwiel van voor 1982 kan. Benieuwd wanneer we eens een post zien met ervaringen met die nieuwigheid.

Profiel  
 
Lady Earl Grey
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 152
Geregistreerd: 26-10-2011

- Dyane 6-400 Mixta
- Ami 8 berline
Gepost: 06 januari 2012 05:05 PM
  [ # 18 ]

Ik ken alleen de “klassieke” combinaties. Waarbij idd het dunne vliegwiel samen met diafragma drukgroep zalig rijdt. Oude combi rijdt ook lekker (had ik in mijn 1971 AK400), maar gewoon wat zwaardere bediening. Succes met verder uitknobbelen!

Dyane 6-400 Mixta 1984 (Espana) & Ami 8 berline 1970 (Frans) nice day

Profiel  
 
klavervelden
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 72
Geregistreerd: 12-12-2005

Gepost: 20 januari 2012 07:14 AM
  [ # 19 ]

Intussen de koppeling aangeschaft oude type want dat zat er tenslotte in.
het was me opgevallen dat de oliekeerring in de krukas/vliegwiel beschadigd was dus deze moet ook vervangen worden. De diverse instructies er op nageslagen maar vindt geen eensluidend antwoord wat is nl het probleem. het achterliggende lager is van het type zelfsmerend dus geen naaldlager. Hoe moet de keerring nu geplaatst worden met de codering naar of van het lager toe ?
Voorkomt deze lekkage van lager of voorkomt hij vuil van de koppeling richting lager?
Ra ra wie weet het
Ben

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 20 januari 2012 10:52 AM
  [ # 20 ]

Wacht even. De krukas keerring zorgt toch voor dat je olie binnen blijft en het vuil buiten? Het toplager is veel kleiner dan die keerring toch?
Post anders even een foto!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 20 januari 2012 10:53 AM
  [ # 21 ]
verkuilm schreef:

Mijn ervaring is anders.
Met die pri as zal zeker kloppen maar in het verleden heel veel door elkaar gebruikt.
Koppeling, inderdaad, oorspronkelijk 2 types.
En het verschil zit in het vliegwiel.
Tot 82 had een dik vliegwiel met de oude vinger koppeling. En bijbehorend lager.
Na 82 had je dun vliegwiel met diafragma en bijbehorend lager.

ALs je de koppeling op het verkeerde vliewiel zet, doet ie het niet.
Van een foto kan ik zo zeggen welk type je hebt. Het gaat om het detail bij de tanden.

Volgens mij past de plaat van een diafragma wel in een vinger drukgroep maar andersom niet.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
klavervelden
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 72
Geregistreerd: 12-12-2005

Gepost: 20 januari 2012 04:05 PM
  [ # 22 ]

Waarschijnlijk agv het tijdstip van het verzoek ben ik onduidelijk geweest.
Het gaat mij om de keerring voor het toplager over de priseas heen,dit is een klein keerringetje.Dus vanuit de koppeling gezien de eerste keerring Zie http://issuu.com/onderhoud/docs/2cv6?mode=window&pageNumber=1
Blz 19 positie 17.
Ik doe het maar zo want ik krijg het plaatje niet gekopieerd.
Ben

Profiel  
 
Godfried van den Bergh
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 21-01-2012

Gepost: 21 januari 2012 11:07 AM
  [ # 23 ]

Toplager keerring plaatsen met de tekst naar je toe.

Ook een krukas keerring met de tekst naar je toe, in een bepaald boek staat dit onjuist beschreven volgens mij de vraagbaak.

Mvrgr Godfried vd Bergh.

Profiel  
 
klavervelden
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 72
Geregistreerd: 12-12-2005

Gepost: 23 februari 2012 06:51 PM
  [ # 24 ]

Nu de ergste kou uit de lucht is weer eens naar de 2cv gekeken.De koppeling oude type zit erin en de motor staat weer op zijn plaats bedrading etc aangebracht en vanochtend even geprobeerdt of hij ook wilde starten en ja wel hoor, hij ronkte als van ouds. Nu de rest nog monteren en afstellen, als nu de pekel van de weg is kan hem eens uitproberen.
Allen bedankt voor jullie inbreng.
Ben

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook