21 van de 60
« Eerste  < Vorige 19 20 21 22 23 Volgende >  Laatste »
   
Na 15 jaar eindelijk een CX - en 9 jaar later weer weg.
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 17 februari 2012 08:55 PM
  [ # 301 ]

Gewoon verse olie in de bak en het zal weer prima zijn. Voor een CX bak vastloopt moet er veel aan de hand zijn. Dus, lekker mee doorrijden als de bak stil is en goed schakelt. Tenzij je de wintersportvakantie van je garagist graag wil financieren natuurlijk….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Jaap Comfort
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 69
Geregistreerd: 19-07-2011

- CX 2400 GTi
- C6 (2005-2012) 3.0 V6 Lignage
Gepost: 17 februari 2012 09:02 PM
  [ # 302 ]

Eigenlijk heb je een soort Boite Hydraulique bravo   a la DS

Groeten,
Jaap

Profiel  
 
harry45
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 05-07-2009

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 17 februari 2012 09:15 PM
  [ # 303 ]
Jaap Comfort schreef:

Eigenlijk heb je een soort Boite Hydraulique bravo   a la DS

Wel snel je olie verversen en niet zoals je eerder schreef bij de eerst volgende beurt.

Harry

Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 17 februari 2012 10:24 PM
  [ # 304 ]
La Léo schreef:

Dussss… break23m, gewetensvraag: hoeveel km geleden is die olie bij jou voor het laatst ververst?  huh

Eerlijk antwoord? Geen idee.  Rolling Eyes ‘t Ding in 2009 gekocht met zo’n 215.000 km op de teller, nu is dat nog geen 230.000. (Eigenlijk rijd ik wel bizar weinig met deze auto - terwijl het zo’n lekkere auto is op lange ritten - ik moet weer eens wat meer klusjes door het land gaan doen). Op de rekeningen uit die periode zie ik geen versnellingsbak olie staan. Maar dat kan kloppen, de Haynes geeft aan elke 20.000 km en die heb ik nog niet gemaakt…
Dankzij dit forum weet ik dat de vorige eigenaar ‘m in 2005 bij dezelfde garagist heeft gekocht met 180.000 km op de teller. Daar was de auto sinds 2000 (oftewel sinds de import uit Frankrijk) in onderhoud. Maar hoe intensief de auto tussen 2005 en 2009 is onderhouden, dat weet ik niet. Dat verklapt het forum dan weer niet, ik heb van beide vorige eigenaren geen rekening overzicht. Ik heb er alle vertrouwen in dat het al even terug is geweest.  smirk
Oftewel: de tip om nu de versnellingsbakolie maar eens te vervangen lijkt me een heel goede.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 17 februari 2012 10:38 PM
  [ # 305 ]

Elke 20k?

Mij is elke 80k gezegd.
Nou ja beter te veel dan te weinig Wink

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 18 februari 2012 05:07 PM
  [ # 306 ]

Mij lijkt elke 20.000 km ook erg veel hoor. Maar die van mij is er nu in ieder geval wel aan toe. Uit de Haynes kan ik niet direct opmaken of dit nou een fijn DHZ-klusje is.

Vandaag na het autowassen maar eens de luchtinlaat bekeken. Stond aardig wat water in. Met een trekveer kreeg ik ‘m niet doorgeprikt, met een bamboestokje uiteindelijk wel. Paar gieters er door heen en nog een paar keer raggen met het stokje en nu loopt de boel weer lekker door.

Ik zit me nu wel af te vragen of het mysterie van al die doorgeroeste kachelradiateurs niet gewoon komt doordat regenwater dat niet weg kan doorloopt naar de ruimte waar de kachelradiateur staat. En daar kan het dan natuurlijk niet meer weg (toch?). De boel bij een lange rit droogstoken helpt, maar bij korte ritten wordt het natuurlijk alleen erger: hangt de radiateur in een plan warm water. Dat is toch een heel logische verklaring. Waarom zou zo’n ding anders doorroesten? Bij een serie 2 loopt het water altijd via die radiateur, roest door stilstaand koelwater (zoals bij een DS) kan dus nooit het probleem zijn.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 21 februari 2012 11:48 AM
  [ # 307 ]

Bakolie net zelf gedaan. Zie mijn topic. Is een eitje.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 21 februari 2012 12:06 PM
  [ # 308 ]

Oh ja - had ik gelezen. Eens kijken of ik het ook kan via de pijlstokopening. In de Haynes wel de aftappluggen voor bak en differentieel gevonden - dat is niet zo ingewikkeld. Maar laat ik ook eerst maar eens peilen. (Ik had eigenlijk helemaal niet in de gaten dat er een peilstok was - dat ding kende ik nog uit de Austin Cambridge die ik ooit heel kort had. Sindsdien kende ik vooral auto’s waarbij je het oliepeil in de versnellingsbak via een plug moest beoordelen).
Overigens gemerkt dat de auto onder ‘normale’ omstandigheden echt niet kruipt. Maar goed, het eerste signaal moet maar eens lijden tot actie.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 22 februari 2012 08:35 PM
  [ # 309 ]

Grrr. Net de uitlaat netjes laten vastzetten - breekt een van de pijpen direct na de eerste knalpot.  Mad Zonde van de tijd die er aan besteed is. Zonde van de uitlaat ook - ik zie eigenlijk helemaal geen roest op die plek.  huh
Wat een herrie in elk geval. Morgen met oordopjes in m’n oren de A15 op, op weg naar m’n werk maar even een omweg langs Leerdam. De trein kan best een dagje zonder mij.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 23 februari 2012 11:21 AM
  [ # 310 ]

Goh - in plaats van een 106je een CX Break meegekregen. Smile ‘t Gaat vooruit. Volgens het kofferdeksel een stoere turbodiesel, maar bij de koude start blijkt het toch een benzineversie met een matige koudestartvoorziening. Ik realiseer me opeens dat dit de eerste keer is dat ik in een andere CX rij dan die van mij. Leuk!
Geen roest aan de uitlaat te zien, ‘t wordt dus lassen. En de bakolie wordt ook meteen verwisselt. Tja, als de auto toch al op de brug staat, ga ik thuis niet liggen klooien op de inrit.

Profiel  
 
rustyduck
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 356
Geregistreerd: 28-08-2007

Gepost: 23 februari 2012 11:37 AM
  [ # 311 ]

kijk dat zijn goeie berichten! ben je toch nog redelijk voordelig klaar en heb je meteen een verse slok bakolie, hoef je je daar ook geen zorgen meer om te maken!

greetzzzz Rusty

heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??

Profiel  
 
Gepost: 23 februari 2012 12:06 PM
  [ # 312 ]

Lassen oké. Maar vraagt men zich niet af waarom die uitlaat daar gebroken is?
Soms kan de oorzaak namelijk gevonden worden in de ophanging aan het subframe (schommel/beugel) of een gare motorsteunen, waardoor de uitlaat elke keer de klappen te verduren krijgt.

Moet wel eerlijkheidshalve zeggen, dat Turbo uitlaten er gewoon ook gevoelig voor zijn. Het is heel lastig het écht goed te krijgen zonder spanning en wringen. Die dubbele pijpen zijn daar onder andere debet aan.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 23 februari 2012 01:25 PM
  [ # 313 ]

Grinnik. Jawel, Beau was ook verbaasd (hij keek ongeveer zo huh ). De uitlaat was nou net helemaal los geweest omdat de vorige keer er blijkbaar iets niet helemaal lekker was uitgelijnd. Waardoor die dubbele pijp lekker ging kantelen. En juist nu dat verholpen is en alles volgens de regelen der kunst vast zit gaat ‘t dan mis. Tja, ‘t blijft ouwe rommel. confused

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 23 februari 2012 10:07 PM
  [ # 314 ]

De Break (was trouwens een Familiale zag ik bij nader inzien) weer ingeleverd. Sad En weer met de eigen auto naar huis. Smile In tegenstelling tot sommigen hier op het forum schakelt de bak na het olie verversen geen spat anders dan voorheen. En de uitlaat is voorlopig weer stil - alhoewel ik op een voeg in het wegdek bij een brug wel een kloink hoorde. Afwachten of dat eenmalig was.
Bij Tresbeau ook nog ontdekt dat ik goed in een Eend zit als die een iets doorgezakte stoel heeft met van die Duitse verstelbare rugleuningen. Jeugdsentiment! Toch de CX niet ingeruild. Wink

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 23 februari 2012 10:17 PM
  [ # 315 ]

Geef de bak nog wat kms voordat je echt je conclusie trekt dat er niets verbeterd is.
Hopelijk komt dat nog!

In elk geval weer fijn dat de uitlaat weer dicht is, hopelijk houd die het langer vol dan de mijne na het lassen. Dat was geloof ik een week of 2 Confused

Profiel  
 
 
21 van de 60
« Eerste  < Vorige 19 20 21 22 23 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook