5 van de 15
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
CX 2500D 1984, na een jaar ontwaken en verplaatsten
DSuper1970
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3137
Geregistreerd: 07-02-2009

Gepost: 22 februari 2012 09:18 PM
  [ # 61 ]

Shocked  Ik zou m nog eens in de hoogste stand zetten en kijken waar het lekt. Wat een actie trouwens Maarten, het is dat er een foto bij zit want ik had een heel ander idee bij een bootje eruit trekken…  Laughing

Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 22 februari 2012 10:01 PM
  [ # 62 ]

Als ie links lekt even op een bokje wiel eraf en gewoon ff kijken idd waar het eruit komt, mogelijk de lekzak/veercylinder als het alleen in de hoogste stand is da’s volgens mij namelijk het enige wat in de hoogste stand anders is.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 22 februari 2012 10:13 PM
  [ # 63 ]

Goede avond,effe wat anders.
Heb je deze dame nu wel verzekerd?
Nog nergens terug gelezen


Vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 22 februari 2012 11:13 PM
  [ # 64 ]
F.SvM schreef:

Goede avond,effe wat anders.
Heb je deze dame nu wel verzekerd?
Nog nergens terug gelezen


Vriendelijke groet frank

De CX is goed verzekerd alleen de boot niet Smile

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 22 februari 2012 11:17 PM
  [ # 65 ]

Oké,

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 22 februari 2012 11:20 PM
  [ # 66 ]

Het doet mij denken aan een actie die ik eens uithaalde met mijn CX en onze boot… Midden in het centrum van amsterdam dus.. De boot lag in de leidsegracht en we woonden in de kerkstraat die precies haaks stond op de plek waar onse boot lag. Enfin, een stuk touw in de schroef en dus moest de (stalen) vlet een stuk het water uit. De boot lag dus zoals gezegd haaks op de straat aan een hek. Aldus: touw over het hek, touw aan de cx en de cx een eind de kerkstraat in rijden. Op het moment dat de boot een stuk om hoog hing trok ik nogal lomp de handrem van de cx aan… die er dus NOOOIT meer af wilde…. na een minuut of 10 stonden er natuurlijk 20 auto’s te wachten en te schelden en heb ik ter plaatse de handremkabels van de cx maar doorgeknipt met een met spoed aangerukte betonschaar….... hmz

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 22 februari 2012 11:27 PM
  [ # 67 ]

ach,

da’s weer eens wat anders een handrem van een CX die gewoon werkt en de zaak stil zet. Wink

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 22 februari 2012 11:27 PM
  [ # 68 ]
waterman schreef:

Het doet mij denken aan een actie die ik eens uithaalde met mijn CX en onze boot… Midden in het centrum van amsterdam dus.. De boot lag in de leidsegracht en we woonden in de kerkstraat die precies haaks stond op de plek waar onse boot lag. Enfin, een stuk touw in de schroef en dus moest de (stalen) vlet een stuk het water uit. De boot lag dus zoals gezegd haaks op de straat aan een hek. Aldus: touw over het hek, touw aan de cx en de cx een eind de kerkstraat in rijden. Op het moment dat de boot een stuk om hoog hing trok ik nogal lomp de handrem van de cx aan… die er dus NOOOIT meer af wilde…. na een minuut of 10 stonden er natuurlijk 20 auto’s te wachten en te schelden en heb ik ter plaatse de handremkabels van de cx maar doorgeknipt met een met spoed aangerukte betonschaar….... hmz

Blijft toch een KL systeem die handrem van de CX Laughing

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 23 februari 2012 12:14 AM
  [ # 69 ]

Ik vertrouwde de handrem niet dus gelijk in de versnelling & handrem. Wel een mooi verhaal, komt de naam waterman daar vandaan?

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 573
Geregistreerd: 07-12-2009

Gepost: 23 februari 2012 12:19 AM
  [ # 70 ]
F.SvM schreef:

Blijft toch een KL systeem die handrem van de CX Laughing

Bij welk andere citroen systeemen denk ik dat zo af en toe ook?  Rolling Eyes

Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.

Profiel  
 
rustyduck
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 356
Geregistreerd: 28-08-2007

Gepost: 23 februari 2012 09:17 AM
  [ # 71 ]

Hoi Maarten,

als ie alleen in de hoogste stand lekt is het waarschijnlijk de retour vanaf de lekzak (heb ik ook wel eens gehad) met de juiste kit kun je dat best aardig reparen. eerst ff goed ontvetten met remmenreiniger en dan netjes afkitten, dat houd het behoorlijk lang uit, en dan kun je op je gemak een keer de lekzak vervangen.

greetzzzzzzzzzzz

Rusty

heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 23 februari 2012 10:34 PM
  [ # 72 ]

Dank voor alle reacties. Vanmorgen had ik een paar uur tijd om aan de CX te sleutelen. Doen van vandaag was: 1) elektra storing zoeken voor de radio en aansteker. 2) de controle lampjes in het dashboard weer werkende krijgen. 3) LHM lekkage vinden.

3) na 1,5 dag op een en dezelfde plek maar een klein drupje onder de auto, kan nergens een zien dus even in de gaten houden
2) halve maan er af en alle contacten schoonmaken, vooral de massa puntjes waren redelijk verroest. De schakelaars op de printplaat allemaal schoon gemaakt en met een beetje contactspray weer in elkaar gezet. De lampjes leken allemaal wel heel dus zie daar geen probleem. Helaas geen gewenst resultaat toen alles klaar was nog altijd geen werkende lampjes, alleen het laatstroom lampje werkt en alle meters werken ook.
1) Heb in het middel consult alle stekkertjes met een klein schuur papier schoon gemaakt en met een beetje contactspray weer in elkaar gezet.
Onder de motorkap vooral de massa punten allemaal heel goed opgeschuurd en met contactspray weer aan de gang gegaan. Wederom alle zekeringen nagelopen en bij twee twijfelde ik dus vervangen. Zag ook dat de min pol op de accu niet meet helemaal netjes was, deze vervangen door een nieuwe klep en de draden goed schoon gemaakt. Onder de linker koplamp kwam ik nog een zwart doosje tegen (iemand een idee wat dat is) en een los relais. Deze ook allemaal goed schoongemaakt. Na al deze moeite eindelijk stroom maar helaas te wak voor een werkende radio dus binnenkort verder Sad

Toen ik lekker bezig was zag ik in mijn ooghoek dat de V-snaar van de dynamo weg was???? Blijkbaar is deze net geknapt of vlak voordat ik de auto weg had gezet, laadstroom lampje brande maar dat gaat na 1 minuut uit en de wagen minder dan een 1 min gebruikt om te verplaatsen. Dat was balen zeker omdat de V-snaar en 6 weken oud was Sad bij inspectie bleek het verstel beugeltje (3 dunne strips) waar de dynamo mee verstel kan worden door midden, balen dus. Bij de lokale smid bij mijn ouders in het dorp een beugel laten maten van mooi dik plaatstaal echt prachtig, was binnen 5 minuten klaar en koste maar 10 euro, paste natuurlijk perfect

Einde van de dag toch wel redelijk wat werk gedaan en het enige wat ik vooraf wilde doen en in geslaagd ben is dat de sigaretten aansteker werkt.

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 24 februari 2012 10:32 AM
  [ # 73 ]

mooie en snelle oplossing van je dynamo !

komt er wel goed stroom binnen op het teller blok ?
of iets met de printbanen rondom de tellers/lampjes….

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Gepost: 24 februari 2012 12:25 PM
  [ # 74 ]
mbender schreef:

Onder de linker koplamp kwam ik nog een zwart doosje tegen (iemand een idee wat dat is)

Dat is een voorgloeirelais.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Kunstenvliegwerk
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 952
Geregistreerd: 23-07-2008

- CX 25 prestige automatic
- Ami 6 club break
- ZX 1.4i break
Gepost: 24 februari 2012 12:42 PM
  [ # 75 ]
mbender schreef:

het enige wat ik vooraf wilde doen en in geslaagd ben is dat de sigaretten aansteker werkt.

Je rookt toch niet…? think

Profiel  
 
 
5 van de 15
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook