Hi iedereen,
Vorige week is hij dan eindelijk besteld en kan ik medio april/mei rijden in een gloednieuwe DS3 in de volgende uitvoering:
- Noir Obsidien/Blanc Opale (dus zwart met een wit dak en witte spiegels)
- Pack Cuir Claudia Mistral (zwart lederen bekleding met stoelverwarming)
- Pack Select MyWay Confort (navi, parkeersensoren, HiFi, lichtsensor, regensensor, middenarmsteun etc.)
Voorbeeld:
Overigens, ik las hier op het forum ook over de relatief kwetsbare lak op het dak van de DS3 wanneer er vogelpoep op komt. Nu woon ik in een straat met veel bomen waarin vogels vaak overnachten en komt het vaak voor dat ik de volgende dag wat schoon te maken heb.
Ik wil dit natuurlijk op de DS3 zoveel mogelijk voorkomen en dacht daarom aan het wrappen van het dak en de motorkap met doorzichtig vinyl zodat de originele kleur gewoon blijft… Iemand een idee of dat een goed idee is?
Totaal aantal Berichten: 224
- DS 3 1.6 e-HDI 68kw Airdream So Chic
Leuke en bekende combinatie!Nou is het aftellen begonnen, dat worden lange dagen.
Wat is je kleur van je dashboard? Ook zwart gehouden of wit?
Tip:
Let er btw op dat je wel de nieuwe navigatiekaarten meekrijgt (2011/2012)
3 januari 2012 DS3 in ontvangst
16 januari 2012 5.000KM
7 april 2012 10.000KM
7 juli 2012 20.000KM
19 februari 2013 50.000KM
13 augustus 2013 75.000KM
Snakeye2209 schreef:Leuke en bekende combinatie!Nou is het aftellen begonnen, dat worden lange dagen.
Wat is je kleur van je dashboard? Ook zwart gehouden of wit?
Tip:
Let er btw op dat je wel de nieuwe navigatiekaarten mee krijgen (2011/2012)
Goede tip, zal ik inderdaad in de gaten houden, dankje!
Kleur dashboard is ook zwart, ik hou van een donker en strak zwart interieur, alhoewel ik ook heb gedacht aan een wit leder interieur met een wit dashboard, maar dat deed me uiteindelijk iets teveel denken aan sommige showauto’s die je ziet staan bij Full Car Tuning etc. Niets ten nadele van de mensen die het wel hebben, maar voor mij hoeft het niet
Totaal aantal Berichten: 224
- DS 3 1.6 e-HDI 68kw Airdream So Chic
W_H schreef:
Goede tip, zal ik inderdaad in de gaten houden, dankje!
Kleur dashboard is ook zwart, ik hou van een donker en strak zwart interieur, alhoewel ik ook heb gedacht aan een wit leder interieur met een wit dashboard, maar dat deed me uiteindelijk iets teveel denken aan sommige showauto’s die je ziet staan bij Full Car Tuning etc. Niets ten nadele van de mensen die het wel hebben, maar voor mij hoeft het niet
Ik vond zwart juist net te donker. Daardoor leek de auto van binnen ook kleiner, daarom heb ik gekozen voort wit. Daar nog steeds tevreden over. Nu wachten tot de zon wat vaker schijnt en kijken of ik nog steeds tevreden over ben…
3 januari 2012 DS3 in ontvangst
16 januari 2012 5.000KM
7 april 2012 10.000KM
7 juli 2012 20.000KM
19 februari 2013 50.000KM
13 augustus 2013 75.000KM
Totaal aantal Berichten: 357
- DS 3 E-HDI Airdream
Welkom op t forum!
Vogelpoep is sowieso troep waar het dan ook zit op de auto, dus dan kan je wel meteen je hele auto wrappen.
Gewoon zorgen dat je het direct verwijdert en niet te lang de zon zijn laten doen. Anders komen er idd kringen in die je er niet meer uit krijgt.
Frosty85 schreef:Welkom op t forum!
Vogelpoep is sowieso troep waar het dan ook zit op de auto, dus dan kan je wel meteen je hele auto wrappen.
Gewoon zorgen dat je het direct verwijdert en niet te lang de zon zijn laten doen. Anders komen er idd kringen in die je er niet meer uit krijgt.
Daar kan ik nog wel mee leven op de rest van de auto, maar ik las ook verhalen over mensen met een zwart dak op hun witte DS3 waar nu de witte lak door het zwarte dak heenkomt omdat de laklaag op het dak zo dun is. Dan laat ik liever het dak wrappen om dit te voorkomen. Kost me anders ook een eigen risico…
Totaal aantal Berichten: 1547
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Zo’n ramp is het niet hoor. Het is geen waterverf
dak laten wrappen of een lucht carabijn kopen!
Totaal aantal Berichten: 482
- DS 3 1.6 eHDI airdream so chic
- DS 3 puretech 110 ines de la fressange 1.2 vti
welkom!! en voor straks veel veilige kilometers toegewenst!!
Citroen DS3 eHDI So Chic,Gris alu + noir onyx, select comfort, metallisee bicolore, 3D achterlichten
DS3 1.2vti 110pk puretech Innes de la fressange
Totaal aantal Berichten: 1547
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
W_H schreef:Frosty85 schreef:Welkom op t forum!
Gewoon zorgen dat je het direct verwijdert en niet te lang de zon zijn laten doen. Anders komen er idd kringen in die je er niet meer uit krijgt.Daar kan ik nog wel mee leven op de rest van de auto, maar ik las ook verhalen over mensen met een zwart dak op hun witte DS3 waar nu de witte lak door het zwarte dak heenkomt omdat de laklaag op het dak zo dun is. Dan laat ik liever het dak wrappen om dit te voorkomen. Kost me anders ook een eigen risico…
Vogelpoep is doffe ellende, letterlijk en figuurlijk. Zo gauw er een flats op de lak zit: weghalen. Je kunt je dak wrappen, maar de kans dat een vogeluitwerpsel een vlek in je zwarte motorkap achterlaat is groter dan op je witte dak. Er zijn inderdaad op dit forum verhalen van problemen met de lak op het dak, maar er zijn er meer die geen problemen hebben…
Totaal aantal Berichten: 562
- DS 3 e-HDi 90 So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 82 ETG Feel
Volgens mij waren al die DS3 met lakproblemen op het dak ook geproduceerd in een min of meer zelfde tijdsbestek. Citroën heeft dit probleem nooit toegegeven, maar schijnt het al langere tijd opgelost te hebben (waarschijnlijk spuiten ze nu een dikkere laklaag op het dak dan voorheen). Desondanks blijft vogelpoep een sluipende moordenaar voor alle laklagen.
je moet maar is met je hand op het dak duwen, hoe snel het door buigt dat verklaard niet veel goeds
de lak over de hele auto is niet al te dik,, zo merk ik steenslag aan mijn portier de grond laag is al te zien
Totaal aantal Berichten: 357
- DS 3 E-HDI Airdream
Dat heeft onder andere te maken met het feit dat de huidige lak niet meer op olie basis is gebaseerd.
Heb op mijn voorbumper na een kleine 2000 km ook al een paar steenslag plekken.
ech super kwaliteit is het niet echt
Even twee aanvulling/reacties op hierboven:
Steenslag is een keuze. Wat ik bedoel te zeggen: ik heb de auto (26.000 km op de teller) afgelopen weekeinde grondig gereinigd en kom niet 1 steenslagplekje tegen. Logisch, want ik hou m’n afstand tot voorligger.
Wat betreft de dikte van het dak: het is inmiddels goed gebruik van fabrikanten om dwaar waar het niet nodig is aan gewichtsbesparing te doen. Aangezien je niet op het dak hoeft te zitten kun je daar met flinterdun metaal volstaan. Op andere plekken zit er genoeg, kijk maar naar de uitslag van de NCAP crashtest
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
ja ok dat is waar wat je zegt maar de lak zit er maar dunnetjes op maarja dat is mijn bescheiden mening