6 van de 15
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
CX 2500D 1984, na een jaar ontwaken en verplaatsten
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 24 februari 2012 01:03 PM
  [ # 76 ]

Wat de LHM-lekkage betreft, doe de auto eens in de hoge stand en dan weer omlaag, dan weer hoge stand, krik eronder en het linker voorwiel eraf. Dan zie je misschien meer, zeker als je de beschermflappen even weghaalt.

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 24 februari 2012 05:27 PM
  [ # 77 ]

Dank voor alle reacties! Ga morgen middag eens opzoek naar de LHM lekkage. Ik rook idd niet maar mijn tom tom en telefoon gebruiken wel stroom Smile

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 21 maart 2012 02:40 AM
  [ # 78 ]

Zo zijn weer een maand verder en ook een hoop probleemloze KM verder. De CX blijft starten lopen en gaan, ook nog redelijk zuinig gemiddeld van 1/14 wat ik prima vind. Alweer 5000km vanaf januari gereden waaronder een paar weekeinde weg geweest, met vrienden en familie en iedereen helemaal onder de indruk van het comfort en ruimte. Ik moet zeggen zelfs met een afgeladen auto kan ik met gemak kruissnelheden aanhouden van 140km (klopt exact met de tomtom) met een platte diesel, dat vind ik heel netjes ook het geluids niveau vind ik acceptabel. Woon op fiets afstand van mijn werk dus allemaal prive KM Smile
Bij elke koude start, staat wel de complete straat blauw van de diesel rook, zodra het hydraulisch systeem op druk is, rook de auto ook nauwelijks meer. Weet iemand hoe ik deze rook evt kan verminderen, vind het soms redelijk gênant als omstanders flink rook happen.
Was begin deze maand jarig en van een goede vriend een leuke accessoire voor de CX gekregen, een wind vanger voor de twee voorramen. Ik heb ze gemonteerd door het ruit rubber voor een groot deel los te halen en na het plaatsen van de vanger terug te zetten. Past allemaal mooi alleen het raam heeft wel wat handmatige hulp nodig om netjes in het rubber te vallen, het rubber is redelijk nauw. Weet iemand of ik deze windvangers wellicht anders moet monteren?
Komend weekend weer even naar de Ardenne, begin april een met autoambulance achter de CX een auto uit Frankrijk ophalen en eind april alweer naar Luxemburg, KM blijven door gaan.

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 08 april 2012 02:20 AM
  [ # 79 ]

Vandaag een cultureel dagje met de familie gedaan, kon het niet laten nog een paar mooie foto’s van de CX te maken in haar natuurlijke habitat

Afbeelding Bijlagen
cx.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 22 april 2012 08:58 PM
  [ # 80 ]

Zo de afgelopen weken kriskras door het land met mijn boot achter de CX, ging natuurlijk helemaal goed. Wat blijft een 2500 diesel heerlijk als trek auto, je kan gewoon goed mee komen met het verkeer met een redelijk zware boot achter de auto.
Helaas wel een probleem vorige week, hoorde opeens mijn V-snaar piepen, bleek de snaar van de hydraulische pomp veel te slap. Stellen en een dag later weer een gierende V-snaar, vreemd! Nu stond de snaar wel goed gespannen, toch maar proberen met motor aan. Zag gelijk het probleem, de poelie van de hydraulische pomp bleef hangen, draaide weer, stil, dus een gare lager. Stond natuurlijk net bij een benzinepomp bij de snelweg. De gok gewaagd om door te rijden naar huis, net 100 meter voordat ik huis ben, knapt de snaar en stopt de stuurbekrachtiging. Het systeem gelijk een standje hoger gezet zodat de wagen niet direct inzakt en het laatste stuk met hulp van de handrem en op de motor afremmend doorgereden. Gelukkig had ik nog een pomp liggen van mijn vorige CX, deze verwisseld, nieuwe V-snaar en klaar was Kees. Handrem moest wel ff gesteld worden Smile !! Geluk bij een ongeluk dat ik een nieuwe pomp direct voor handen had en op eigen kracht, veilig ben aangekomen, beter nu dan volgende week naar Luxemburg!

Afbeelding Bijlagen
cx met boot.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 22 april 2012 09:17 PM
  [ # 81 ]

Dapper! Wat gebeurt er als met 130 km/u op de A7 de riem eraf vliegt? Hoeveel seconden/minuten heb je dan?

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 22 april 2012 09:57 PM
  [ # 82 ]

Ik had een aanhanger (lege) achter de CX dus ging niet harder dan 90/100km. Natuurlijk kan het schade geven maar je hebt weinig keuze, of de ANWB bellen en laten afslepen of een risico lopen.
Mijn auto komt uit België en had 5 jaar niet gelopen. De vriend die deze had meegenomen had twee CXen tegelijk gekocht, halverwege begaf een CX het, de mijne stond op een trailer, hebben de CXen omgewisseld en aan de kant van de weg mijn CX klaargemaakt om het laatste stuk op eigen kracht te rijden. Probleem was dat de V-snaar van de dynamo miste, met tyraps een V-snaar gemaakt, bijna alle elektra uit gezet, één lamp voor, één lamp achter en zo de volgende 300km gereden.

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 22 april 2012 10:08 PM
  [ # 83 ]
Nelis Infra schreef:

Dapper! Wat gebeurt er als met 130 km/u op de A7 de riem eraf vliegt? Hoeveel seconden/minuten heb je dan?

Wanneer de druk wegvalt krijg je een aantal rode lampen voor je neus met STOP erop, stuurbekrachtiging zal uitvallen, verring valt weg maar zorg nog voor remdruk en je hebt nog de voorraadbol met remdruk dus je zal niet meteen crashen, het duurt ff Laughing

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10402
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 22 april 2012 10:42 PM
  [ # 84 ]

Als de voorraadbol en de remaccu nog op druk zijn….

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 22 april 2012 10:48 PM
  [ # 85 ]

en zo zie je maar dat een goede remaccu en voorraad bol best belangrijk kan zijn…...

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10402
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 22 april 2012 10:54 PM
  [ # 86 ]

Nogal. Eigenlijk elk jaar testen, vooral de remaccu. De voorraadbol hoor je vanzelf doordat de pomp vaak en kort aanslaat. Remaccu kun je testen door motor uit te zetten, daarna contact aan en kijken na hoeveel keer het pedaal intrappen de rode lamp gaat branden.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 22 april 2012 10:58 PM
  [ # 87 ]

En na hoeveel keer intrappen kun je concluderen dat de remaccu niet goed meer is?

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10402
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 22 april 2012 11:05 PM
  [ # 88 ]

Normaal gesproken moet dat met een goed gevulde accu toch 15 a 20 keer zijn.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 23 april 2012 02:34 AM
  [ # 89 ]

moet je dan hard en lang de rem in drukken of pompen?

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 23 april 2012 05:03 PM
  [ # 90 ]

pompen. alleen dan verbruik je druk uit de remaccu.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
6 van de 15
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook