Hier kunnen alle DS3 drivers hun reacties i.v.m tunen uitbouwen van je DS3 terecht.
Lang moest ik er niet over nadenken om mijn ds3 te verlagen en wat accesoires toe te voegen.
Heb gekozen voor de pro kit van Eibach en word volgende week onder mijn auto gezet.
Terwijl ik een zonneband ben gaan kopen heb ik er ook een set carbon pedalen bij gedaan die erg mooi staan.
maar toch wel een geprul om ze erop te krijgen zoals het hoort, ze zijn immers universeel en zoals gezegt zijn de pedalen van citroen vrij klein en smal, mits wat aanpassingen is het toch gelukt.
De velgen die ik op het oog heb zijn chrome Rs velgen met schroefjes aan de spaken of de dotz Tupac of dotz lounge 8 beide zeer knappe velgen. Dus nog wel wat werk voor de boeg.
zijn er hier nog mensen met grootse plannen met hun Ds3?
grtz Gerjan
Totaal aantal Berichten: 96
- DS 3 1.6 VTi 120pk so chic
Topic die ik zocht!
Ja momenteel probeer ik de details van chrome te voorzien (grill, spiegels,..)
Op dit moment zijn enkel spiegelskappen, sideskirts (or whatever its called, aan de deur) en de achterlichten
in het chrome.. mijn ds3 is volledig zwart met daksticker, dus probeer ik het wat te accentueren met chrome..
En natuurlijk die verdomde luchtfilter waar ik mijn kop over breek.. die piper cross die me is voorgesteld lijkt
me wel nice, maar wel duur.. ik denk dat ik daar nog even mee ga wachten tot na de meeting zodat ik eens
face to face er over kan praten met iemand.
Weet je al welk merk luchtfilter je zoekt? Ja t chrome dat maakt de auto af. Mijn keuze omtrent chrome velgen is nog niet helemaal beslist.. Of wel zwart met chrome of volledig
Kijk eens voor een green kit die kan ik je echt tenvolle aanraden. Man man wat een geluid!
zijn die allemaal universeel?
ik heb zwarte “bellone” velgen van Citroën, met alu rand.. best wel netjes
Totaal aantal Berichten: 369
- ZX 2.0i 16v
- DS 3 1.6 THP 207pk Racing
- AX 1.1 axion
- C3 1.6 16v Sensodrive Exclusive
- ZX 1.8 Furio
- AX GTI
Het echte tunen wilde ik een beetje minder doen.
mijn vorige C3 was al uniek en met de racing wilde ik uniek beginnen en daar maar een paar kleine dingen aan doen.
kan het niet helemaal laten dus een paar dingen zitten er dan wel aan te komen.
nog te doen:
- Complete update van de audio. (is nu een My-way systeem)
- blow-off ventil
- Metalen turbo buizen
- Booskijkers (als ze mooi zijn anders een mooi stukje wrapfolie)
- Led kapjes (als ik deze mooi in de carbon kan krijgen)
wat er al gedaan is:
- Stroomkabel van 50mm getrokken van de accu naar achter
- Deuren en achterpanelen gedempt voor de audio
en dus op naar een nieuw tuning seizoen.
1ste event - Automaxx 1 April TT-Assen
Totaal aantal Berichten: 1228
- DS 3 So Chic 1.6 16V VTI
- Xsara 1.6i Coupe
- Xsara Break 1.6i / 2.0i VTS
Ik ben al redelijk klaar met mijn DS3,
45mm verlaagd
18inch velgen
Piper cross viper kit
DS3 R sticker set
Xenon verlichting + led stads en kentekenverlichitng
Schakelaar voor leds aan wanneer ik maar wil
Nieuwe radio, 5 kanaals versterker, subwoofer, alle speakers vervangen.
Plannen:
fley eyes
Dubbelen uitlaat L + R
Citroen DS3 1.6 VTi White/Black
Citroen Xsara 1.6 Coupe
Citroen Xsara 1.6/2.0 Break VTS?
- ZX 2.0i 16v
- AX 1.1 axion
- ZX 1.8 Furio
- AX GTI
Dankje J-W
was de Xenon vergeten.
die hoort bij op een ds3, vind ik.
Totaal aantal Berichten: 1228
- DS 3 So Chic 1.6 16V VTI
- Xsara 1.6i Coupe
- Xsara Break 1.6i / 2.0i VTS
Precies
zijn er al booskijkers uit voor de DS3?
en kwa folie over de lampen ga ik maandag fley eyes bestellen.
Citroen DS3 1.6 VTi White/Black
Citroen Xsara 1.6 Coupe
Citroen Xsara 1.6/2.0 Break VTS?
blue dolphin schreef:Dankje J-W
was de Xenon vergeten. die hoort er bij op een ds3, vind ik.
Ik heb ook de ‘betere’ xenon geplaatst, nl. setje Einzelmann, vergelijkbaar met Pilot.
Woensdag m’n lichtbeeld eens laten controleren met ‘het (APK-)apparaat’, maar dat ziet er dan toch minder strak uit.
Hoewel het geen APK-afkeur oplevert (zei de APK-keurmeester), zie je geen ‘strakke lijn’, zoals het zou moeten maar het rafelt een beetje aan de bovenkant.
Dat zal dan toch wel komen doordat de lichtunits/reflectoren er eigenlijk -af fabriek- niet geheel geschikt voor zijn.
Overigens ben ik er helemaal tevreden mee, maar nu ik er een keer op gelet heb, zie ik het in het eggie ook, als je ergens tegenaan schijnt.
Maar ja, je kan niet alles hebben..
@ 3_ de green kit luchtfilter (kelk) is volgens mij wel te verkrijgen voor de ds3. ik had in mijn saxo vts vroeger de volledig kit en bij het minste wat ik gas gaf ronkte de motor alsof het een V6 was. bij andere luchtfilters moet je plankgas geven in lage toeren vooraleer je iets hoort.
Vrijdag heb ik mijn afspraak voor te verlagen. i can t wait!
dit weekend de zonneband plaatsen maar zag dat de venster vanboven redelijk rond gebogen is dus zal wel wat snijwerk aan te pas komen.
dat geeft de auto al dadelijk een heel andere look.
in de shop hier een paar km s vandaan zag ik ook zo een grote luchthapper voor op de motor kap liggen zoals sommige foto s terug te vinden zijn van de DS3 GT. leek me wel wat maar aan de andere kant vind ik het ook wat te overdreven teveel plastiek op de auto dan word het al gauw kitscherig sheep,, goedkoop is een beter woord
dus nog even wat nadenken over dit accesoir
Mijn oog is gevallen op de Green Storm luchtfilter
kleine beschrijving: “Dit is een semi-open filter. Het grote voordeel is dat er een slang op aangesloten kan worden waarbij je lucht kan aanzuigen v.a. een plek waar het koel is, koele lucht is meer zuurstof, meer zuurstof is meer vermogen. Het luchtfilter is eenvoudig op maat aan te sluiten van 65 MM t/m 85 MM aansluiting. Aan de Storm filter zitten 2 gaten om het installeren in de auto te vereenvoudigen. De storm filter dient 1 keer per jaar schoongemaakt te worden. Leverbaar in de kleuren: zilver - titanium - zwart en nu ook in carbon uitvoering.”
http://www.cartuning-guide.com/luchtfilter.html
Nu weet ik niet hoe groot de aansluiting van een DS3 is..
- ZX 2.0i 16v
- AX 1.1 axion
- ZX 1.8 Furio
- AX GTI
@arien
heb je “betere” xenon geplaatst of heb je xenon geplaatst ipv de standaard bollen.
of leet ik het nu verkeerd.
3s_ lijkt me niet verkeerd.
Totaal aantal Berichten: 1547
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
j-wvb schreef:Precies
zijn er al booskijkers uit voor de DS3?
en kwa folie over de lampen ga ik maandag fley eyes bestellen.
Jammer! Zou ik niet doen. Vind dat niks die ‘vliegenogen’. Op de Engelse DS3-site is er ook eentje die dat spul op z’n koplampen heeft geplakt. Die Zack is dat, die ook een drieliterdiesel in z’n DS3 wil lepelen. Je zult met die fly eyes ook zeker weer gedoe krijgen op de openbare weg. Het lichtbeeld verandert vast. Oom agent zal er wat over zeggen denk ik en wellicht z’n bonboek pakken.
dat gaan ze niet toelaten die vliegenogen, hier in belgie althans niet