Ik heb verschillende topics er al op na gelezen.
Wat ik tot zover weet is dat er standaard achter de isolatiewol al een aansluiting zit voor achter.
De speakers voorin de deuren zijn 13cm.
Nu heb ik een paar mooie speakers gezien van Pioneer, maar ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ik de oude eruit moet halen en de nieuwe erin.
Ik neem aan dat het deurpaneel eruit moet en ik dan pas de speakers kan vervangen.
Is er nog een bepaalde diepte van de speakers waarmee ik rekening moet houden of past over het algemeen elke speaker wel?
Tot slot wil ik eigenlijk nog weten of iemand even stap voor stap kan beschrijven hoe ik de speakers moet plaatsen (Vooral hoe ik het deurpaneel los haal als dat nodig is?) en waar ik nog speciaal op moet letten hierbij?
Gr Wizzy
deurpaneel laten zitten. Met een breed lemet langs onder de grill een zetje geven. Pioneer heeft op zen www een config wizzerd staan voor elke auto. isolatie wol zat bij mij niet standaard er achter maar heb ik er zelf ingestoken (synthetische wol afkomstig uit recup subwoofers)
Als je de afmeting van deze terug vindt weet je de maximale diepte boss rip5204 je raam kan dan nog net open!
Zorg ervoor dat alles trillingsvrij gemonteerd is. Gebruik hiervoor varkenspootjes (is soort rondel met een knipje in die daar wat dikker is)
Wat bedoel je precies met boss rip5204?
zelf had ik deze pioneer boxen op het oog.
http://www.autoradiostore.nl/product/169135/pioneer-ts-g1022i.html
Zijn deze aan te raden?
In een Saxo zit standaard geen isolatiewol. Is zeker ook geen aanrader, je kunt beter dempen om resonanties tegen te gaan. Roostertjes haal je zo voor de speakers weg. Inbouwdiepte is ongeveer 50mm.
Kijk eens op showyoursound.nl
Speakers zijn persoonlijk. Luisteren dus!
C1 Ambiance 2006
Horen is de boodschap. Ik vindt isolatiewol een aandrader omdat je zo het geluid voller maakt.
Als lijken de specs wel ok
TS moet vooral op Showyoursound kijken.
Daar staan veel goede inbouwtips op.
C1 Ambiance 2006
Wat is eigenlijk dat er al kabels liggen naar achteren?
Is dat vanuit de fabriek uit dat er kabels naar de achterpanelen van de auto liggen? (Heb 3drs)
Zijn die kabels lang genoeg om eventueel tot in de hoedenplank te komen?
Heeft het nut speakers achterin in te bouwen bij de passagiers en zo ja, hoe haal je die achterste panelen los dan?
Bedankt tot nu toe al voor jullie hulp en snelle reacties!
Even snel deze nog:
Qua in vergelijking tot die andere, welke is beter, afgaande op de Wattage, RMS etc.?
normaal liggen er al kabels achter. achterpanelen staat hier al ergens in een draadje.
laatste link krijg ik niet open. maar freq bereik is ideaal van 20hz tot 20 000khz op het -3db punt hoe hoger de spl hoe meer geluid je krijgt bij eenzelfde vermogen.
Technische specificaties
Inhoud: 1 Paar
Buiten-Ø (zonder kap): 129 mm
Inbouwdiepte: 46 mm
Inbouw-Ø: 121 mm
Max. belastbaarheid (muziek): 140 W
RMS-belastbaarheid: 25 W
Type: 3-weg triaxiaal
Buiten-Ø: 132 mm
Frequentiebereik: 40 - 26.000 Hz
Impedantie: 4 Ω
Geluidsniveau: 89 dB
De TS-G1022i lijkt op papier net iets beter te zijn. Maar zelf horen is de boodschap.
Geluidssmaken verschillen nogal.
Speakers achter hangt er van af wat je wil een betere spreiding en ruimtelijker effect haal je heer mee. Wil je veel meer volume dan dien je een extra versterker te gebruiken.
Ik wil een ruimtelijker gevoel creëren met speakers achterin de hoedenplank.
Verder zal ik eens gaan luisteren in audio zaken naar het verschil in geluid.
Alvast bedankt voor de reacties!
Zou je misschien nog een link kunnen plaatsen naar de post waarin stap voor stap uitgelegd staan hoe je de zijpanelen bij de achterbank verwijderd in een 3drs?
in houdenplank zou ik het persoonlijk niet doen je moet dan kistjes bouwen.
Ok, die link had ik inderdaad al gezien, maar ik weet bij god niet hoe ik die achterste panelen los krijg, laat staan dat het daar stap voor stap uitgelegd staat
Achterin de zijpanelen moeten dan speakers komen van 10cm als ik het goed begrepen heb, en er zit dus al voorbereiding van +/- kabel naar die positie toe vanuit de fabriek?
normaal zitten er al kabels. In het slechtste geval moet je zelf even draden trekken. Maar dit is niet moeilijk.
Waar zitten de bevestigingspunten, zodat ik het spul los kan krijgen en het paneel los krijg?>