Deze heeft ook roosters, maar ook een lekkere grote pomp,zal die voor de arko wezen dan?
Gr. Wim.
haha…..
Beter één eend op straat dan tien in het water….
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
waterman schreef:Ok. Je weet dat je wel effe serieus zal moeten gaan hakken én lassen in het schutbord van een GS om er uberhaupt een 5 bak in te krijgen? En dan zijn er nog wel wat verschillen die citro-power wel zal weten. Het gaat dus niet zomaar passen. Dat je het maar even weet dus.
Ik weet dat de 5- bak te lang is om in een GS te zetten net als de achterste baksteun op het subframe, die moet ook verbouwd worden maar wat er verder veranderd moet worden weet ik zo niet. Ik heb hetzelf nog nooit gedaan en ben het ook nooit van plan. (orginaliteits freak)
Er is hier een onderwerp over op het forum, meerdere zelfs. Als je die leest dan weet je alles waar je aan moet denken.
Dus lijkt mij prima een 5 bak in een GS-Break met een snel 1300- blokje. Helemaal lekker als het dan nog op LPG is met de huidige benzine prijzen.
Beter één eend op straat dan tien in het water….
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Kun je beter een GSA Break met 1300 en 5 bak kopen, scheelt je een hele hoop werk en rijd ook beter.
je beter je GS-en inruilen voor een enkele Deawoo Spark op lpg, dat is ook een stuk goedkoper en veiliger….
Is het niet hobby om er juist wat mee te doen of aan te moeten ondernemen?
Waarom zou een GSA beter rijden dan een GS? vanwege de revolutionaire nieuwe techniek die meegebracht werd met de A- van GSA?
Iemand nog een leuke GS break in de aanbieding? bij voorkeur zonder (of niet te veel) laswerk, overige defecten geen bezwaar!
Beter één eend op straat dan tien in het water….
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Houden we het wel een beetje vriendelijk?
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
De GSA is veel stiller dan een GS. Zit veel betere stoelen in, onderdelen voorziening is beter enz.
Alleen een GS heef veel meer charme…En dat heeft wel wat.
Daarom zeg ik altijd dat als je alleen zomer’s recreatief rijd een GS best voldoet, ga je het gehele jaar doorrijden een
GSA een betere keus is.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
In welke prijsklasse zoek je?
Tuurlijk houden we het gezellig! maar ik vond het een beetje kort door de bocht op die manier. C-power heeft inmiddels argumenten gegeven.
Persoonlijk vond ik de verschillen niet zo heel erg aanwezig. Om op basis van die argumenten een in mijn ogen een stuk minder aantrekkelijke auto te kopen vind ik niet relevant. Dat is natuurlijk persoonlijk en heeft te maken met smaak…
Beter één eend op straat dan tien in het water….
Prijsklasse heb ik niet echt,
hangt volledig af van de staat van de GS
Beter één eend op straat dan tien in het water….
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
GS weet ik zo niet, GSA Break weet ik nog wel een paar projecten.
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Alleen op MP al staan drie GSA breaks. Een beige opknapper, een gestrand cottage-project en een nette grijze waar je zo in weg kunt rijden.
Misschien is het een idee om een GSA te ver-GS’en? De break-uitvoeringen zijn onderhuids vrijwel identiek.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
De Beige GSA break KF-22-JK die op Marktplaats staat heb ik gisteren even “live"bekeken.
Ze staat in Weert (Limburg) circa 12 km bij mij vandaan.
Een goede complete basis met wel enig laswerk ( oa middenonder linker dorpel).
Kilometerstand circa 136000 km, wel een 1300 cc motor maar een 4 versnellingsbak.
nog geen GAIK platen en de laatste APK is ergens in 1996 afgelopen.
Voor het gedeukte linkervoorspatbord en het door vliegroest aangetaste kofferdeksel heb ik eventueel z.g.a.n gebruikt vervangend plaatwerk te koop.Eveneens heb ik oa ook nog een setje GSA break achterdeuren, verder ligt er ook nog wel een setje nette gebruikte GSA koplampen.
Zelf heb ik nog een origineel nederlandse blauw metallic GSA pallas berline van april 1982 met 1300 cc ecomotor met 5 versnellingsbak in de aanbieding.
Kilometerstand is circa 100.000 km en ze is voorzien zgan origineel beige pallas interieur.
Ook nog niet voorzien van GAIK platen omdat ze ook ruim 15 jaar droog opgeslagen staat.
hallo,
“Misschien is het een idee om een GSA te ver-GS’en” wat bedoel je daar mee? bumpers vervangen ed?
zijn daar voorbeelden van?
Groet’n
Karel
Beter één eend op straat dan tien in het water….