Op citroen.be zie ik zo snel geen onderhoudspakketten.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
toen ik mijn auto kocht toen vroeg ik ook wat de eventuele onderhouds kosten zouden zijn en mij werd gezegt rond de 15O euro
ik ga het toch even navragen…...
150 voor een kleine beurt ?....
Hoe noemen ze eigenlijk zo`n beurt die je om de 15k km moet hebben ...
kleine beurt, 15k beurt is die normaliter op 20k gegeven moet worden. alleen de dealer kan doen besluiten of ze hem op 15k willen geven of 20k. ligt maar net aan hoe je je auto gebruikt denk ik? veel korte stukjes? meer belasting, dus eerder een beurt.
ik dacht dat ze gewoon dan de olie aflaten filters zuiver maken kijke als er geen storingen zijn en hopla klaar
bij groot onderhoud olie vervangen nieuw filter, olie filter enzo.. weet het nie juist maar ik vergelijk maar met mijn vorige auto
heb nu nog maar 37OO km
Totaal aantal Berichten: 209
Geregistreerd: 03-03-2011
- DS 3 1.6 E-HDI So Chic
ik heb ook 1.6 HDI, mijne is gewoon na 20.000 gegaan en moet weer bij 40.000. Ik zou niet weten waarom ik van het boekje af zou moeten wijken….
Met de huidige motoren mogen korte stukken ook geen reden meer zijn. (vind ik persoonlijk)
DS3, Blanc Banquise/Noir Onyx, Pack Perfo, Pack Select Confort Myway
18 Mei 2011 Ds3 Ontvangst
01 Jun 2015 DS3 af, over naar captur… aircross 7mnd levertijd, was mij te lang.
Voor de Nederlanders, kijk ff in die PDF op pagina 2 wat ze precies doen. Voor de Belgen, geen idee wat ze daar doen
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
ik weet ook niet wat ze bij ons doen maar betalen moete we altijd!
@ Marien: laat je niet met een kluitje het riet insturen! Op pagina 10 van je onderhoudsboekje staat vermeld wat onder zwaar gebruik valt en daarmee de voorwaarden om naar een interval van 15.000 km te gaan.
Zelfs jouw stevige doorplanken en hoge verbruik staat niet aangegeven als zwaar gebruik haha
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Gerjan30 schreef:idd dat is wat ze mij ook zeiden ongeveer 15O
is het bij ons dan goedkoper?
jep met name de werkuren…
en wat doen ze,
olie 4.3 liter, oliefilter pollenfilter
en thats it..
en natuurlijk smeren ze de sloten en de scharnieren, kijken de bandenspanning na
ruitenwisser spul erbij…
en nogmaals voor de ongelovigen..
iedereen doet wat hij of zij wil… veel dealer geven aan 15k voor de oliewissel omdat ze uit ervaring weten
dat dit gewoon nodig is.
20k gaat ook nog maar iedereen moet maar voorzichzelf uitmaken..
wat goedkoper is, een keer extra 4.3 liter olie of na 100k een nieuwe turbo moeten kopen….
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nogmaals dan even de uitleg over de turboproblemen en onderhoudsrichtlijnen voor de 1600hdi:
waterman schreef:Wat er wel aan de hand is:
De olieleiding naar de turbo is met een bajonetbout op het motorblok gemonteerd,in deze bout zit een
heel klein metalen zeefje,deze zat verstopt. Het zeefje is zo klein dat verstopping bijna onvermijdelijk is. Men rijdt veel te lang met de motorolie en meestal met veel te weinig olie. Hierdoor wordt de oliekwaliteit zo slecht dat er deeltjes gevormd worden die in de olieleiding naar de turbo geraken en hier het ingebouwde zeefje doen verstoppen waardoor de turbo kapot loopt bij gebrek aan smering. . Het probleem van deze motor is dat de carterinhoud te klein is, en dat bij aftappen van de olie via de carterdop minimaal een halve liter vuile olie achterblijft. Dan heb je dus eigenlijk gelijk weer vuil in je schone olie…..Dat samen met de zeer hoge temperaturen bij roetverbranding zorgt voor snelle kwaliteitsvermindering van de olie! Iedere bekwame garagist weet dat en weet wat er aan moet gebeuren, hierover zijn richtlijnen van de constructeur ( info rapid van citroen) die strikt gevolgd dienen te worden: Dat genoemde zeefje moet je uit de bajonetaansluiting halen, verder oliezeef , bajonetbouten en toevoerleiding allemaal vervangen. Tevens de hele motor spoelen met Forté of gelijkaardige producten en het oliedebiet naar turbo meten. Hierna GOEDE olie gebruiken en na maximum 15.000 km vervangen met filter. Het wordt dus kiezen , regelmatig verversen of regelmatig nieuwe turbo..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Gerjan30 schreef:toen ik mijn auto kocht toen vroeg ik ook wat de eventuele onderhouds kosten zouden zijn en mij werd gezegt rond de 15O euro
Er gaat al voor ruim €100,00 olie in !
Ik was onlangs €300,00 kwijt voor de beurt incl. pollenfilter en injectiereiniger.
C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather
100 euro olie??
62 euro incl filter…
Dan hebben ze er waarschijnlijk niet de juiste olie ingegoten. Wat voor olie heb jij er in zitten?
C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather
Maar goed dat ik de vraag gesteld heb weer wat geleerd.
ik ga niet teveel risico nemen met mn km, rond de 15k maar eens een beurtje gewoon regelen. maar qua prijzen kan ik wel weten wat ik moet verwachten.