Totaal aantal Berichten: 15702
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Marien, ga jij bij Wisse voor je beurten? Misschien ook eens prijs opvragen bij van Goethem in Sint Gillis-Waas, is nog dichterbij ook.
Berlingo2.0HDi schreef:Dan hebben ze er waarschijnlijk niet de juiste olie ingegoten. Wat voor olie heb jij er in zitten?
tuurlijk wel, ik ga gewoon bij de dealer..
nu heb ik wel een nieuwe 1.6hdi in de C4P dus daar is de olie nog niet van gewisseld
die heeft pas 4000 km
maar voor de C3P heb ik dat betaald en ook voor de C5 die ik hiervoor had..
maar dit moet erin…
Total Ineo 5W30 C2
ik denk dat ze in nederland veel meer aanrekenen dan bij ons in belgie. die prijzen die ik hier hoor zijn echt heel hoog.
beter in belgie op onderhoud komen een stuk goedkoper.
graddus schreef:Marien, ga jij bij Wisse voor je beurten? Misschien ook eens prijs opvragen bij van Goethem in Sint Gillis-Waas, is nog dichterbij ook.
Ik heb de auto bij van beek gekocht, andere kant van het water.
btw hoe weet je dat ik mij in de regio verschuil? via mn ip adres?
ronama schreef:Berlingo2.0HDi schreef:Dan hebben ze er waarschijnlijk niet de juiste olie ingegoten. Wat voor olie heb jij er in zitten?
tuurlijk wel, ik ga gewoon bij de dealer..
nu heb ik wel een nieuwe 1.6hdi in de C4P dus daar is de olie nog niet van gewisseld
die heeft pas 4000 kmmaar voor de C3P heb ik dat betaald en ook voor de C5 die ik hiervoor had..
maar dit moet erin…
Total Ineo 5W30 C2
Die olie moet er idd in. Zal de olie in België wel goedkoper zijn .....
C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather
Totaal aantal Berichten: 15702
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Marien schreef:graddus schreef:Marien, ga jij bij Wisse voor je beurten? Misschien ook eens prijs opvragen bij van Goethem in Sint Gillis-Waas, is nog dichterbij ook.
Ik heb de auto bij van beek gekocht, andere kant van het water.
btw hoe weet je dat ik mij in de regio verschuil? via mn ip adres?
Geen idee waar ik dat heb opgepikt, zo ontzettend veel streekgenoten zitten er hier niet
Totaal aantal Berichten: 224
Geregistreerd: 05-01-2012
- DS 3 1.6 e-HDI 68kw Airdream So Chic
ronama schreef:1.6 hdi om de 15k
lees er de div draadjes maar over…in belgie betaal ik voor deze beurt een 115 euro incl btw..
Toch nog ff inspringen dat ik pas bij de 30.000 km mijn eerste servicebeurt krijg….
3 januari 2012 DS3 in ontvangst
16 januari 2012 5.000KM
7 april 2012 10.000KM
7 juli 2012 20.000KM
19 februari 2013 50.000KM
13 augustus 2013 75.000KM
Lijkt me dat die 30.000 echt een foutje is, bij mij zat bij oplevering een kaartje van 30.000 erin, dat werd ter plekke gecorrigeerd. Misschien dat de 110 pk versie om de 30.000 mag?
Overigens snap ik het turboverhaal hier iets terug in het draadje wel, maar als ik me hou aan de intervallen van 20.000 (conform schema) en de turbo klapt eruit bij 100.000 of zelfs bij 200.000 km, dan heb niet ik maar de dealer een probleem (zal niet weer iedereen vervelen met het principe van economische levensduur, consumentenrecht, blabla et cetera).
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
30000 is echt een foutje..
20000 km is echt maximaal…
ondertussen een reactie gehad van een specialist van citroen
aan hem heb ik de vraag voor gelegd wat betreft de nieuwe 1.6 hdi motoren die met 270Nm ipv 240Nm
en dit was zijn antwoord..
De motor dient te worden gevuld met Total Ineo 5W30 C2.
Als je de auto normaal gebruikt, dwz niet veel korte ritten of stadsverkeer. Daarnaast niet bijzonder veel high speed snelwegkm kun je m.i. gewoon de 20000 interval hanteren.
Rijdt er echter ook weer niet teveel overheen, citroen is nogal kritisch (bij garanties) op correct en op tijd onderhoud
iedereen doet natuurlijk wat hij of zij zelf wil doen, ik ga voor safe en elke 15000 zal ik de olie laten wisselen..
dat is op 100000 km 1x extra, goh dan hebben we het over 100 euro op 100000 km ..
Ik ben gewend een auto met pakweg 1,5 ton op de teller te kopen en tot de 3 ton door te rijden. Wilde nu van 0 naar 300.000 km stomen, heb daar pakweg 5 jaar voor nodig.
Dan gaat het in 5 jaar tijd toch echt om 20 of 15 beurten en dan dus in totaal om 5 keer pakweg 250 a 300 euro. Dat is serieus geld.
Daarbij heb ik bij mijn Hdi die de 300.000 aantipte en de dci van Renault het dubbele van de serviceinterval, namelijk 30 a 40.000 km. Wanneer je een rustige rijder bent en veel snelwegkilometers maakt kan dat best, sterker nog: de Citroen dealer heeft het me destijds zelf geadviseerd (ben slechts 1 keer buiten de 40.000 neurten terug geweest voor een breukje in de draad van een sensor van een airbag).
Maar goed, gedurende de eerste 2 jaar ga ik de gebruikelijke intervallen aanhouden.
Zou bijna terug gaan verlangen naar mijn Seat tdi met 30.000 km interval…
Ik zei BIJNA he
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
die 300 euro vind ik ook sterk overdreven…
mss kan je dan eens beter een keer naar belgie sturen voor een olie en oliefilter wissel…
want meer is echt niet nodig dan…
Totaal aantal Berichten: 15702
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Wanneer je 60.000 km per jaar rijdt, is het natuurlijk ook niet zo vreemd dat je wat meer geld aan onderhoud kwijt bent dan iemand die 20.000 km doet…
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
NeufegliseThierry schreef:Ik ben gewend een auto met pakweg 1,5 ton op de teller te kopen en tot de 3 ton door te rijden. Wilde nu van 0 naar 300.000 km stomen, heb daar pakweg 5 jaar voor nodig.
Dat worden met een beetje mazzel dan 3 turbo’s
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 96
Geregistreerd: 15-08-2011
- DS 3 1.6 VTi 120pk so chic
bij mijn aankoop heb ik een citroen total drive pakket erbij gepakt, normaal zou een onderhoud mij niets mogen kosten…
LOL, ben benieuwd of we ooit zover gaan komen dat we met stickers op de zijkant van de portieren aangeven hoeveel turbo’s we verder zijn
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.