Hallo xm-vrienden,
Ik heb een probleempje met mijn xm 2.1 td van 1999, hij komt namelijk niet meer op druk en ik weet echt niet meer wat gedaan. Het zit zo dat na het vervangen van een rubbertje de pomp is gescheurd. Ik heb er dan een andere opgezet die al 2 jaar stillag. Met deze pomp vanalles geprobeerd, niks hielp. Olie in de pomp gieten , laten draaien op de laagste stand met de ontluchting open, druk op men tank gezet , bracht ook niks op. Vandaag een pompje opgezet die gereviseerd is door men schoonvader,nu kwam de auto uiteindelijk omhoog , had ik geen remdruk of stuurservo, wat doe ik verkeerd of ligt het echt aan men pomp?
Ik hoor het wel alvast bedankt!!
6x XM 2.1 TD, CX 2.5 GTI 1986
Totaal aantal Berichten: 3440
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Dat is een pomp met twee “afdelingen”, de ene voor het stuur, de andere voor de rest (vering, remmen).
De auto komt omhoog, dat betekent dat het veringgedeelte (in de rijrichting gezien het linkerdeel, waarvan de leiding naar de Hoge Druk regelaar loopt gewoon werkt.
Niet remmen wil zeggen dat ergens nog lucht in het systeem zit.
Een tijdje gymmen en remmen zal dat wel verhelpen.
Voor het stuurdeel geldt waarschijnlijk iets soortgelijks.
Met draaiende motor op de pomp de leiding van het stuurdeel lossen om te zien of daar olie uitkomt. Als dat zo is aan het stuur draaien tot het werkt.
Mocht dat niet gaan werken dan kan het zijn dat het stuurdeel van die pomp toch wijlen is.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Het is net een vrachtwagen waar ik met rijd, het pompgedeelte voor de remmen en vering werkt inderdaad maar toch niet zoals het hiervoor was. Maar het werkt wel. Kan ik dit uitgenomen van de ontluchtingsschroef nog ergens anders ontluchten?
6x XM 2.1 TD, CX 2.5 GTI 1986
Kan ik dit uitgenomen van de ontluchtingsschroef nog ergens anders ontluchten?
Ik zou de remmen op de remnippels ontluchten.
Stuur heen en weer draaien , dan spoelt die vanzelf door.
En veel gymmen!
Gaat goed komen , let maar op .
XM TCT Ambiance`94