





















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
als de auto en de motor goed is, prima toch ? aan de slag en zweven maar !
(wel leuk als ie rijdt )
als de motor op is, dan lepel je er een andere of een modernere versie in. ook goed, of beter (?).
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
En ombouw van smal-,naar breedspoor is ook goed te doen, mocht dat t.z.t besluiten i.v.m een 2.5 ltr blok met een 5 bak.
Noot: diravi is wel prettig vooral met parkeren.
Veel succes.
Harry.
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Je hoeft niet naar breedspoor te gaan om er een 2,5 liter met 5 bak in te zetten, dit is orgineel smalspoor geleverd, scheelt weer een hoop werk.
Mark
CX 2000 pallas ‘78


































Totaal aantal Berichten: 15709
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
citro-power schreef:... (orginaliteits freak)
Volgens mij is de TS een ontzettende originaliteitsfreak, dus de richting die dit verhaal nu op gaat is redelijk naast de kwestie.























Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Klopt, ombouwen vind ik niks. Kun je net zo goed deze laten staan en opzoek gaan naar een 2,5d.
Of er diravi in zit weet ik zo niet, dar heb je wel een punt want zonder is niet prettig….














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Je moet je ook niet onnodig bang laten maken door ons natuurlijk. Samenvattend denk ik dat je over zo’n 2200 diesel het volgende kan zeggen:
- een goede is zeker betrouwbaar, motoren gaan zeker 200.000 km mee
- mét diravi is het zeker een comfortabele auto
- verbruik valt mee, 1 op 15 haal je wel
- diverse motoronderdelen, o.a. gloeibougies en keeringen zijn lastiger te krijgen
- diverse specifieke 76-77’er onderdelen kunnen lastig zijn, vooral van de ophanging, dashboard en verwarming
- en ja, hij is traag….
Verder is de algehele bouwkwaliteit van een serie 1 van de eerste jaren gewoon niet om erg warm van te worden en dat merk je wel. De isolatie van de hele auto is beroerd bv: ‘s winters best koud, zomers snikheet van binnen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Als je tijd van leven hebt, gewoon doen. Ze is zeker langzamer te noemen maar dat mag de pret niet deren. Ze woont nu vijf jaar bij ons en er nauwelijks onkosten aan gehad. In de winter slaapt ze en binnenkort laten we haar weer ontwaken. Het voordeel van een langzamere auto is dat anderen haar eens wat beter kunnen bekijken Daarnaast is het op werkdagen altijd druk op de weg zodat 160 km/uur ook maar een droom is, voorbehouden aan ‘s-nachts door sommige delen van Duitsland rijden.
Succes met het wikken en wegen.






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
waterman schreef:Samenvattend denk ik dat je over zo’n 2200 diesel het volgende kan zeggen:
- een goede is zeker betrouwbaar, motoren gaan zeker 200.000 km mee
Da’s toch niet zoveel voor een diesel?
Aan de andere kant: als die wagen werkelijk origineel 50k heeft gelopen, kun je nog wel eventjes voort!
Ze heeft lang stilgestaan begreep ik? Hoe zijn de koelwaterslangen? Want ook die zijn voor die hele vroege types niet allemaal even makkelijk meer vind- en verkrijgbaar.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
motor onderdelen zijn er nog wel hoor,je moet alleen zoeken op andere plaatsen zoals ebay en le boncoin
c35 en fiat 242 delen voor wat betreft de gloeibougie en koppakking is ook een optie [wel even op bouwjaar letten], brandstof pomp wordt er ook wel eens aangeboden
[ik heb nog wel div cx 2200 bloken liggen evenals smalspoor assen etc]
ik heb liever een mooie gave 2200 dan een verrotte 2500






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
algra schreef:ik heb liever een mooie gave 2200 dan een verrotte 2500
Da’s nogal een open deur, vindt je niet?
Niemand wil immers een rotte auto? Dat is toch helemaal niet aan de orde?
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
nou ja dat is ook wel een beetje kort door de bocht
ik bedoel daar eigenlijk mee
ik heb liever een mooi origineel onverprutst exemplaar , en zou me niet te veel laten beinvloeden door de 2200 motor
bovendien zijn ze tegenwoordig nog zeldzaam ook
[ik heb zelf meer dan 150.000 km met een 22d rondgereden ,karren met 2ton erachter, bepakt en bezakt door de alpen etc
geen centje pijn, het is wat minder snel maar niet minder betrouwbaar dan een 2500]