AX GTI ombouwen naar VTS Spec.
Rallytijn
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 30-09-2008

Gepost: 30 januari 2012 06:16 PM

Goedeavond allemaal, ik zit even met een vraagje. Ik heb momenteel nog een AX GTI rallyauto staan, die ik graag om wil bouwen naar Saxo 1.6 VTS speficaties. Mijn vraag is alleen, wat moet ik allemaal aanpakken om dit lopende te krijgen??

Ik weet namelijk dat ze wel bestaan, alleen vraag ik me af wat ik allemaal moet aanpassen om dit draaiende te krijgen. Ik zit met name met de aandrijfassen, de naven en de kabelboom. Heeft iemand hier ervaring mee,of kan iemnand mij verder op weg helpen?

Ik hoor het graag,

Martijn ter Boo

Live the dream, now!!!!

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 30 januari 2012 07:47 PM
  [ # 1 ]

volgens mij passen de Ax assen zowiezo wel. Of de Saxo pootjes ook even overzetten met nafen en al. Volgens mij past dat allemaal.

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
Happytree
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 07-06-2011

Gepost: 26 februari 2012 03:55 PM
  [ # 2 ]

Het onderstel is makkelijk te wisselen, de achteras past zo op de bestaande bevestigingspunten, alleen zal je nieuwe remleidingen moeten leggen omdat de aansluitingen anders zitten (Trommelas vs. Schijvenas) Ook het handrem mechanisme is anders en moet zelf passend gemaakt worden.

De veerpoten kan je zo wisselen, maar zou niet weten waarom aangezien die nagenoeg gelijk zijn. De dempers kan je wel over zetten en de remmen (ook 247mm maar zijn veel fijner dan die standaar op een Ax GTI)De veren zijn bij een Saxo wel van een ander diameter en dit past niet zonder flink te gaan verbouwen.

De motor is een 8v? 90 of 100pk? Het zou dan ook een opties zijn om alleen het onderblok te wisselen en met een standaard gr. n chipje te gaan rijden dan zul je rond de 100pk halen en een gunstiger koppel.

Natuurlijk kan je ook alles wisselen inclusief ecu ed. dan zal je even de schema’s moeten opzoeken en kan je wel een verloopstekker maken.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook