Totaal aantal Berichten: 96
Geregistreerd: 15-08-2011
- DS 3 1.6 VTi 120pk so chic
Heeej keep it friendly guys.. iedereen doet met zijn/haar auto wat hij/zij wilt.
Da dacht ik ook al ja,
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Ik vind de dagrijlichten op de DS3 zelfs het enige niet zo geslaagde van een DS3. Te kerstboomachtig. Vind die op de DS4 en de C5 dan wel weer oké. En ja, ook ik begrijp niet zo goed waarom die ledlampjes moeten branden ‘s nachts met de gewone verlichting. Maar ja, als je dat leuk vindt moet je dat natuurlijk zelf weten. Ik laat straks op mijn DS3 daarin niets veranderen. Gewoon lekker de verlichting op ‘auto’ zetten: overdag de kerstboomdagrijverlichting automatisch aan en zo snel de schmering begint gaat de gewone verlichting vanzelf aan en gaan de ledjes uit. Ideaal!
Het gaat hier over tunen, uitbouwen van je ds3 en niet over leds. Hier zij sommige met het verkeerde been uit bed gestapt precies
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Oké. Hie een gepimpte DS3. Ik zeg bleeeeeeeeeeeeeeeeh.
Paars petje met bijpassende witte zonneklep en de combinatie is àf…...wit klein hielenbijtertje, zo’ n shiwawa oid, en een mooi paars dekje voor als het koud is. Mogelijkheden te over.
Very nice die ziet er sjiek uit
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
En dan deze, van Musketier. V e r s c h r i k k e l i j k !!!!!!!
Die laatste en dan in het zwart ziet er alweer heeeeeel anders uit ...
Ik deel de mening van sommige hier, je moet uitkijken dat de DS3 geen petjes auto lijkt.
Laatste off-topic berichtje mijnerzijds hier: volgens mij blijven we gewoon vriendelijk meningen en info uitwisselen, ik heb tenminste geen enkel lelijk woord gezien in de discussie van vandaag/gisteren.
Ook kan ik eenieder verzekeren dat ik niet met het verkeerde been uit bed gestapt ben
Wat eenieder met zijn/haar auto doet is zijn/haar keuze….TOTDAT je een ander hindert. En ja, daar mag je dan best duidelijk op reageren lijkt me. Ik zou Gerjan niet graag tegemoet komen in het donker, terwijl ik hem natuurlijk als mede DS3 rijder hoog heb zitten vanwege zijn smaak wat auto’s betreft
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Totaal aantal Berichten: 369
Geregistreerd: 09-01-2011
- ZX 2.0i 16v
- DS 3 1.6 THP 207pk Racing
- AX 1.1 axion
- C3 1.6 16v Sensodrive Exclusive
- ZX 1.8 Furio
- AX GTI
Vorig jaar een gesprek gehad met een Politieagent in Renswoude tijdens een meeting.
Die vriendelijke agent vroeg wat er mooi is aan tunen?
mijn mening en die heb ik nog steeds is dat er 2 groepen zijn van tuners en er 2 groepen zijn met een beeld van tuners.
ik denk toch wel dat 80% van de mensen het beeld van tuners heeft dat lijkt op:
golfjes met chrome spiegelkapjes, rammelende kentekenplaten en loshangende bumperdelen. (even niets te nadelen van de golf rijders hoor)
en de tuners die het netjes doen en er met heel veel liefde hun eigen idee en dus auto van willen maken.
en eigen auto ontwerpen is voor de meeste mensen niet echt weggelegt.
vandaar een leuke basis zoeken.
een DS3 in dit geval en voor mij was het toen een C3.
http://www.my-blue-dolphin.eu
om even een idee te geven wat ik tunen vond op dat tijdstip.
Nu was ik eind 2010 van mening dat ik een auto wilde hebben die af is (in mijn ogen) en heb toen een DS3R besteld.
kan het toch niet laten en ben dus toch weer aan het rondkijken.
mijn lijstje van dingen die ik graag zou willen staat al ergens in het begin van dit topic.
maar zal vast nog wel groeien.
Audio wordt in iedergeval een heel groot project.
heb nog steeds mijn twijfels over de goede en juiste subwoofer.
En in mijn ogen ben ik daar blij mee anders rijd iedereen dezelfde auto.
is ook zo saai.
@bleu dolpin. mooie C3. echt lekker gepimt, die velgen die je daar op hebt liggen zijn echt wel vet
je kan overdrijven met tunen maar ik ben van mening dat de auto nogaltijd herkenbaar moet blijven geen extra bumpers of spoilers ( is wel leuk bij sommige auto’s ) maar een zonnebandje , lekker verlagen een mooi setje velgen en klaar. wat audio achterin de koffer en meer moet dat niet zijn.
Dagrijlichten aan of uit.. black lights in de wielkassen of xenon plaatsen iedereen doet wat hij mooi vind het is tenslotte je eigen auto als je hem niet least tenminste.
No hard feelings voor de gene die tunen maar niks vinden
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gerjan30 schreef:
Dagrijlichten aan of uit.. black lights in de wielkassen of xenon plaatsen iedereen doet wat hij mooi vind het is tenslotte je eigen auto als je hem niet least tenminste.
Goed… Ik heb eventjes uitgezocht hoe het nou zit met dat gelijktijdig met dimlicht en/of achterlicht voeren van de dagrijverlichting. Duidelijk is dus dat het écht niet mag.
De Nederlandse wet zegt het volgende:
volgens het Reglement verkeersregels en verkeerstekens, paragraaf 15.
Bijzondere lichten:Artikel 41
1. Onverminderd artikel 32, eerste lid, mogen bestuurders van een motorvoertuig bij dag dagrijlicht voeren. Het dagrijlicht wordt niet tegelijk met enig ander licht aan de voorzijde van het voertuig gevoerd.
Dit is conform europese regelgeving welke het volgende zegt:
Aanpassing op 76/756/EEG:
RICHTLIJN 97/28/EG VAN DE COMMISSIE van 11 juni 1997 houdende aanpassing aan de vooruitgang van de techniek van Richtlijn 76/756/EEG van de Raad inzake de installatie van verlichtings- en lichtsignaalinrichtingen op motorvoertuigen en aanhangwagens daarvan. ?Overwegende dat, om de verkeersveiligheid te verbeteren, onder andere is besloten om de installatie van een derde centraal stoplicht op voertuigen van categorie M1 voor te schrijven en de facultatieve installatie van dagrijlichten op motorvoertuigen toe te staan;?
Artikel 2.7.24 Onder “dagrijlicht” verstaat men een licht dat voorwaarts gericht is en wordt gebruikt om het voertuig tijdens het overdag rijden beter zichtbaar te maken. (7)
6.19 Dagrijlicht (10)
6.19.1 Aanwezigheid Facultatief op motorvoertuigen. Verboden op aanhangswagens.
6.19.2 Aantal Twee.
6.19.3 Installatieschema Geen bijzonder voorschriften.
6.19.4 Plaats
6.19.4.1 In de breedterichting: het punt van het zichtbaar vlak in de richting van de referentieas dat het verst is verwijderd van het middenlangsvlak van het voertuig, mag zich niet verder dan 400 mm bevinden van het punt van de grootste breedte van het voertuig. De afstand tussen de binnenranden van de zichtbare vlakken in de richting van de referentieas moet minimaal 600 mm bedragen. Deze afstand mag tot 400 mm worden teruggebracht wanneer de grootste breedte van het voertuig minder dan 1 300 mm bedraagt.
6.19.4.2 In de hoogterichting: boven het wegdek, minimaal 250 mm en maximaal 1 500 mm.
6.19.4.3 In de lengterichting: Aan de voorzijde van het voertuig. Aan dit voorschrift wordt geacht te zijn voldaan wanneer het direct uitgestraalde of indirect via de achteruitkijkspiegels en/of ander weerkaatsende oppervlakken van het voertuig weerkaatste licht de bestuurder niet hindert.
6.19.5 Geometrische zichtbaarheid Horizontaal: 20° naar binnen en 20° naar buiten. Verticaal: 10° naar boven en 10° naar beneden.
6.19.6 Richting Naar voren.
6.19.7 Functionele elektrische schakeling De dagrijlichten moeten zodanig zijn aangesloten dat zij niet kunnen worden ontstoken tenzij de achterlichten tegelijkertijd worden ontstoken. De dagrijlichten moeten automatisch worden gedoofd wanneer de koplichten worden ontstoken, behalve wanneer deze laatste worden gebruikt om met korte tussenpozen onderbroken lichtsignalen te geven.
Kortom: of je het wel of niet tof/gaaf/mooi/strak of stoer vind is niet zo belangrijk. Het mag niet.
Het boetebedrag wordt bij overtreding trouwens door de OVJ bepaald. Aangezien de forumregels duidelijk zijn aangaande het aanzetten tot onwettelijk gedrag is deze discussie hiermee dan ook afgerond. Zie daarvoor regel 8 van de forumregels: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewannounce/168094_104/
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman je hebt gelijk…
maar wat wel opvalt…
bij mijn C4P blijven ze wel branden..
worden wel gedimd maar blijven branden en nemen de funktie van stadslicht over…
en dat is bij de nieuwe C5 ook zo…