@scottie,
Je gaf aan dat de uitstoot 104gram is dat is de CO2 waarde. De overige stoffen zijn in grammen bijna verwaarloosbaar alleen dat verwaarloosbare deel is wel het slechtste voor het milieu.
Rendement ligt nu ook wel veel hoger. Auto’s wegen nu veel meer en hebben meer vermogen en toch is het verbruik ongeveer gelijk!
hopelijk goed nieuws: ik zit nu op 564 km en de tank is net in de helft ik ben benieuwd..
Totaal aantal Berichten: 22
Geregistreerd: 24-03-2011
- DS 3 Sport Chic 1.6 THP
Rij gemiddeld met mijn THP 1 op 13,5 dus dat vind ik eigenlijk behoorlijk redelijk voor mijn doen.
@Gerjan30: wat een verschil zeg: mijn dieseltank stond net nog 1 blokje boven de helft en ik heb er al 650 km opzitten. Moet er wel bij zeggen dat ik echt de allerlaatste druppel er in gooi, dus na het eerste afslaan kom je dan nog zo’n 6 a 7 lieter verder (als ‘ie goed leeg is lukt het me ongeveer 53 liter erin te krijgen). 1100 km is wel het minste wat ik op een tank haal.
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
47 liters getankt en kon volgen de bc nog 73 rijden “toen”. dus heb er ook wel iets meer dan 50 inzitten. maar t lijkt dat het verbruik verbetert,
5.8l nu op de bc. maar het moet nog wat naar omlaag. heb nu echt wel rustig gereden om zoveel mogelijk km s eruit te halen.
Als ik de reactie’s zo lees dan concludeer ik dat wanneer de boordcomputer de welbekende streepjes aangeeft, er dan nog een aantal liters in de tank zit. Dus wanneer de BC niets meer aangeeft de auto op dat moment in reserve zit?
Als ik volgens de BC nog zo’n 60 km kan rijden, dan kan ik zo’n 42 liter tanken.
Iedere auto heeft een marge als hij zegt dat ie volledig leeg is. Hoe veel dit is, is proberne tot je stil staat
Ik heb alle tellers bij 20k weer op 0 gedrukt. Situatie nu:
Gereden: 830 km
Volgens BC nog 520 te gaan, staat op 4,1 l/100km, gemiddelde snelheid 68 km/h. Het kan dus aardig zuinig..
Overigens, die 520 haalt ‘niemand’, want op een gegeven moment daalt het nog te rijden aantal met dubbele snelheid. In de praktijk zijn het er dus nog max 400. Maar toch..
Ik heb nog 5 blokjes, dat is 1 onder het midden. Ik gooi ‘m ook altijd helemaal vol, dat kost dus even tijd, want na het eerste afslaan, gooi ik er nog zo’n 10 l (een volle emmer!) bij.
Zo lekker zuinig, ik heb (met me snelweg kilometers) al moeite om 1 op 17 te halen. Configuratie winterbanden met originele wieldop velgen.
701 km gereden en bc zegt dat ik er nog 330 kan rijden. het verbruik word minder en het gekke van al is vorige week heb ik echt doorgetrapt dat het pedaal bijna door de vloermat stak en dat heeft blijkbaar geholpen. nu rijd hij zuiniger dan ervoor. dus als ik de bc moet geloven ga ik 1300 km kunnen rijden met 1 tank. schitterend!
Totaal aantal Berichten: 562
Geregistreerd: 13-03-2011
- DS 3 e-HDi 90 So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 82 ETG Feel
Je bedoelt waarschijnlijk 1.030km. Maar daar zou ik niet op inzetten als ik jou was…
Naarmate je tank leger raakt, nemen de nog te rijden kilometers af met de snelheid van het licht (rij bijvoorbeeld 4km en plots heb je volgens de BC 10km minder af te leggen…).
ja idd 1030 vergiste me even..
ja maar hij is toch zuiniger geworden in het begin maakte ik maar 7OO km nu zit ik met dit getal nog maar 1streepje onder helft. dus er is beterschap
Vergeet niet dat het een stuk warmer geworden is.
Ik zit inmiddels al weer op 1:20 ondanks een lange rit over de snelweg met snelheden boven 120, onder 140.
Volgens mij is de auto onder een bepaalde temp gewoon een stuk schadelijker, als ie niet op temp komt.
Ik zag vandaag weer de vertrouwde 1:33 en hoger bij snelheden van rond de 90km/h
2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it
En er is een tweede prettig effect van de hogere temperatuur: de bandenspanning neemt wat toe ten opzichte van twee weken geleden. Met dusdanig grote schommelingen is het overigens wat verstandiger om vaker de bandenspanning te controleren. Je zutl versteld staan!
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.