citroen bx 1.6 trs automaat
keesjan
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2

Gepost: 27 februari 2012 06:31 PM

hallo allemaal

ben sins kort in het bezit van een citroen bx automaat van 1985 een 1.6 trs
nou valt mij het volgende op bij de koude start moet ik altijd 2 keer starten voor hij aanslaat is dit normaal?
het is een bx met carburateur en automatche chook.
vervolgens als ik dan in de a van automaat zet slaat de motor af.
moet eerst wachten tot motor een beetje op temperatuur is voor hij door wil lopen in zn drive automaat stand a.
mijn vraag aan julie is is het normaal dat ik vrij lang en soms 2 keer moet starten voor hij aan slaat.
en hoort het zo dat de motor eerst op temperatuur moet komen voor hij in de a van de automaat wil doorlopen.
als hij eenmaal warm is loopt en rijd hij prima.

gr keesjan

Profiel  

Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6133

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 27 februari 2012 09:36 PM
  [ # 1 ]

gefeliciteerd met je aanwinst! De 16 TRS automaat is een van de fijnste BX-en. Je startprobleem wordt mogelijk veroorzaakt door een niet goed werkende automatische choke, en dan meer precies het waspatroon. Je kunt proberen de naald die in het patroon steekt in te smeren met iets van vaseline ofzo, om het geheel te smeren. Als dat niet helpt, heb je waarschijnlijk een nieuw patroon nodig.

Profiel  

keesjan
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2

Gepost: 27 februari 2012 09:49 PM
  [ # 2 ]
Hilko16TZI schreef:

gefeliciteerd met je aanwinst! De 16 TRS automaat is een van de fijnste BX-en. Je startprobleem wordt mogelijk veroorzaakt door een niet goed werkende automatische choke, en dan meer precies het waspatroon. Je kunt proberen de naald die in het patroon steekt in te smeren met iets van vaseline ofzo, om het geheel te smeren. Als dat niet helpt, heb je waarschijnlijk een nieuw patroon nodig.

bedankt voor de info heb er zelf te weing verstand van om het zelf op te lossen.
volgens mij werkt de choke wel want hij loopt na het starten met een verhoogd toerental
zo.n 2000 toeren.maar kan er pas mee wegrijden als het toerental gezakt is naar 1500
anders slaat hij af.automaat.
maar het is indd een hele mooie auto.
en bedankt gr keesjan

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook