Ik ga me binnenkort een C5 Tourer aanschaffen. Kunnen jullie me zeggen hoe je de Myway GPS up to date houdt? Zodat ie altijd de laatste gegevens heeft?
Totaal aantal Berichten: 68
- C5 Sedan Exclusive THP155 BVA6
- DS 3 e-HDi 70 EGS
- C1 1,0i Collection
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld. De kaartinformatie wordt ongeveer één keer per jaar beschikbaar gesteld en daar moet je dan (uit m’n hoofd) zo’n € 180 voor betalen, iets wat ik in ieder geval niet doe. Op dit moment is dat de 2011/2012-versie, bijgewerkt tot ongeveer voorjaar 2011.
Het MyWay-systeem werkt met gyroscopen die positieveranderingen waarnemen en doorgeven aan het systeem. Regelmatig wordt die informatie gecontroleerd aan de hand van satelietsignalen. Het voordeel is dat de MyWay altijd “weet” waar de auto is en direct de juiste positie-informatie geeft - ook in tunnels, parkeergarages en andere plekken waar satelietsignalen niet (goed) te ontvangen zijn - en bv. bij het wegrijden niet eerst moet wachten totdat er voldoende satalietsignalen opgepikt worden om navigatie mogelijk te maken.
Verder wordt de firmwareversie regelmatig aangepast maar slecht montjesmaat vrijgegeven en dan nog moet je dealer maar net in staat zijn die versie te installeren. Ik heb de firmware 2 keer bijgewerkt met medeweten en/of medewerking van de dealer maar beide keren heb ik het benodigde .iso-bestand zelf gedownload en op CD gezet. Momenteel heb ik versie R33b (de bijbehorende af-fabriekversie is R33a), maar het zou zo maar kunnen dat ze inmiddels al weer verder zijn.
Tenslotte kent Citroën ook nog de eMyWay (in de nieuwe C4/DS4 en DS5) die functioneel wel gelijkenissen heeft met MyWay, ook qua displayweergave, maar toch een ander systeem (van een andere toeleverancier) is.
L8r, Henk