gas g3
jurn24
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4

Gepost: 22 februari 2012 03:36 PM

Ontlangs heb ik een Citroën zx braek 1.4 gekocht op gas nu heb ik een probleem eerst wou hij niet op benzine rijden maar lang zoeken kwam ik er achter dat ze van de benzine pomp de stekker er af hadden gehaald die weer aan gesloten liep hij weer op benzine nu komt het probleem zat ik hem weer op gas dan krijgt hij gas en benzine dus gaat het beroert lopen haal ik de stroom er weer van af is het weer goed op gas komt het om dat pomp blijft draaien of is er wat anders aan de hand hoe kan ik dat verhelpen en hoe kan ik dit verhelpen.
groetjes jurjen

Profiel  

Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6129

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 22 februari 2012 09:57 PM
  [ # 1 ]

Ten eerste: welkom!

Ten tweede: hoofdletters, punten en komma’s verhogen de leesbaarheid van je verhaal nogal, misschien kun je daar wat aandacht aan besteden.

Dan je vraag: als de gas-installatie ingeschakeld is en de auto dus op LPG rijdt, moet de benzinepomp automatisch gestopt zijn. Bij de meeste LPG installaties gebeurt dit d.m.v. een relais. Ik kan me voorstellen dat dit relais niet functioneert, en dat daarom ook de bedrading van de benzinepomp eraf gehaald was.
Voor het mooie: post even het type gasinstallatie. Er zijn online vast wel inbouwschema’s te vinden.

Profiel  

jurn24
< 100 berichten
Rank

Gepost: 22 februari 2012 10:21 PM
  [ # 2 ]

Dankje hilko er ligt een AG LPG G3 installatie in,verder heb ik er niks bij dus geen schema`s of boekjes alles is welkom
Ik ben vandaag in de garage met zx bezig geweest om dat er nog wat problemen waren,er is ontzetten met de bedradingen geknooid bij de zekeringen, wie weet zit daar ook nog een probleem de meeste is op gelost.
Nu weet ik dat er naar relais gekeken moet worden ik had zo`n voor gevoel en hoop dat hier het probleem zit.
Door de haast was mijn verhaal wat snel geplaats daar door wat fouten
groetjes jurjen

Profiel  

Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- C1 1.0 Collection
Gepost: 22 februari 2012 10:27 PM
  [ # 3 ]

Zonder schema zoekt het lastiger, maar als je het type (dus niet alleen merk) van je installatie googled, moet je wel schema’s kunnen vinden hoor. Je kan natuurlijk ook de bedrading vanaf de brandstof-keuze-schakelaar gaan volgen, maar ik weet uit ervaring hoe weinig ruimte er is achter het dashboard van een ZX…

Profiel  

jurn24
< 100 berichten
Rank

Gepost: 22 februari 2012 10:33 PM
  [ # 4 ]

Dankje ik zal morgen even kijken wat de type is dan komen we er wel achter.
Ik laat het je weten hoe is af gelopen.

Profiel  

Hilko16TZI
> 6000 berichten

- C1 1.0 Collection
Gepost: 22 februari 2012 10:35 PM
  [ # 5 ]
Profiel  

jurn24
< 100 berichten
Rank

Gepost: 23 februari 2012 10:18 PM
  [ # 6 ]

Zo het lpg werkt weer gelukkig een relai kapot even aan de computer toen was het al gouw gevonden.
Daarna de bedrading dat was ook een grote bende, daar bleek ook iets foud te zitten dat heb gelukkig voor elkaar dus hij start weer op gas en benzine.
Nu de blazer van de kachel noch nu blijkt ook daar nog een foud in te zitten, eerst draai hij nog als hij op contakt staat en je stard de motor dan is hij uit.
Dus moet ik daar nog naar kijken wat dat kan zijn ik hoop dat het in contakt slot zit dus word nog even zoeken

Profiel  

Hilko16TZI
> 6000 berichten

- C1 1.0 Collection
Gepost: 27 februari 2012 10:40 PM
  [ # 7 ]
Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook