Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Tja voor een airco controle naar GlasGarage, en door naar dé garage….
Kennis van mij merkte op, dat er lucht in de koelvloeistof zat, en de fan snel aansloeg.. Dat laatste viel me ook al een tijdje op, stom dat ik daar niks verders aandacht aan gaf..
Maar goed, de thermostaat is kapot aldus hem, de garage bevestigde dat ook.. Dus dat wordt nu eerst gemaakt en dan terug naar de andere garage voor de aircocheck..
Nou rij ik weer in de Slopel, maar binnenkort wil ik weer eens gaan zweven, en staat de Xsaar wel wat vaker stil… (maar dan niet met pech..)
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Volgens mij kan die lucht in je systeem niet door een kapotte thermostaat komen, tenzij die niet op tijd opengaat bedenk ik me net…. Maar in dat geval zou de motor dus te warm geworden zijn.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Inderdaad. Lucht in de koelvloeistof kan alleen als er koelvloeistof uit is of als de vorige keer niet goed is ontlucht.
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Of nog erger…..
Thermostaat vervangen e.d. is nog wel zelf te doen. En met de colaflestruc is zelf ontluchten ook goed te doen.
Maar als je toch naar de garage gaat, laat het koelsysteem evt. eens afpersen….
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Mmm, ik zal eens vragen als de auto klaar is of er geen lucht meer in de koelsysteem zit..
(Hopelijk is het niet goed onlucht door de geweldige vorige garage.. )
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Laat de radiator even controleren als je die nog niet vervangen heb, bij mij beide Xsara’s was die lek rond de 140k.
De KVS loopt eerst in wat gootjes voordat het ook echt op de grond valt.
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
JKER schreef:Of nog erger…..
Thermostaat vervangen e.d. is nog wel zelf te doen. En met de colaflestruc is zelf ontluchten ook goed te doen.
Maar als je toch naar de garage gaat, laat het koelsysteem evt. eens afpersen….
Of nog erger…...
Het ziet ernaar uit dat de koppakking eruit ligt..
De garage kwam met dit conclusie, na het vervangen van de (inderdaad) kapotte thermostaat. Bleef de motor te heet worden…
De garage zag iets van bloemkooleffect?/aanslag op een cilinder zitten.. Het kan dus dat de motor ooit te heet is geworden waardoor de koppakking kapot is.
Het vreemde is, bij mijn weten is hij nooit te heet geworden? Geen lampje gaan branden of dergelijke! En na een lange rit met petjes gedraag, altijd de motor min of 2 laten nalopen voor het afzetten..
Morgen krijg ik te horen of het indd de pakking eruit ligt. De garage wou het even gaan testen..
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
....en eigenlijk wou ik nog z’n 2jaar mee doorrijden zonder onnodigen kosten.. Dat gaat me niet lukken blijkbaar.. De Xsaar gaat ook karakter tonen…
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Hoe testen ze dat dat te heet worden?
Water of olie?
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Geen idee Arjan..
ik zal het morgen eens vragen als hij weer belt. Hij had iets nodig om te testen of de koppaking inderdaad kapot is. Dat komt morgen binnen..
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Vooral de olie wordt namelijk volgens de meter erg heet (als die erin zit)
Bij mij is 140 graden echt geen uitzondering namelijk.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
GWHENDRIKS2 schreef:
Het ziet ernaar uit dat de koppakking eruit ligt..
De garage zag iets van bloemkooleffect?/aanslag op een cilinder zitten….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Jaja, in iedergeval zat er schade aan een cilinder…
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
En heeft die garage dan IN de cilinder kunnen kijken?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
bloemkool aan de rand van de cilinderkop denk ik…