2 van de 9
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Noorwegen, Sambalbij
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 17 februari 2012 02:43 PM
  [ # 16 ]

Heb je dat in eigen beheer gespoten? Netjes hoor!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 17 februari 2012 03:39 PM
  [ # 17 ]

nee, ik kan wel spuiten en heb de spullen ook wel maar helaas geen verwarmd spuithok. Ik het het dus met kwast en roller gedaan. Maar na polijsten wordt dat net zo mooi als spuiten en het geeft een dikkere betere beschermende laag verf.
Ik ben overigens van mening dat een eend geen auto is voor perfectionisten. Ben je dat wel wordt je nooit gelukkig met een eend.
Met mijn DS is het een ander verhaal. Wink)

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 26 februari 2012 11:28 PM
  [ # 18 ]

Gisteren voor het eerst naar buiten!!, jawel op spijkerbanden . Woensdag APK.. helaas nog steeds remverschil ondanks rondom centreren en afstellen. Morgenavond maar remvloeistof verversen en als dat niet helpt gaan de nieuwe remcylinders die ik heb liggen erin.
nou nog de ruitewissers die ik 2 weken geleden al heb besteld….

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 27 februari 2012 12:00 AM
  [ # 19 ]

Leuk! Wat ben jij snel trouwens. Hoe heb je dat nou met die lak gedaan? Wat is het voor lak? Origineel of 2k of wat?

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 27 februari 2012 11:23 AM
  [ # 20 ]

De lak is normale metaalverf, hier heet dat Bengalak.Ik kan hier de lak op kleur laten maken na het elektronisch uitlezen. In NL gebruikte ik gewoon Histor als ik ging rollen.

Belangrijk is dat het te verven metaal minimaal 18 graden is ,liever nog wat warmer bijv kamertemp. De verf zelf verwarm ik op de kachel en zorg dat het dun genoeg is zodat het mooi uitvloeit.
Ik breng het met de kwast aan en rol het daarna met een schuimrubberrolletje glad. Ga niet met de rol de verf aanbrengen dat wordt een zooitje.
De rol zorgt voor luchtbelletjes , ik ga er na een minuutje of zo nog even licht met de rol overheen om die te laten verdwijnen.
Het moet wel in 1 ker goed , een tweede laag verf maakt het meestal niet mooier.
Je eindigt weliswaar met een resultaat wat minder mooi is als spuiten maar je kunt het na een paar weken mooi glad polijsten en dan is er weinig verschil (moet ik overigens nog doen)

Wil je het helamaal perfect hebben schuur het dan op met 1200 schuurpapier en daarna polijsten.
Nadeel van deze procedure is dat het meer werk is dan spuiten, voordelen zijn: de laag verf is veel dikker dus beschermd beter, het kost weinig en je hebt geen spuitcabine nodig, je kunt losse delen in de huiskamer doen.
Moet je de carroserie ook doen en heb je geen verwarmde plek daarvoor ,dan ontkom je er niet aan om na het verven te schuren en te polijsten met bijv commandant om een mooi resultaat te krijgen.

Ik heb 1 liter gele en 1 liter zwarte verf gebruikt; kosten 250 nok (30 euro) per liter.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 28 februari 2012 09:58 AM
  [ # 21 ]

Zo gisteren het probleem van scheefremmen opgelost. Er bleek een voorremcylinder moeilijk gangbaar te zijn. Er zat aardig wat roest in, dus gelijk beide remcylinders maar vervangen voor nieuwe, gelukukkig had ik za alvast op voorhand besteld. Ook nog de remolie ververst en remmen als een tierelier! Wat remmen trommelremmen toch heerlijk als de boel in orde is.
Even een proefrit gemaakt met een australische vriend van me, die had nog nooit in en 2CV gezeten en vond het prachtig.

Nou morgen 08.00 uur APK

wordt vervolgd Wink)

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 28 februari 2012 10:09 AM
  [ # 22 ]

ik zag dat de foto van dat leuke plaatje van de Vorstproductie van het forum verdwenen was, dus hier nog maar een keer.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43286
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 februari 2012 12:54 PM
  [ # 23 ]

Hoe zit dat met die APK daar? stelt dat nog wat voor?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 28 februari 2012 03:35 PM
  [ # 24 ]

Erg afhankelijk waar je heen gaat. Ik had een makkelijk adres die bijna alleen naar remmen en verlichting keek , die man houdt van autos,en zeker van klassiekers. Maar zijn garage is met de kerststorm hier meer dan een meter onder zeewater verdwenen waardoor al zn apparatuur verwoest is. Duurt wel een paar maanden voordat hij weer opengaat.
Ik ga nu naar de lokale Citroen dealer daar hebben ze tenminste verstand van eenden. Volgens het noorse forum worden eenden hier vaak (ten onrechte) op fusees afgekeurd.
Mn HY heb ik vorig jaar bij een gewone garage laten keuren en dat was een drama. In het algemeen zijn ze hier met klassiekers veel makklelijker dan met gewone autos.
Apk is hier om de 2 jaar voor alle autos.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 29 februari 2012 11:19 AM
  [ # 25 ]

en goedgekeurd!! Neutral)))

Daar moet dan natuurlijk wel op gedronken worden en wel met 2 beugels Grolsch. Ja de ruitewisserasjes lekken regenwater en ik heb dus 2 grolsch beugelflesrubbers nodig ter afdichting. Das het aangename met het nuttige verenigen!

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
toyosoft
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 104
Geregistreerd: 29-06-2005

- Xantia 2 1.8 i 8v
Gepost: 29 februari 2012 06:31 PM
  [ # 26 ]

Hee dat is een goede smoes.
Zeg waarom drink jij zoveel, ja schat, ik heb de rubbertjes nodig voor de auto.  Mr. Green

Maar goed, leuk project, ziet er weer goed uit.

Groeten Theo

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 29 februari 2012 07:09 PM
  [ # 27 ]

En nu veel toffe ritjes met die mooie voiture! Smile

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 01 maart 2012 12:18 AM
  [ # 28 ]

eerste rit vandaag , rondje Aalesund

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 03 maart 2012 10:36 PM
  [ # 29 ]

heerlijk met open dak door de stad getuft vandaag.

afgelopen dagen nog wat kleine dingetjes gedaan zoals krom ventilatieklepje rechtgemaakt en Grolsch rubbertjes gemonteerd.


speciaal gereedschap heb ik niet en moet ik dus zelf maken. Hier mn achterremcentreergereedschap:

een trotse vriendin:

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43286
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 03 maart 2012 10:41 PM
  [ # 30 ]

Lekker bezig man!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
2 van de 9
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook