Totaal aantal Berichten: 168
- XM xm ct vsx automaat bj 95
wie kan mij vertellen hoe ik het beste de aandrijfashoes moet vervangen.gr thunder
Totaal aantal Berichten: 1173
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
De aandrijfas losmaken (dop 35), de oude mof er af snijden en een nieuwe eroverheen glijden. Nieuw vet erin en goed vastzetten met ligarex of anders bijgeleverde ijzeren bandjes. Denk aan je versnellingsbak, de olie moet je eerst eruit halen. Goede momentsleutel lenen als je m niet hebt, en op juiste Nm vastzetten, zou ik weer even moeten nakijken.
Is wel al over geschreven, even zoekfunctie?
succes
Totaal aantal Berichten: 1226
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD Break
Bij een BX sla je de homokineet van de as af om de hoes te monteren, kan dat niet bij een XM?
Totaal aantal Berichten: 627
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
Ik heb de aandrijfas niet compleet gedemonteerd. Alleen losgemaakt aan de wielzijde. Bij de Brezan universele hoezen gehaald. Soepel maken in een bak heet water en met behulp van een glijbaantje van ducktape er om gefrot. Dit was de rechter (bijrijders) kant. De linker kant is makkelijker. Ook het stuurhuis hoeft niet los op deze manier. Het is mij met de technische kennis van een haarspeld gelukt.
Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.
Totaal aantal Berichten: 290
- XM EXLUSIVE V6
- XM 3.0 V6 24V Exclusive
- XM V6 3.0/24 Exclisive
- C5 linge business
- C5 EXCLUSIVE 3.0/24
Wil je zeggen, dat je de hoes op deze manier over de homokineet heb gekregen??
De homokineet gaat net zoals de bx met een tik van de hamer los van de aandrijfas .
Dan gaat de hoes over de as, nieuw spring veertje (ringetje)op de as, vet erin en vervolgens de homokineet weer terug plaatsen.