Rembegrenzer C15 afstellen?
I Claudius
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 548

Gepost: 26 februari 2012 02:21 PM

Gisteren nieuwe remcilinders geplaatst achter (begin lekkage), en mij viel later op dat de remdrukbegrenzer niet kon bewegen (hevel) als de auto op de grond staat!(stop tegen hevel)
Als de auto op de grond staat (met volle tank….Katsjinggg ahh ) moet ie toch iets mogen bewegen??
Nu heb ik dat stropje aan die veer op ongeveer 1cm geplaatst,zodat bij belading het stropje tegen de hevel komt!
Mijn vraag; heb ik het zo goed gedaan??

p.s. de hevel beweegt wél bij remmen

5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris

2CV6 (1983)
C5 Break (2005)

Profiel  

wannes
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 114

Gepost: 29 februari 2012 06:54 PM
  [ # 1 ]

Heb dit ook ooit gedaan, remmen liepen niet aan maar weet ook niet of dit goed of slecht was…
Spijtig dat er op c15-vragen weinig of niet meer wordt gereageerd… Zijn c15rijders/klussers dan met zo weinig?

Profiel  

I Claudius
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 548

Gepost: 29 februari 2012 07:11 PM
  [ # 2 ]
wannes schreef:

Heb dit ook ooit gedaan, remmen liepen niet aan maar weet ook niet of dit goed of slecht was…
Spijtig dat er op c15-vragen weinig of niet meer wordt gereageerd… Zijn c15rijders/klussers dan met zo weinig?

Haha Wannes, dat komt natuurlijk omdat het gewoon beestachtig goede autoos zijn (bij goed onderhoud)
Maar ik ben bij de Garagist geweest (vond het té belangrijk) en die zei me dat het klosje aan de veer,op zo’n 1cm van de hevel af moet zijn.(terwijl de wagen leeg op zijn wielen staat) Wordt de wagen beladen dan zal ie meer doorzakken, en zorgt de veer ervoor dat de hevel min of meer “vast” komt te zitten, en zal dan meer druk toelaten op de achterremmen.
Zit de hevel vast,en de wagen is leeg,krijgen de achterremmen ook teveel remdruk ,en kom je makkelijk in het hoofdstuk slip terecht.Wat niemand wil. Sad
De handrem kreeg ook zijn afstelling. Razz
Nu is alles weer in orde!!!  bye2

5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris

2CV6 (1983)
C5 Break (2005)

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook