Totaal aantal Berichten: 96
Geregistreerd: 15-08-2011
- DS 3 1.6 VTi 120pk so chic
excuses Emiel
idem
Gerjan30 schreef:http://img696.imageshack.us/img696/664/dscn7854.jpg
de veren die vrijdag er onder komen zijn binnen
Geen bij behorende schokdempers ?
C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather
neen niet nodig. 3cm en zijn toch wel 1 van de betere veren voor een ds3 heb ik een collega forumer laten vertellen die ze er al onder heeft staan.
het beste zou natuurlijk zijn de hele set veren en schokdempers maar dan mag je meer dan 1OOO euro neertellen.
Gerjan30 schreef:neen niet nodig. 3cm en zijn toch wel 1 van de betere veren voor een ds3 heb ik een collega forumer laten vertellen die ze er al onder heeft staan.
Gerjan30 schreef:het beste zou natuurlijk zijn de hele set veren en schokdempers maar dan mag je meer dan 1OOO euro neertellen.
Tja, is maar net waar je voor gaat. Veiligheid of €€€€€€.
Zie trouwens het nut niet in van het verlagen. Ziet er misschien sneller uit maar het blijft de langzaamste DS3. Dus lekker origineel laten zou ik zeggen.
C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather
Dit zal wel de levensduur van je schokdempers wat inkorten, lijkt mij niet z’n goed idee.
Dit kan resulteren tot doorslaande schokdemper en bij hoge snelheid ongecontroleerd weggedracht.
Gierigheid bedriegt de wijsheid zal hierom waarheid zijn zekers.
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Berlingo2.0HDi schreef:Gerjan30 schreef:neen niet nodig. 3cm en zijn toch wel 1 van de betere veren voor een ds3 heb ik een collega forumer laten vertellen die ze er al onder heeft staan.
Gerjan30 schreef:het beste zou natuurlijk zijn de hele set veren en schokdempers maar dan mag je meer dan 1OOO euro neertellen.
Tja, is maar net waar je voor gaat. Veiligheid of €€€€€€.
Zie trouwens het nut niet in van het verlagen. Ziet er misschien sneller uit maar het blijft de langzaamste DS3. Dus lekker origineel laten zou ik zeggen.
Beetje flauw die opmerking. Als hij z’n wagen wil verlagen dat doet ie dat gewoon. Bovendien is de e-hdi 92 niet de langsaamste DS3.
Verlagen van het sportonderstel zal ertoe leiden dat bij drempels en dergelijke de zwarte rand onder de voorkant snel zal sneuvelen als je er geen erg in hebt. En inderdaad, de e-HDI 92 is sneller dan de VTI wat tussensprints aangaat. Tijdens proefrit goed kunnen merken. En nu de teller op bijna 12000 km staat lijkt het erop dat de motor nu pas goed los is. Heerlijke motor! Verbruik bijna 1 op 23 nu.
Ik heb in het verleden nooit problemen gehad met verlagen. Weggedrag word alleen maar beter. Strakker op de weg remafstand word korter en het verbruik zou zelfs verminderen las ik ergens. Daarbij komt ook nog een mooiere look waar ik het natuurlijk ook voor doen. De verlaging is niet extreem 3 cm dus is goed rijdbaar drempels zijn geen probleem tenzij je je rijstijl niet aanpast want dan vliegen de stukken in het rond. En al is je auto nu de snelste of de traagste dat speelt toch geen rol. En zo traag is hij zeker niet.
Punt is dat van belang is of je weet hoe dit model auto zich gaat gedragen. Zoals hij nu is heb je, naar mijn mening, een goed compromis tussen comfort en sportief weggedrag. Natuurlijk gaat de auto strakker op de weg liggen, maar dat heeft ook z’n nadelen. Maar goed, kwestie van wat je zelf prettiger vindt. Kijk, nu rijd ik zonder problemen wat vermoeidheid aangaat lange stukken, en dat doe ik nogal eens. Dat wordt anders als je iedere richel en hobbel in de weg hinderlijk vaak gaat merken. Daarom ook uiteindelijk niet voor de Fiësta gekozen hoewel die strakker op de weg ligt dan de DS3. En daarom zal ik dus ook zeker nooit voor een Mini kiezen omdat die helemaal het begrip comfort niet kent.
Willibrord schreef:Berlingo2.0HDi schreef:Gerjan30 schreef:neen niet nodig. 3cm en zijn toch wel 1 van de betere veren voor een ds3 heb ik een collega forumer laten vertellen die ze er al onder heeft staan.
Gerjan30 schreef:het beste zou natuurlijk zijn de hele set veren en schokdempers maar dan mag je meer dan 1OOO euro neertellen.
Tja, is maar net waar je voor gaat. Veiligheid of €€€€€€.
Zie trouwens het nut niet in van het verlagen. Ziet er misschien sneller uit maar het blijft de langzaamste DS3. Dus lekker origineel laten zou ik zeggen.Beetje flauw die opmerking. Als hij z’n wagen wil verlagen dat doet ie dat gewoon. Bovendien is de e-hdi 92 niet de langsaamste DS3.
Snap niet wat hier flauw aan is. Natuurlijk moet hij zelf weten wat hij met zijn wagen doet. Al spuit hij hem pimpelpaars. Alleen heeft niet iedereen in de gaten wat voor veiligheidrisico’s je neemt met verlagen. Vooral als je alleen de veren vervangt.
De e-hdi is zeker wel de sloomste. 0-100: 11,3 sec. max snelheid 182.
1.4 VTi: 0-100 10,6 sec max. snelheid 184.
En de rest is allemaal nog sneller.
C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Vond de opmerking wat flauw dat met het verlagen een slomme DS3 niet sneller wordt…. Sloom is ie trowens dus niet. Zoals jij al aangeeft, nagenoeg net ze snel als een 1.4 VTI alleen heeft de e-hdi heel wat meer trekkracht (newtonmeters). Bovendien vergeet je de 1.4 e-hdi.
Zo bekeken heb je gelijk. Maar ik laat een vti, ongeacht welke, op de tussensprints écht mijn achterkant zien, hoewel de tussensprintwinstmet de 150pk variant van korte duur zal zijn. Kwestie van koppel. Wagengewicht is nagenoeg gelijk van de normale versies. En die tussensprints zijn veel belangrijker dan telkens vol gas weg te scheuren vanaf stilstand. Ik hoef nooit meer een benzineauto.
Willibrord schreef:Vond de opmerking wat flauw dat met het verlagen een slomme DS3 niet sneller wordt…. Sloom is ie trowens dus niet. Zoals jij al aangeeft, nagenoeg net ze snel als een 1.4 VTI alleen heeft de e-hdi heel wat meer trekkracht (newtonmeters). Bovendien vergeet je de 1.4 e-hdi.
Een 1.4 e-hdi ?????? Sinds wanneer ?
C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather