Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Er zijn mensen die met rollen hele nette resultaten hebben behaald maar spuiten is natuurlijk mooier.
Allee, ‘t Brekje wordt in beide gevallen mooier dan ie was.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Nou de kogel is door de kerk, de GS gaat gespoten worden. We gaan zelf voorbewerken en zorgen dat alles spuitklaar is. Dan vliegt ze de spuitcabine in voor een mooie laklaag…...
We hebben een adresje gevonden wat voor een schappelijke prijs de auto kan spuiten.
Ongetwijfeld zal ze er dan een stuk frisser uitzien!
Wordt vervolgd!
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?
Ben benieuwd! Zo’n adresje zal voor La Sarthe ook nodig zijn.
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Franq schreef:Ben benieuwd! Zo’n adresje zal voor La Sarthe ook nodig zijn.
Is dit een reactie op het laatste hoofdstuk, of reageer je nog op het hoofdstuk in en uitbouwen van het aggregaat?! Mooi schoon en lekdicht gemaakt! :p
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?
Nou, nee. Het gaat meer over een glimmend huidje voor de CX. De l’Oréal treatment so to speak.
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93
Voor La Sarthe heb ik ff kennis nodig van het aansluiten van electriciteit. Dan kan ‘t blok erin, volgens mij. Toch?
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93
CEE-IKS schreef:Nou de kogel is door de kerk, de GS gaat gespoten worden. We gaan zelf voorbewerken en zorgen dat alles spuitklaar is. Dan vliegt ze de spuitcabine in voor een mooie laklaag…...
Kleur???
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Blanc Meije? Of RAL….......
In ieder geval mooi wit
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 22-08-2010
- CX Athéna
- 2CV AZ
- C4 (2004-heden) 2.0 16V VTR+ Coupé
Tja…de kogel ging uiteindelijk toch niet door de kerk. Er is destijds een enthousiaste start gemaakt met het strak maken van de auto (zie foto’s), maar door tijdgebrek is het CEE-IKS en mij helaas niet gelukt om de auto verder af te maken. Het ziet er naar uit dat dit de komende tijd ook niet zal veranderen. Deze auto verdient het om snel weer voorzien te worden van een nieuw laklaagje en om snel gezien te worden op ‘s Neerlands wegen. Daarom hebben we moeten besluiten af te zien van ons service-auto-project. Hopelijk vind de break via deze weg een nieuw baasje die ‘m wil vertroetelen . CEE-IKS heeft zijn handen vol aan de SM, ik aan de CX en samen hebben we de AZ natuurlijk ook nog. Keuze genoeg en genoeg te doen; de GS is overcompleet zeg maar….
Het is wel een uitstekende en complete basis om een heerlijke GS van te maken. Auto is (nog) niet moeders mooiste zoals jullie gezien hebben, maar subframes en bodem zijn verrassend hard. Een nieuw achterportier in originele donkerrode fabriekslak wordt meegeleverd.
Motor is zoals je in de eerdere berichten hebt kunnen lezen volledig onder handen genomen en lekdicht gemaakt. Uiteraard door gebruik te maken van VITON-ringen! Ook de voorremmen zijn toen meegenomen. Ook is destijds een andere v-bak geplaatst.
De nieuwe trotse bezitter van deze GS krijgt er bovendien de volgende onderdelen bij:
- een kneiterhard subframe voor (met volledige voortrein, kan speling op wiel RV mee verholpen worden)
- een subframe achter (niet dat ie slecht is op de auto, maar alle GS onderdelen moeten wegens plaatsgebrek weg…)
- set aandrijfassen voor
Nog zelf doen:
- strak maken en spuiten
- eventueel nieuw interieur scoren; het interieur is niet heel fraai meer
- speling wiel RV verhelpen
- de auto ophalen in Berkel en Rodenrijs
Kortom: een mooie basis voor een klein prijsje. Want daar komen we samen wel uit. Geïnteresseerd? Stuur een PM!
Je suis ZEN dans ma Citroën
Als dit is wat het is, dan is dit het wat het is.
Ik heb hier laatst een post gezet omdat mijn GSA versnellingsbak niet meer in zijn achteruit wil.
Nu las ik jouw bak verhaal hier en dat klinkt als een goeie verklaring.
Ik heb de bak bijgevuld via een opening die aan de bovenkant van de bak zit, zo ongeveer tegen de remklauw aan. Is dat ook de opening die jij bedoelt?
In het handboek een beetje lastig te zien waar hij zit op de bak, maar het is het ding in dit plaatje vermoed ik:
mcmlxxiv schreef:
Kortom: een mooie basis voor een klein prijsje. Want daar komen we samen wel uit. Geïnteresseerd? Stuur een PM!
Oh… Daar gaat het van jeuken hier…
Nu: Citroën Jumpy dub. cab. 180 EAT6, BMW R1150GS
Citroëns gehad: C5 2.0 16V automaat LPG, XM Turbo D12 Break, 1994, BX TGD 1991, BX GTi 1992, BX TGD 1994
Projecten: Alfa 33 QV - 1991
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Tsja soms lopen dingen toch anders. Er wordt weer aan het apparaat gewerkt. Niemand die uiteindelijk de GS serieus wilde hebben of kon adopteren. Dan met een goeie deadline in zicht er gewoon het beste van maken.
MCMLXXIV gaat er nu toch zelf maar mee rijden. Na 2 jaar tikken en lopen de accu was niet eens ontladen. Er gaat een grote pot verf overheen, een mooie APK op gevogeld worden en dan heb je uiteindelijk toch een leuke mobiel.
Voor 1 januari moet ie klaar zijn…....
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?
Had nog wel een pm gestuurd, maar niets meer gehoord.
Geeft ook niet. Ik hoop dat hij snel de weg weer op komt.
Nu: Citroën Jumpy dub. cab. 180 EAT6, BMW R1150GS
Citroëns gehad: C5 2.0 16V automaat LPG, XM Turbo D12 Break, 1994, BX TGD 1991, BX GTi 1992, BX TGD 1994
Projecten: Alfa 33 QV - 1991
Oeh da’s een stevige deadline!
Toch spijtig dat ik jullie en mijzelf er niet blij mee kon maken..
Veel succes en groet vanuit een tropisch Brunei
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
CEE-IKS schreef:
Er gaat een grote pot verf overheen, een mooie APK op gevogeld worden en dan heb je uiteindelijk toch een leuke mobiel.
Voor 1 januari moet ie klaar zijn…....
Ik heb nog wat histor ‘bleu ciel’
Succes !