Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
ZX1.4i schreef:Ries schreef:Ik heb wel de lhm ververst doch niet goed gespoeld blijkt later. Mijn xm heeft sc/mac maar zakt toch soms snel in. Zoals ik zeg, soms. Het kan ook zijn dat hij een lange tijd hoog blijft.
Dat is met een anti-zink bol neem ik aan???
Heeft mijn Xantia ook, afgelopen zomer hebben ze de anti-zinkbol vervangen (zat op 10bar) door een andere gevulde en daarna was het 2 dagen goed. Zal wel een nieuwe in moeten, dat komt wel tzt wel, de auto komt nu dusdanig snel omhoog dat ik dik tevreden ben@Ries, zover is Enschede toch niet?
Er komen zelfs mensen uit het buitenland (Friesland ) naar de sleutelmeetings in Sint-Oedenrode
Je moet niet vergeten dat die zogenaamde anti-inzakbol weinig te maken heeft met het inzakken als zodanig. Klinkt een beetje paradoxaal.
Ik heb onlangs gesproken met een monteur bij een troen dealer en hij vertelde dat die bol niets meer of minder doet dan een beetje een buffertje uithangen.
De terugslagkleppen bij de HD pomp moeten inzakken tegengaan. Als die smerig zijn blijven ze openstaan en zakt mevrouw door haar mooie benen.
Zodra je de motor start en de druk oploopt zorg die extra bol ervoor dat je niet eerst op je buik dondert maar buffert (bestaat dit woord) de inzakbol de druk in het systeem.
Zijn die sleutelmeetings een initiatief van het forum of van een club?
gr
Ries
Meja, je vroeg er nu expliciet naar dus vandaar dat ik het nu verbeter en uitleg… Meestal reageer ik er niet meer op omdat ik maar heb geaccepteerd dat je op een forum als dit niet van iedereen mag of kan verwachten dat ie foutloos kan spellen.
[edit bogaard] zo kan het dus ook! [/edit]
ZX1.4i schreef:Ries schreef:Ik heb wel de lhm ververst doch niet goed gespoeld blijkt later. Mijn xm heeft sc/mac maar zakt toch soms snel in. Zoals ik zeg, soms. Het kan ook zijn dat hij een lange tijd hoog blijft.
Zijn die sleutelmeetings een initiatief van het forum of van een club?
gr
Ries
die sleutelmeeting is een innitiatief van mij.
lang verhaal heel kort.
omdat ik het leuk vind om te doen.
en het is erg gezellig en leuk om te doen.
ligt ook wat aan ZX 1.4 die attendeerde me erop, maar sleutelen (creperen ) op een parkeerplaats zie ik niet zitten. dus dan maar een complete garage geregeld.
hoe? tja lang verhaal , komt hier op neer ,je mag binnen gratis, je mag koffie drinken en thee en gratis naar het toilet.
zelfs de info en hulp is gratis.
enigste wat je afrekend zijn de gebruikte onderdelen , een vergoeding voor gebruik van de brug ,en in een enkel geval de gereedschappen.
denk aan de uitleesapparatuur of de 4gas tester.
mvgr wupke
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Ries schreef:ZX1.4i schreef:Ries schreef:Ik heb wel de lhm ververst doch niet goed gespoeld blijkt later. Mijn xm heeft sc/mac maar zakt toch soms snel in. Zoals ik zeg, soms. Het kan ook zijn dat hij een lange tijd hoog blijft.
Zijn die sleutelmeetings een initiatief van het forum of van een club?
gr
Riesdie sleutelmeeting is een innitiatief van mij.
lang verhaal heel kort.
omdat ik het leuk vind om te doen.
en het is erg gezellig en leuk om te doen.
ligt ook wat aan ZX 1.4 die attendeerde me erop, maar sleutelen (creperen ) op een parkeerplaats zie ik niet zitten. dus dan maar een complete garage geregeld.
hoe? tja lang verhaal , komt hier op neer ,je mag binnen gratis, je mag koffie drinken en thee en gratis naar het toilet.
zelfs de info en hulp is gratis.
enigste wat je afrekend zijn de gebruikte onderdelen , een vergoeding voor gebruik van de brug ,en in een enkel geval de gereedschappen.
denk aan de uitleesapparatuur of de 4gas tester.
mvgr wupke
Leuk van je Wupke!!
Misschien kom ik er nog eens. Mijn ABS geeft soms een foutmelding, dusss….
gr
Ries
Nou zakt mijn Xantia niet helemaal door, maar naar mijn mening toch wel verder dan ik bij menige andere Xantia heb gezien. Zit er verder nog verschil in het inzakken/anti-zinksysteem van een type-1 en type-2, dus met Hydractief :
Wat is verder eigenlijk het nut van spoelolie? lost deze het vuil op, weekt het vuil los? of is het geldklopperij?
Ik wilde het er ook in gooien, kreazyV8wuppo wist mij te overtuigen dat spoelen een goedkopere/betere optie is en met succes
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Alle off topic gezwam wegghaald. ...
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
ZX1.4i schreef:Nou zakt mijn Xantia niet helemaal door, maar naar mijn mening toch wel verder dan ik bij menige andere Xantia heb gezien. Zit er verder nog verschil in het inzakken/anti-zinksysteem van een type-1 en type-2, dus met Hydractief :
Wat is verder eigenlijk het nut van spoelolie? lost deze het vuil op, weekt het vuil los? of is het geldklopperij?
Ik wilde het er ook in gooien, kreazyV8wuppo wist mij te overtuigen dat spoelen een goedkopere/betere optie is en met succes
spoelolie zit enkele weken in het systeem, en is een reinigende olie.
doordat het wat langer is het systeem zit komt die ook in de plaatsen waar weinig spoeling is in het systeem.
het nut ervan is de vuiligheid los te weken,en met wat mazzel in het reservior te krijgen, alwaar de filters het vuil tegen moeten houden.
die vuiligheid word er dan uitgehaald met de 2e verversing als de filters worden gereinigd.
een nadeel is dat je vuilophoping kan veroorzaken.
door het wekende effect komt het vuil los, en kan zich elders in het systeem ophopen.
ik ga niet beweren dat het “geen"nut heeft,echter ik vind/denk dat het systeem spoelen hetzelvde effect behaald zonder de extra kosten van de spoelolie,en het voorkomt vuilophoping,het (spoelt)de ophoping door,in het reservior.
aangezien je middels spoelen de grootste vuiligheid eruit haald,lijkt me dat voldoende en beter dan een ietwat agresief goedje in je systeem te hebben.
nu is het wel zo dat het agresief zijn van hydrinqage minder word na verloop van tijd, maar of dat nu zo positief is dat het (in kleinere)hoeveelheden in het systeem blijft ,lijkt me minder gezond.
een goede spoelbeurd en filterreiniging, in combinatie met nieuwe LHM lijkt me afdoende te zijn om heel het systeem schoon te krijgen en te houden.
maar ja, het is natuurlijk ieders eigen keuze.
overigens, als een spoelbeurd op een of andere manier niet het gewenste resultaat geeft ,is het handmatig reinigen van diverse componenten of het vervangen daarvan een betere manier.
dan direct dingen te vervangen/schoon maken, en met een deels vervuild systeem door te blijven rijden.
1 ervan is de hoogteregelaar en de 2e is de remservo.
als laatste de veiligheidsklep.
die 3 zijn vaak bron van ellende,als spoelen dan niet meer helpt is handmatige reiniging of vervanging de aangewezen manier.
maar heel vaak volstaat spoelen,zeker als je het bij elke verversingsbeurd doet.
mvgr wupke
Hmm, zie het topic nu pas, dus vandaar een lekkere late reactie.
Geldt dit ook voor een CX GTi van 1984 die 10 jaar stil heeft gestaan? Mij werd aangeraden om hydrinqage in het systeem te doen en er ongeveer 100 KM mee te rijden en er dan LHM bij te doen.
There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ja hydraurincage, maar ik zou het er minstens 3000 km in laten zitten en daarna vervangen door verse LHM!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
CX-power schreef:Hmm, zie het topic nu pas, dus vandaar een lekkere late reactie.
Geldt dit ook voor een CX GTi van 1984 die 10 jaar stil heeft gestaan? Mij werd aangeraden om hydrinqage in het systeem te doen en er ongeveer 100 KM mee te rijden en er dan LHM bij te doen.
100 km maar als ik spoel olie gebruik zit het er meestal een 2500- 5000 km in en dan haal ik alles eruit en doe er weer lhm in
ik zou eerst gewoon LHM verversen en de filters schoonmaken.
incluus het spoel verhaal.
als je dan na bv 2 weken last hebt van slecht veren oid ,zou ik dat hydrincage overwegen.
maar 10 tegen 1 dat je jezelf 100 euro kunt besparen aan dat hydraurincage verhaal door eerst gewoon te spoelen.
mvgr wupke:
OKé, dan kan het dus ook met een CX die tien jaar niks heeft gedaan, waarbij eht hydraulisch systeem ook nog eens om de hoek komt kijken. Bedankt
There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.
wat doet de auto op dit moment als die omhoog komt gewoon spoelolie er in is ongeveer 25 eurie en dan over een paar duizend km lhm
wat doet de auto op dit moment als die omhoog komt
Ik neem aan dat dit stuk een vraag is.
De auto komt niet omhoog, want motor verdomd et nog steeds om te doen. En er zit geloof ik geen LHM meer in.
There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.
CX-power schreef:En er zit geloof ik geen LHM meer in.
Gooi dat er dan voor de volgende startpoging in ieder geval in… Om nou die pomp droog te laten draaien…