3 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
DS3 5OOO km remmen schuren, schijf linksvoor krom…
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 01 maart 2012 10:57 PM
  [ # 31 ]

Fabricagefout zeg je. Wat dan.

Profiel  
 
mads3
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 04-11-2010

- DS 3 1.6 VTI 120 pk So Chic
- DS 3 1.6 THP 156 pk sport chic
- DS 3 racing 207 pk
Gepost: 01 maart 2012 10:57 PM
  [ # 32 ]

Bij mijn vorige auto C4 vtr is na het wassen van de auto vuil(steentje)tussen de remschijf en remblok gekomen.
Gevolg bij het remmen diepe groef in de remschijf.
Mijn garage heeft toen onder garantie 2 nieuwe remschijven+blokken vervangen,echt TOP.

DS3 Racing 230 PK
Friends 208GTI

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 01 maart 2012 10:58 PM
  [ # 33 ]
Scottie schreef:

Kan me niet voorstellen dat als het mijn auto was, ze hem in de garage zouden houden!

Je weet wat het retentierecht inhoud? Als er een factuur openstaat mag de garage de wagen wettelijk achterhouden…

Scottie schreef:

In jouw geval moet je de garage binnengaan als er voldoende klanten staan.
Een beetje stem verheffen doet wonderen.
Niemand uitschelden, maar gewoon duidelijk maken wat je er van vind.

Komt er nog een aanklacht voor lokaalvredebreuk bij..

Nee, da’s niet de manier.

De juiste manier: wagen ophalen, factuur betalen, jurist inschakelen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
CBR600F4i
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 179
Geregistreerd: 25-07-2009

- C1 Seduction 5drs
- DS 3 1.6 E-HDI So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 01 maart 2012 10:59 PM
  [ # 34 ]
blue dolphin schreef:

Heb het zelfde bij de racing :S

Bij de dealer geweest en dat kwam door het weer. (K@T smoes denk ik dan)

Had t met m’n C1 ook, eigenlijk alleen in de winter, enkele weken terug ook met de DS3. Als mijn motor een paar weken stil heeft gestaan krijgt het weer ook vat op de schijven en idd, even rijden en beetje remmen en het is weg. Kan me er niet druk om maken.

Profiel  
 
Gerjan30 (Verbannen)
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 539
Geregistreerd: 07-01-2012

Gepost: 01 maart 2012 11:47 PM
  [ # 35 ]

ik kon niet anders dan betalen, had mijn reserve sleutel meegenomen just in case
maar ze hadde hem achter een gesloten poort gezet dus ja..

mijn verzekering gaat dit aanvechten maar denk niet dat het veel zal helpen.

heb trouwens een antwoord gekregen van citroen brussel ivm mijn gesprongen ruit

ze vergoeden het niet, en dit is nog nooit gebeurd en daar was de kous mee af. Daar sta je dan.

deze garage is echt slecht en je moet denken 1 van de verkopers was een vriend van mijn vader zaliger en hij trekt zijn mond niet open! 1O citroen gekocht daar en zo behandeld worden is echt het toppunt. vorige maand toen ik met klachten kwam ivm wegligging, banden spanning werd er mij de deur gewezen en gezegt dan moet je je auto maar verkopen! echt gebeurd, je zou toch door de grond zakken als je zoiets hoort. maja hun geld is binnen dus het maakt hun niet meer uit.

ik ben benieuwd wat het volgende is.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 01 maart 2012 11:56 PM
  [ # 36 ]
Gerjan30 schreef:

ik kon niet anders dan betalen…. ze hadde hem achter een gesloten poort gezet dus ja…

Geheel confor het europese retentierecht dus.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 02 maart 2012 12:01 AM
  [ # 37 ]

het ligt er ook heel veel aan hoe een garage een probleem kenbaar maakt bij citroen…
ik heb ook eens iets voorgehad toen ik in 2003 een nieuwe berlingo gekocht had…
de toenmalige garge (waar ik klant was) gaf ook aan dat citroen niet tussen kwam en ik moest ff 230 euro voor een rep ophoesten die in mijn ogen niet kon…
goed, ik heb de baas die 230 euro betaald en meteen meegedeeld dat hij ermaar van moest genieten want dat zijn de laatste euro;s die je van mij ooit zult krijgen ....

en nooit meer terug geweest… Wink

Profiel  
 
Gerjan30 (Verbannen)
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 539
Geregistreerd: 07-01-2012

Gepost: 02 maart 2012 12:02 AM
  [ # 38 ]

dat zal de wet wel zijn. maar zeker geen goede service van de garage. je zou is moeten weten hoe dat voelde toen ze dat vertelde aan de telefoon. niet betalen geen auto terwijl ik al zo slechte ervaringen heb gehad met deze garage. rustig blijven en niemand achter de balie uittrekken was de boodschap! ik begrijp de regel, maar eerst gaven ze het toe de fabricage fout, anders hadden ze het niet hersteld. achteraf zeiden ze neen we vergoeden het niet en kreeg dan die 32O euro in de bus. ja het is niet eerlijk gewoon maar er valt niks te beginnen tegen de grote manne van Citroen France

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 02 maart 2012 12:04 AM
  [ # 39 ]

heb je geen omnium???
of glasbraak bij je verzekering..
dan moeten die dat toch betalen..

Profiel  
 
Gerjan30 (Verbannen)
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 539
Geregistreerd: 07-01-2012

Gepost: 02 maart 2012 12:09 AM
  [ # 40 ]

die heb ik ja volledig omnium
had vorige week geld gestort gekregen voor de volledige schade (lakschade en glasschade)

maar het was een fabricage fout wat ze niet willen toegeven. een venster dat kapot springt terwijl je stilstaat en alleen bent op de weg? da is wel duidelijk denk ik dan en daarom is het een schande dat ik toch die 32O moet ophoesten, was ik nooit nog naar daar gegaan had ik ze ook nooit moeten betalen, nu ze de kan hadden om mijn auto in te houden kon ik niet anders dan betalen van het verzekeringsgeld.

mij gaat het om de verkoper zegt fabricage fout.. citroen brussel france zeggen niet!

Profiel  
 
Frosty85
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 357
Geregistreerd: 20-11-2011

- DS 3 E-HDI Airdream
Gepost: 02 maart 2012 01:24 AM
  [ # 41 ]

Retentie recht of niet, bij dit bedrijf is de klant kennelijk een nummertje en kijken ze er niet op 1 of minder.

Voor de meneer die dit is gebeurd, laat het zwart op wit zetten wanneer er een uitspraak wordt gedaan betreffende een fabricage fout, dan zit je altijd op safe.

Profiel  
 
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 02 maart 2012 01:57 AM
  [ # 42 ]
Gerjan30 schreef:

die heb ik ja volledig omnium
had vorige week geld gestort gekregen voor de volledige schade (lakschade en glasschade)

maar het was een fabricage fout wat ze niet willen toegeven. een venster dat kapot springt terwijl je stilstaat en alleen bent op de weg? da is wel duidelijk denk ik dan en daarom is het een schande dat ik toch die 32O moet ophoesten, was ik nooit nog naar daar gegaan had ik ze ook nooit moeten betalen, nu ze de kan hadden om mijn auto in te houden kon ik niet anders dan betalen van het verzekeringsgeld.

mij gaat het om de verkoper zegt fabricage fout.. citroen brussel france zeggen niet!

Je bent toch niet het slachtoffer van die nooit ontmaskerde Nederlandse snelwegschutter…  smirk

Profiel  
 
Gerjan30 (Verbannen)
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 539
Geregistreerd: 07-01-2012

Gepost: 02 maart 2012 02:02 AM
  [ # 43 ]

Daar heb ïk ook wel is aan gedacht. Kwaad opzet!

Profiel  
 
Scottie
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 528
Geregistreerd: 02-01-2011

Gepost: 02 maart 2012 08:37 AM
  [ # 44 ]

Dan zal het hier in brabant nog wel op zijn boers gaan…
Maar wij lossen dit onderling op.

En als ze aangeven iets onder garantie te zullen herstellen… dan is het garantie en geen rekening klant.
Dat heb ik inmiddels 2x ervaren.
Op het moment dat ze doorgaan met herstellen en het wordt afgescheept dat er geen sprake van garantie is, zou in een normale zaak de werkzaamheden onderbroken worden, telefoontje voor overleg met eigenaar om wel/niet te herstellen op zijn plaats zijn.
Ook dat heb ik meegemaakt. De kosten bedragen immers aanzienlijk meer als vooraf afgesproken is.

Kan me trouwens niet voorstellen dat wat harder praten onder lokaalvredebreuk (leuk voor scrabble) valt.
Er zijn mensen die zowieso hard praten… Smile

2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 02 maart 2012 11:58 AM
  [ # 45 ]
Frosty85 schreef:

Retentie recht of niet, bij dit bedrijf is de klant kennelijk een nummertje en kijken ze er niet op 1 of minder.

.

eindelijk begrijp je hoe het ineen zit…

voor citroen geldt als je een goede dealer hebt mag je je zeer gelukkig prijzen…
maar dat geldt net zo goed voor andere merken..

een vriend van mij reedt VW en ging kijken voor een nieuwe..
inruil??? onee meneer die verkoopt u maar zelf…
ja maar ik wil een nieuwe VW kopen, oo die VW verkoop ik toch wel of u hem nu koopt of iemand anders…

daar stond ie in de showroom…

hij rijdt nu renooit…

ik kan mij gewoon voorstellen dat de hele auto brache ingesteld is op de leaserijder..

Profiel  
 
 
3 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook