Nee, ik snap het ook niet. Maar nu lijkt het helemaal goed. Toch ben ik er nog niet blij mee, beetje onbevredigend om niet te weten wat het was.
Ontluchten heb ik met pompen gedaan. Met schone remolie en een nieuwe HRC leek dat me niet zo veel risico hebben. Alles is dan gaaf en schoon. Eventueel vuil in de olie kan dan geen schade toebrengen en dat druk je al pompend het systeem uit.
De nieuwe motorolie heeft trouwens ook de tik in de motor opgelost lijkt het. Blijkbaar zat er te dunne olie in. Even afwachten hoe het klinkt als ie koud is.
Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014
‘Je mist meer dan je meemaakt’
Totaal aantal Berichten: 1120
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Ik heb met mijn BX ook gehad met de 1400 uitvoering dat na het olie verversen het blok veel stiller was en de bak beter schakelde. Zijn die blokjes schijnbaar gevoelig voor. Mooi dat ie weer remt, maar ik snap je gevoel dat je er niet helemaal blij mee bent. Ik vind het verschrikkelijk dat problemen zichzelf oplossen. Ik wi weten waar de oorzaak ligt en zo kom je er niet achter.
My other car is a broomstick.
Vandaag de Visa voor de keuring bij de dealer. Ik heb daar goeie ervaringen, dus dan staat er weer eens een klassiekertje tussen alle DS3, 4 en 5 leasebakken. Vinden ze leuk in de werkplaats, maar ook aan de balie kreeg ik complimenten en bij het ophalen nam de verkoper mij als ‘liefhebber’ meteen mee om de DS5 aan me te showen. Hij was net een uur van de poetser terug. Leuk hoor, mooie bak!
De APK was vrij probleemloos. Er zat een stadslichtje in met de verkeerde kleur (had ik niet gezien) en er zat een gaatje in de voorpijp van de uitlaat (had ik niet gehoord). Dat hebben ze even gelast.
Verder kreeg ik het advies mee om een slang van het koelsysteem z.s.m. te vervangen, maar dat is een advies, geen keuringspunt.
Mijn reparaties aan het remsysteem warens dus helemaal afdoende geweest, geen enkele aanmerking. Dat geeft na alle gedoe wel weer een tevreden gevoel.
Fiat Panda Twinair 2014
Ja, leuk zo’n dealer. Ze denken mee en stellen zelf voor de uitlaat te lassen bijv. Je zou verwachten dat die jongens niet eens meer kunnen lassen, maar dus wel. Bij de receptie hadden ze al gezocht of ze nog aan zo’n slang konden komen bijvoorbeeld. (konden ze dus nog niet vinden)
Ik denk inderdaad dat ie nu stiller is, maar ik haalde hem op in een flinke regenbui, dus niet echt ideale omstandigheden.
Fiat Panda Twinair 2014
Totaal aantal Berichten: 2777
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Fijn dat ie weer verder mag. Zo’n eigenwijs Visa’tje vind ik een leuke verrijking van het straatbeeld.
Nog niet gespot trouwens.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Nou, je kunt hem weer in Ljouwert spotten hoor. Met mijn dochter aan het stuur of in Schieringen voor haar huis.
De kapotte koelslang heb ik tijdelijk gerepareerd met zelfvulcaniserende tape. Maar daar moet nog wel een nieuwe op. Iemand een tip waar die te vinden is? Het is de slang van het expansievat naar de waterpomp.
Fiat Panda Twinair 2014
Visaatje heeft het de afgelopen maanden prima gedaan. Mijn dochter is inmiddels afgestudeerd en heeft nu een baan gevonden. Daarmee is de vervoersbehoefte veranderd en voldoet de Visa niet meer. Daarom nu te koop. http://www.citroen-forum.nl/markt/advertentie/3853
Fiat Panda Twinair 2014
Verkocht!
Fiat Panda Twinair 2014