20 van de 33
« Eerste  < Vorige 18 19 20 21 22 Volgende >  Laatste »
   
DS-cabrio 4 deurs: Kop zit er op
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 26 februari 2012 12:06 AM
  [ # 286 ]

Niet TE enthousiast hoor, ben nog niet klaar.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 26 februari 2012 12:10 AM
  [ # 287 ]

Egbert, ik meende mij te herinneren dat wij 2 zuigers eerst in de bus schoven, zodat de veren er net in zitten. Dan monteren in het blok, dus zuiger en bus in éen, zuigerpen er in trekken. Slechts de laatse 2 zijn dan lastig, maar dan draaiden we een schuin kantje in de bus (onderzijde). Ik weet het niet meer helemaal zeker, het is inmiddels 10 jaar geleden…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 26 februari 2012 12:25 AM
  [ # 288 ]

Ik ga eerst bij zuiger 2 en 3 de piston pen plaatsen, de zuigers dan naar onderen zetten. Daarna 1 en 4 zuiger in de bus en dan plaatsen. Daarna word het een beetje pielen om bussen 2 en 3 te plaatsen. Heb aan 1 bus al een schuine kant gedraaid en op de werkbank geprobeerd: je schuift hem makkelijk over de zuigerveren heen, maar moet de veren wel een heel klein beetje helpen. Dus wordt nog wel een beetje pielen in de diepte.
Morgen eerst alles schoonmaken.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 26 februari 2012 12:28 AM
  [ # 289 ]

Ok, ik ben natuurlijk benieuwd naar de resultaten Cool

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 03 maart 2012 06:02 PM
  [ # 290 ]

De zuigers en bussen zijn weer gemonteerd, was een uitdagende klus.

Kop er af en bussen er uit trekken

Bussen zijn er uit

Met een “trekker” de piston pennen er uit.

Alles is er uit

Aan 1 bus een schuine kant gedraaid

Met veel ontvetter de boel en ook het carter netjes schoon gespoten

Plaatsen van Cyl en bus 4, piston pen er voorzichtig in tikken


Cyl en bus 4 moest er weer uit, want
eerst zuiger 2 en 3 plaatsen

Cyl en bus 4 zit er in.

Nu plaatsen bus 3, met een zelfgemaakte zuigertang de zuigerveren in drukken.

De bus zit over de zuigerveren heen, nu de zuigertang terug zien te krijgen


De tang is weer naar boven

Zelfde truc bij 2 gedaan ( Schuinen kant draaien was niet nodig geweest) en alle zuigers en bussen zitten er in !!!!!

Volgende keer de kop er weer op zetten


Ben gisteren wel aan het kloten geweest: Had voetpakkingen van CTA: die waren net te groot en van papier. Bleven niet ziten en sloten niet af ( Dit is niet de eerste keer dat ik spullen van CTA heb die net niet goed zijn).
Had gelukkig op zolder nog een set plastic voetpakkingen liggen die wel exact goed waren.

Verder een paar keer de borgveer van de piston pen laten vallen in het carter, maar die vrij snel te pakken met een magneet.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 03 maart 2012 06:06 PM
  [ # 291 ]

Egbert, je bent mijn held van de dag. Echt geweldig werk kerel! Respect!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 03 maart 2012 06:08 PM
  [ # 292 ]

Dank, ik ben zelf eerlijk gezegd ook vrij trots.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 03 maart 2012 06:17 PM
  [ # 293 ]

En terecht! clap

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 03 maart 2012 06:34 PM
  [ # 294 ]
Egbert schreef:

Dank, ik ben zelf eerlijk gezegd ook vrij trots.

Nou, dat is meer dan verdient. Ik vind het vooral leuk dat “onze” truc ook bij een ander gewerkt heeft. Echt top.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10258
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 03 maart 2012 07:06 PM
  [ # 295 ]

Mooi gedaan!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 03 maart 2012 08:54 PM
  [ # 296 ]

Dat is een mooie klus very good

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 03 maart 2012 10:22 PM
  [ # 297 ]
Profiel  
 
MielcitrofielDS
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 26-09-2010

Gepost: 04 maart 2012 09:22 PM
  [ # 298 ]

Goed werk zeg! Kan het erg veel kwaad, dat pluimen bij bergaf? Mijn auto (2 liter) doet dat ook wel, maar volgens mijn garage kan ik daar nog met gemak 150.000 mee doorrijden, mits het oliepeil wordt bijgehouden…

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 04 maart 2012 10:00 PM
  [ # 299 ]

Egbert, mooie klus.
Hoe trek je die cilinderbussen eruit ?

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 04 maart 2012 10:03 PM
  [ # 300 ]
MielcitrofielDS schreef:

Goed werk zeg! Kan het erg veel kwaad, dat pluimen bij bergaf? Mijn auto (2 liter) doet dat ook wel, maar volgens mijn garage kan ik daar nog met gemak 150.000 mee doorrijden, mits het oliepeil wordt bijgehouden…

Als het oliepeil niet te snel zakt kan het volgens mij geen kwaad. Vroeger deed menig BMW het ook bij afremmen op de motor.

Profiel  
 
 
20 van de 33
« Eerste  < Vorige 18 19 20 21 22 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook