1 van de 46
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
De “LaSix” van Wolfman Te koop
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 04 maart 2012 10:10 AM

Zaterdag 3 maart 2012 was het dan zover. Ik heb er even op moeten wachten maar uiteindelijk heeft George hem keurig afgeleverd en staat hij nu bij mij voor de deur.

Het was gelijk een aardige trip voor LaSix van Friesland naar Zuid-Holland maar daar had ze geen enkele moeite mee. Ze loopt netjes en doet wat ze moet doen zonder morren.
Maar het zou geen Citroen zijn als er helemaal niets op aan te merken zou zijn dus ook deze dame toonde iets van “Karakter” onderweg.

Omdat ik ook op benzine wil kunnen rijden heb ik de tank gelijk maar vol gedaan. George reed nooit op benzine en had mij al verteld dat ze daar niet zo lekker op loopt maar ik dacht misschien blaast ze op de snelweg alle kanaaltjes wel lekker schoon. Ik had ook gelijk zon flesje brandstof reiniger gekocht en erin gemikt.

Maar helaas LaSix weigert op benzine te rijden. Sterker nog ze wil het niet eens in haar tankt hebben. De vul lang op de tank bleek te lekken en ze spuugde de benzine er dus lekker weer uit. Onderweg een grote slangklem kunnen regelen en de oude verroeste waar geen beweging meer in te krijgen was eraf gebroken. Maar ook met nieuwe slangklem bleef ze een beetje lekken. Maar heel af en toe een druppeltje dus dat viel wel mee en ik kon weer verder.

George heeft de kachelmotor gerepareerd en dat heeft hij heel goed gedaan. De dame blaast warme lucht naar binnen alsof ze een hete luchtballon moet vullen. Perfecte kachel!
Echter is LaSix hier zo trots op dat ze weigert hiermee op te houden.
Het enige dat ik kon doen was de blower op de laagste stand en alle ventilatie roosters dichtzetten. Maar ook dan is LaSix eigenwijs en weet toch nog genoeg warme lucht in de auto te blazen.

Ik was dan ook erg in mijn nopjes met de elektrische ramen. Die heb ik onderweg dan ook veel vuldig getest. Constant met de ramen op was net weer te koud en te veel herrie en ramen dicht was weer te warm.

Maar dat was dan ook alles wat de dame aan karakter liet zien onderweg. Ze reed perfect en de wegligging was ook heerlijk. En nu staat ze dan trots (of ben ik dat?) voor mijn huis in de straat.

George bedankt voor al het werk wat je gedaan hebt om haar netjes af te leveren. Ik ben er nu al verliefd op!

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 04 maart 2012 10:44 AM
  [ # 1 ]

Gefeliciteerd, eindelijk is het lange wachten beloond.

Als ik jouw was zou ik eerst maar eens verder alle bezineslangen controleren dus de vulslangen en ook die in de motorruimte bij de carburateur of ze niet poreus zijn en zweten. Ik kan me voorstellen dat daar niet veel na gekeken is als ie alleen maar op LPG heeft gereden.

Als dat allemaal goed is eens kijken of de bezinepomp nog “leeft” en vervolgens de carburateur een keer reinigen. Als je dat allemaal gedaan hebt moet ie toch wel lopen op benzine.

Succes en geniet er van.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
geoarthc35
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007

- C35 Hilton XLS
Gepost: 04 maart 2012 10:50 AM
  [ # 2 ]

Carburateur leeft nog evenals debenzinepomp Mark, benzineslangen in motorruimte zijn ook nog goed, is een apk punt weet je wel.
Vulslang wist ik niet ik heb inderdaad heel weinig op benzine gereden het laatste jaar, daarvoor regelmatig zonder problemen.

Maar laten we wel zijn het is toch saai om een CX zonder werk te hebben, beetje klussen/verfraaien is onderdeel van het genieten of niet?

Paul veel plezier ermee en veel veilige zweef kilometers toe gewenst.

Citroen c32 Hilton XLS

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 04 maart 2012 10:53 AM
  [ # 3 ]

Ach en het heeft nog een voordeel, zo leert Wolfman zijn CX gelijk kennen.  Wink

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5490
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 04 maart 2012 11:00 AM
  [ # 4 ]
Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 04 maart 2012 11:32 AM
  [ # 5 ]

Gefeliciteerd met je Cx ja.
Ben altijd wel erg gecharmeerd geweest van deze Cx.

Jeroen

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11795
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 04 maart 2012 12:15 PM
  [ # 6 ]

Gefeliciteerd!

En niet vergeten dat contactsleuteltje te laten bijmaken Wink

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Gepost: 04 maart 2012 02:06 PM
  [ # 7 ]
geoarthc35 schreef:

Carburateur leeft nog evenals debenzinepomp Mark, benzineslangen in motorruimte zijn ook nog goed, is een apk punt weet je wel.

Goed op benzine kunnen rijden is eveneens een APK-punt hoor.
Bijkomend gelukje is alleen dat bij jouw CX geen CO-meting meer van toepassing is.  Wink


Edit: Wolfman proficiat met de nieuwe aanwinst en veel rijplezier!!
Vanwaar de naam LaSix vroeg ik me nog af?  Ga je er een 6-cilinder van maken? Cool

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Gepost: 04 maart 2012 02:16 PM
  [ # 8 ]

Hij vond ‘mestkever’ of ‘brun fricandue’ niet mooi. Geen wonder dat de auto hem nu al buiten probeert te stoken Very Happy

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 04 maart 2012 02:52 PM
  [ # 9 ]

@ LaLeo

Het wordt mijn 6é oldtimer

1. Trabant P50 uit 1960
2. Citroen ID19 1972
3. 2CV 1984
4. nog een 2CV 1982
5. Ford Thunderbird uit 1978
6. Citroen CX 1976

En als je CX uitspreekt als een woord klinkt het als Six
Vandaar LaSix

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 04 maart 2012 02:56 PM
  [ # 10 ]
La Léo schreef:


Bijkomend gelukje is alleen dat bij jouw CX geen CO-meting meer van toepassing is.  Wink

Zeker wel!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 04 maart 2012 02:59 PM
  [ # 11 ]

dat klinkt toch echt als see-iks Very Happy

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 04 maart 2012 03:00 PM
  [ # 12 ]
Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 04 maart 2012 03:25 PM
  [ # 13 ]

Heb altijd begrepen dat ‘La Six’ een koosnaampje voor de Traction 15 (6 cylinder) was…
Niettemin..veel rijplezier!

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
geoarthc35
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007

- C35 Hilton XLS
Gepost: 04 maart 2012 03:45 PM
  [ # 14 ]
La Léo schreef:
geoarthc35 schreef:

Carburateur leeft nog evenals debenzinepomp Mark, benzineslangen in motorruimte zijn ook nog goed, is een apk punt weet je wel.

Goed op benzine kunnen rijden is eveneens een APK-punt hoor.
Bijkomend gelukje is alleen dat bij jouw CX geen CO-meting meer van toepassing is.  Wink

niet dus wel wordt er ernstig op gecontroleerd of de benzine leidingen deugdelijk zijn
en Co2 wordt dus wel gemeten

Citroen c32 Hilton XLS

Profiel  
 
Gepost: 04 maart 2012 04:30 PM
  [ # 15 ]
Pascal schreef:

Heb altijd begrepen dat ‘La Six’ een koosnaampje voor de Traction 15 (6 cylinder) was…
Niettemin..veel rijplezier!

Dat is ook zo, maar Wolfman heeft een heel eigen redenatie Very Happy

Profiel  
 
 
1 van de 46
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook