even een vraagje:
vanmiddag mijn picasso eens een lekker sopje gegeven met natuurlijk de radio aan.
op een gegeven moment wil ik weg rijden en geeft de computer aan dat ie in eco modus staat.
vanaf dat moment doet het display van de climate controle het niet meer?? de knoppen werken wel maar kan niks zien op het display??
is dit normaal in ecomodus en hoelang blijft die modus aanhouden? heb al erg veel pech gehad met deze 1.6 hdi hoop dat dit meevalt.je wilt niet weten wat we allemaal al kapot hebben gehad.
gr johan
toch niet de dark functie opstaan als hij dat heeft? ai ai al zoveel problemen gehad? dat is natuurlijk minder leuk.
eco modus is niet meer dan een bescherming dat je de accu niet leeg kan trekken..
zoals in jouw geval de radio aan met auto wassen…
als je de auto dan start en gaan rijden is de ecomodus niet meer actief…
ok dus de ecomodus gaat er vanzelf af als ik de motor weer start dus dat heeft niks met displayverlichting te maken.dan zullen dus waarschijlijk de lampjes het begeven hebben ik meende al dat er 1 kapot was omdat aan de linkerzijde van het scherm de verlichting al minder was.kun je deze makkelijk vervangen zonder je hele dashboard te beschadigen?ik ben niet vies van sleutelen heb vorige week de koppeling en drukgroep zelf vervangen dat werkt weer als een treintje.we hebben deze auto sinds juli vorig jaar en hij is al 13 keer terug geweest onder garantie helaas koppeling begaf het buiten de garantie. wat er allemaal aan is geweest ehhhh radiator van de airco tot 2 keer lek een storing in de motorregeling tot 2 keer toe een nieuwe egr-klep gemonteerd daarna een softwareupdate gehad,veel rookvorming tijden het rijden (je wilde er echt niet achter rijden) na veel speurwerk zijn 2 verstuivers vervangen door gereviseerde exemplaren.ook de turbo had het begeven en is vervangen.kortom niet echt een auto om trots op te zijn dus je begrijpt dat ik er wel een beetje klaar mee ben.
bedankt voor jullie reakties
gr johan
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_1664.jpg)
Totaal aantal Berichten: 15708
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Bij mijn C5 kun je het display in drie standen zetten. De normale gebruiksstand, de darkstand, waarin het scherm zwart wordt en alleen nog in het klein de tijd weergeeft en helemaal uit.
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_7518.jpg)
Totaal aantal Berichten: 163
- C1 1.0 collection
johan 1974 schreef:ok dus de ecomodus gaat er vanzelf af als ik de motor weer start dus dat heeft niks met displayverlichting te maken.dan zullen dus waarschijlijk de lampjes het begeven hebben ik meende al dat er 1 kapot was omdat aan de linkerzijde van het scherm de verlichting al minder was.kun je deze makkelijk vervangen zonder je hele dashboard te beschadigen?ik ben niet vies van sleutelen heb vorige week de koppeling en drukgroep zelf vervangen dat werkt weer als een treintje.we hebben deze auto sinds juli vorig jaar en hij is al 13 keer terug geweest onder garantie helaas koppeling begaf het buiten de garantie. wat er allemaal aan is geweest ehhhh radiator van de airco tot 2 keer lek een storing in de motorregeling tot 2 keer toe een nieuwe egr-klep gemonteerd daarna een softwareupdate gehad,veel rookvorming tijden het rijden (je wilde er echt niet achter rijden) na veel speurwerk zijn 2 verstuivers vervangen door gereviseerde exemplaren.ook de turbo had het begeven en is vervangen.kortom niet echt een auto om trots op te zijn dus je begrijpt dat ik er wel een beetje klaar mee ben.
bedankt voor jullie reakties
gr johan
Lampjes achter het display is vrij eenvoudig te vervangen, beschrijving staat hier wel ergens op het forum.
Als je al veel stuk hebt gehad tijdens de garantie, dan heb je dus ook veel nieuwe onderdelen…Gratis!!
als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan….
C1 1.0 collection 6-‘13 81dkm
Peugeot 308SW 1.6Blue-HDI executive 4-‘17 101dkm
Yamaha TDM850 9-‘00 52dkm
Kijk even hier, heb ze zelf ook vervangen, is een fluitje van een cent als je dit hebt gelezen
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/214365/
Citroen Xsara Picasso 2.0 automaat 2003
ja we hebben nogal wat dure onderdelen vervangen gekregen in de garantietijd das wel een voordeel anders hadden we hem al niet meer gehad.het display kan ik idd instellen op helderheid echter dan gaat de km-teller ed ook mee dus dat is het niet het zullen dan de lampjes wel zijn.ik ga ermee aan de slag zal wel weekend worden maar ik houd jullie op de hoogte.dit forum is goud waard er staat veel bruikbare info op!
gr Johan