Zaterdag 3 maart 2012 was het dan zover. Ik heb er even op moeten wachten maar uiteindelijk heeft George hem keurig afgeleverd en staat hij nu bij mij voor de deur.
Het was gelijk een aardige trip voor LaSix van Friesland naar Zuid-Holland maar daar had ze geen enkele moeite mee. Ze loopt netjes en doet wat ze moet doen zonder morren.
Maar het zou geen Citroen zijn als er helemaal niets op aan te merken zou zijn dus ook deze dame toonde iets van “Karakter” onderweg.
Omdat ik ook op benzine wil kunnen rijden heb ik de tank gelijk maar vol gedaan. George reed nooit op benzine en had mij al verteld dat ze daar niet zo lekker op loopt maar ik dacht misschien blaast ze op de snelweg alle kanaaltjes wel lekker schoon. Ik had ook gelijk zon flesje brandstof reiniger gekocht en erin gemikt.
Maar helaas LaSix weigert op benzine te rijden. Sterker nog ze wil het niet eens in haar tankt hebben. De vul lang op de tank bleek te lekken en ze spuugde de benzine er dus lekker weer uit. Onderweg een grote slangklem kunnen regelen en de oude verroeste waar geen beweging meer in te krijgen was eraf gebroken. Maar ook met nieuwe slangklem bleef ze een beetje lekken. Maar heel af en toe een druppeltje dus dat viel wel mee en ik kon weer verder.
George heeft de kachelmotor gerepareerd en dat heeft hij heel goed gedaan. De dame blaast warme lucht naar binnen alsof ze een hete luchtballon moet vullen. Perfecte kachel!
Echter is LaSix hier zo trots op dat ze weigert hiermee op te houden.
Het enige dat ik kon doen was de blower op de laagste stand en alle ventilatie roosters dichtzetten. Maar ook dan is LaSix eigenwijs en weet toch nog genoeg warme lucht in de auto te blazen.
Ik was dan ook erg in mijn nopjes met de elektrische ramen. Die heb ik onderweg dan ook veel vuldig getest. Constant met de ramen op was net weer te koud en te veel herrie en ramen dicht was weer te warm.
Maar dat was dan ook alles wat de dame aan karakter liet zien onderweg. Ze reed perfect en de wegligging was ook heerlijk. En nu staat ze dan trots (of ben ik dat?) voor mijn huis in de straat.
George bedankt voor al het werk wat je gedaan hebt om haar netjes af te leveren. Ik ben er nu al verliefd op!
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gefeliciteerd, eindelijk is het lange wachten beloond.
Als ik jouw was zou ik eerst maar eens verder alle bezineslangen controleren dus de vulslangen en ook die in de motorruimte bij de carburateur of ze niet poreus zijn en zweten. Ik kan me voorstellen dat daar niet veel na gekeken is als ie alleen maar op LPG heeft gereden.
Als dat allemaal goed is eens kijken of de bezinepomp nog “leeft” en vervolgens de carburateur een keer reinigen. Als je dat allemaal gedaan hebt moet ie toch wel lopen op benzine.
Succes en geniet er van.
Mark
CX 2000 pallas ‘78





















Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007
- C35 Hilton XLS
Carburateur leeft nog evenals debenzinepomp Mark, benzineslangen in motorruimte zijn ook nog goed, is een apk punt weet je wel.
Vulslang wist ik niet ik heb inderdaad heel weinig op benzine gereden het laatste jaar, daarvoor regelmatig zonder problemen.
Maar laten we wel zijn het is toch saai om een CX zonder werk te hebben, beetje klussen/verfraaien is onderdeel van het genieten of niet?
Paul veel plezier ermee en veel veilige zweef kilometers toe gewenst.
Citroen c32 Hilton XLS





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Ach en het heeft nog een voordeel, zo leert Wolfman zijn CX gelijk kennen.
Mark
CX 2000 pallas ‘78
























Totaal aantal Berichten: 5490
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Proficiat met je CX….
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?























Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gefeliciteerd met je Cx ja.
Ben altijd wel erg gecharmeerd geweest van deze Cx.
Jeroen






























Totaal aantal Berichten: 11795
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Gefeliciteerd!
En niet vergeten dat contactsleuteltje te laten bijmaken
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
geoarthc35 schreef:Carburateur leeft nog evenals debenzinepomp Mark, benzineslangen in motorruimte zijn ook nog goed, is een apk punt weet je wel.
Goed op benzine kunnen rijden is eveneens een APK-punt hoor.
Bijkomend gelukje is alleen dat bij jouw CX geen CO-meting meer van toepassing is.
Edit: Wolfman proficiat met de nieuwe aanwinst en veel rijplezier!!
Vanwaar de naam LaSix vroeg ik me nog af? Ga je er een 6-cilinder van maken?
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D


































Totaal aantal Berichten: 15709
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Hij vond ‘mestkever’ of ‘brun fricandue’ niet mooi. Geen wonder dat de auto hem nu al buiten probeert te stoken
@ LaLeo
Het wordt mijn 6é oldtimer
1. Trabant P50 uit 1960
2. Citroen ID19 1972
3. 2CV 1984
4. nog een 2CV 1982
5. Ford Thunderbird uit 1978
6. Citroen CX 1976
En als je CX uitspreekt als een woord klinkt het als Six
Vandaar LaSix
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”














































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
La Léo schreef:
Bijkomend gelukje is alleen dat bij jouw CX geen CO-meting meer van toepassing is.
Zeker wel!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste


































Totaal aantal Berichten: 15709
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
dat klinkt toch echt als see-iks













Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gefeliciteerd met je CX .
Veel rijplezier.
Peter.





















Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Heb altijd begrepen dat ‘La Six’ een koosnaampje voor de Traction 15 (6 cylinder) was…
Niettemin..veel rijplezier!
‘Spirit of avant-garde’





















Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007
- C35 Hilton XLS
La Léo schreef:geoarthc35 schreef:Carburateur leeft nog evenals debenzinepomp Mark, benzineslangen in motorruimte zijn ook nog goed, is een apk punt weet je wel.
Goed op benzine kunnen rijden is eveneens een APK-punt hoor.
Bijkomend gelukje is alleen dat bij jouw CX geen CO-meting meer van toepassing is.
niet dus wel wordt er ernstig op gecontroleerd of de benzine leidingen deugdelijk zijn
en Co2 wordt dus wel gemeten
Citroen c32 Hilton XLS


































Totaal aantal Berichten: 15709
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Pascal schreef:Heb altijd begrepen dat ‘La Six’ een koosnaampje voor de Traction 15 (6 cylinder) was…
Niettemin..veel rijplezier!
Dat is ook zo, maar Wolfman heeft een heel eigen redenatie