Antwerp Classic Salon 2-4 maart 2012
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3194

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 02 maart 2012 09:33 AM

Nog even heel snel voor ik vertrek ,

dit weekend is het oldtimerbeurs in Antwerp expo !

Voor de mensen die zouden willen gaan , hier een link voor een kortingskaart cheese

http://tinyurl.com/7g5pskt

Walter   nice day

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  

RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 17403

- CX 2400 Super
Gepost: 03 maart 2012 11:50 PM
  [ # 1 ]

van de voorpagina

Antwerp Classic Salon 2-4 maart

In Antwerp Expo vindt van 2 tot en met 4 maart de Antwerp Classic Salon plaats. In vier hallen zijn eigenlijk drie verschillende beurzen ondergebracht: een clubontmoetingsplaats, een doorsnee autorommelmarkt en ook iets bijzonders. Als je de hallen in de volgorde van hun nummering doorloopt, dan bewaar je het bijzondere voor het laatst. Ook al ben je tot en met hal 3 misschien niet bijzonder enthousiast, hal 4 zal alles goedmaken en tonen dat de reis zich toch geloond heeft.

De Antwerp Classic Salon vindt plaats in Antwerp Expo. Dat is geen verrassing, zelfs niet voor bezoekers van buiten Antwerpen. Het is wel handig te weten dat Antwerp Expo direct naast de Ring staat, bij de afrit Wilrijk. Vanaf de afrit de borden volgend, zie je steeds meer interessante auto’s geparkeerd staan. Langs de openbare weg is dit gratis. Je kunt ook voor 5 euro op een bewaakt terrein parkeren, tussen nog meer interessante oude en nieuwe voertuigen. Van de parkeerplaats naar de ingang is het slechts enkele minuten lopen. Daar aangekomen, mag je 15 euro per persoon neertellen. Is de Antwerp Classic Salon dit forse bedrag waard? We gaan op onderzoek uit!

De beurs heeft de hallen 1 tot en met 4 in gebruik, dus laten wij maar netjes de nummers volgen. In hal 1 zijn de Belgische oldtimerclubs ondergebracht. Sommige clubs, bijvoorbeeld die voor Saab en Daf, hebben een auto staan en een persoon erbij die kijkt alsof na het merk binnenkort de hele wereld tenonder zal gaan. Andere clubs pakken groots uit: de Mercedes-club heeft vier generaties SL in topconditie staan. Het ontmoeten van leden schijnt voor de meeste clubs het hoofddoel van hun aanwezigheid te zijn. De standaard standinrichting bestaat uit enkele auto’s, met daarachter een zithoek en op tafel een fles wijn. Dat is waarschijnlijk leuk voor de leden, maar nodigt onbekenden niet uit om een gesprek aan te gaan. In hal 1 zijn ook twee Citroën-clubs. De DS-SM Club Belgium heeft een mooie blauwe SM staan en een compleet uitgeruste ID ambulance. Ernaast vind je de Belgische Oude Citroën Club, die twee Tractions tentoonstelt.

In hallen 2 en 3 tref je onderdelen en automobilia plus enkele tientallen “gebruiksklassiekers” aan. Als je daar veel Citroëns verwacht, word je teleurgesteld. Er staat slechts een Citroën: een CX 2200 uit 1975. Voor €4.500 mag je hem meenemen. Hou je van sleutelen, dan kun je je op deze auto uitleven, want er zit nog wel wat werk aan.

Als je hal 4 binnenstapt, is het alsof je op een heel andere beurs terechtkomt. Hier is niets stoffigs en roestigs te bekennen, hier is alles tot hoogglans gepoetst. Nobele merken vind je hier: natuurlijk Mercedes en Porsche, maar ook Jaguar, Rolls-Royce en Ferrari. Nog nobeler, kan dat? Dat kan! Fabelachtig mooie exemplaren van Delahaye en Minerva worden ook te koop aangeboden. En het mooiste voertuig? Over smaak valt niet te twisten, maar ik tip op de Pegaso Z102 Thrill. Ook tussen deze prestigieuze auto’s zou je nog wel een Citroën verwachten. Een Traction 15, een DS Prestige, een CX Prestige of een SM. Die zoek je tevergeefs. Wel is er een 1956’er Traction 11 in bordeauxrood te koop en vanuit een HY worden ijsjes verkocht.

Is de Antwerp Classic Salon 15 euro per persoon waard? Niet als je een Citroën voor dagelijks gebruik zoekt en ook niet als je Citroën-onderdelen zoekt. Wel als je oude bekenden van de club de hand wil schudden. Ook als je je wilt vergapen aan luxueuze voertuigen, is de Antwerp Classic Salon een aanrader: hal 4 is interessanter dan menig automuseum.

tekst en foto: RensKorevaar

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

Gepost: 04 maart 2012 12:31 AM
  [ # 2 ]

Nou, ik ga morgen dan maar eens kijken…

Profiel  

RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- CX 2400 Super
Gepost: 04 maart 2012 12:40 AM
  [ # 3 ]

Dan nog maar een foto om de voorpret te vergroten:

Morgen krijgen we dus echte foto’s te zien! Very Happy

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

Gepost: 04 maart 2012 07:40 PM
  [ # 4 ]

Hier wat van mijn plaatjes;

http://www.flickr.com/photos/citroenazu/sets/72157629145906458/

Was wel een aardige beurs maar niet meer dan dat…

OCC-133 by azu250, on Flickr

158 (Kopie) by azu250, on Flickr

105 (Kopie) by azu250, on Flickr

129 (Kopie) by azu250, on Flickr

092 (Kopie) by azu250, on Flickr

070 (Kopie) by azu250, on Flickr

064 (Kopie) by azu250, on Flickr

031 (Kopie) by azu250, on Flickr

Profiel  

Rene de Boer
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 151

Gepost: 04 maart 2012 08:04 PM
  [ # 5 ]
CitroenAZU schreef:

Was wel een aardige beurs maar niet meer dan dat…

Dat was ook precies mijn reactie toen ik op vrijdag laat in de middag na een bezoek aan de Salon weer aanschoof in de file op de Antwerpse Ring. Het is dichtbij, het is gezellig (aardig wat bekenden ontmoet), maar meer ook niet.

Heb bij Alain Vanderhoeven van Babouin Autoworld als altijd wel weer een paar brochures gevonden die ik nog niet had, en het beursbezoek was voor mij helemaal geslaagd na de aanschaf van een originele Vullièrme-BX, lichtblauw, schaal 1:12, nieuw in doos (verpakking weliswaar licht verkleurd, maar in goede conditie), voor het schrikbarende bedrag van 10 Euro! Dat is, geloof ik, wat ze ‘collectors’ luck’ noemen, toch? Voor mij nu al de vondst van het jaar!

Profiel  

Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5231

Gepost: 04 maart 2012 09:36 PM
  [ # 6 ]

Mooie kar die zwart rode. Is denk ik een one off ? Wat is het ? Ik denk dat als je vaker beurzen bezoekt, je verzadigt raakt. Ik vind een bezoek daarom nu al geslaagd als ik één zo’n one off heb gezien.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  

RensKorevaar
> 17000 berichten

- CX 2400 Super
Gepost: 04 maart 2012 09:54 PM
  [ # 7 ]

De zwartrode is de Pegaso Z102 Thrill die in het voorpagina-artikel genoemd werd. Oorspronkelijk een one-off, maar dit exemplaar is er een uit een latere kleine serie, als we tenminste Wikipedia mogen geloven. Erg mooi!

Profiel  

RonK.
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2948

- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Gepost: 04 maart 2012 09:59 PM
  [ # 8 ]

Dat is de Pegaso Z 102 Thrill Berlinetta .............

Ik ben ook weer terug van de A’nvers, ik vind het altijd een erg leuke beurs en voor mij behoorlijk dichtbij.

Vooral de hal met clubstands en de hal met de “monumenten” van de automobiel industrie zijn altijd erg smullen.

Vooral dit jaar met die grote Minerva’s die in afkomstig zijn uit de Minerva fabrieken te Antwerpen waren erg mooi.

De absolute topper was voor mij de lichtgroene Iso Grifo, man wat was dat ding mooi.

Iets verderop stond een zwarte De Tomaso Mangusta die wat mij betreft op de 2e plaats mag, nummer 3 was een hele mooie BMW 2000CS in staalgrijs op de BMW clubstand, bij nader inzien mag de BMW en de De Tomaso van plek wisselen Smile.

Er stonden auto’s van zeer zeer hoge kwaliteit, helaas was de achterste hal met de wat “allerdaagse” klassiekers een heel stukje minder vol deze keer.

Toch hebben we weer ontzettend genoten en wordt het tijd om mijn kletsnatte CX in de garage te zetten Cool

Profiel  

Sentimanel
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 99

- ID/DS D-Super
- Traction Avant 11BN
- ID/DS ID 19 Confort
- C6 (2005-2012) 3.0 hdi v6
- 2CV Charleston
Gepost: 05 maart 2012 01:27 PM
  [ # 9 ]

“De overkoepelende Amicale van Belgische Citroën Clubs heeft een mooie blauwe SM staan en een compleet uitgeruste ID ambulance”

Even voor wat duidelijkheid, het is de Belgische DSSMclub die het ABCC vertegenwoordigd.
Als lid wou ik dit toch even verklaren Wink

ICCCR UK 2012 Here we come!! 

Profiel  

RonK.
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2948

- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Gepost: 05 maart 2012 06:25 PM
  [ # 10 ]

Die mooie blauwe SM is volgens mij van de topicstarter van dit topic Smile

Profiel  

wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- 2CV special
Gepost: 05 maart 2012 09:41 PM
  [ # 11 ]

Nope deze keer niet ,

even de puntjes op de I : de stand is van de Belgische DS-SM club ,

en bij onze buren ( BOCC ) stond een banner van de ABCC

( overkoepelend orgaan van alle citroen clubs )

Walter

Profiel  

RensKorevaar
> 17000 berichten

- CX 2400 Super
Gepost: 05 maart 2012 09:44 PM
  [ # 12 ]

De ABCC-banner was goed zichtbaar, te goed Wink. Ik zal het even aanpassen, zodat latere generaties niet op onjuistheden stoten, wanneer ze de forumarchieven gaan onderzoeken.

Profiel  

RensKorevaar
> 17000 berichten

- CX 2400 Super
Gepost: 05 maart 2012 09:50 PM
  [ # 13 ]

En zelfs de link naar de DS-SM Club Belgium werkt!

Profiel  

wbogaerts
> 3000 berichten

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- 2CV special
Gepost: 05 maart 2012 10:01 PM
  [ # 14 ]

Mooi mooi mooi Wink

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook