Hallo ,
Vandaag iets vreemd meegemaakt met ZX diesel van 1995 km stand 300.000 , ik had ergens geparkeerd voor een paar uur en wilde weer vertrekken , motor liep normaal stationair maar bij het wegrijden bleek dat er iets geblokkeerd was ,er klonk een wringend geluid uit het vooronder snelheid was maar paar km/h.
Gas geven hielp niet , motor bleef stationnair draaien .
De ZX stond niet op de handrem !
Paar maanden terug hetzelfde probleem gehad ,mensen hebben mij toen geholpen de ZX het trottoir op te duwen ,( ik stond nogal in de weg )vond het nogal vreemd , stond niet op de handrem motor liep normaal stationnair. Na een paar minuten toch maar een poging gedaan en jawel het probleem was weg .
Ook nu was na een paar minuten het probleem verdwenen en kon ik normaal wegrijden , de 25 km naar huis ging normaal .
De vorige keer moest ik uitparkeren met het stuur naar links , vandaag naar rechts weet niet of dat er iets mee te maken heeft .
Iemand van jullie misschien bekend met dit probleem , dan graag een reactie .
Zelf denk ik iets met schijfremmen of hoofdremcylender .
H.G.
Krijn
probeer eens te ontluchten….
zelfde probleem met mijn ax.
Du pain, du vin, et toujours le citoen hihihi.
Even voor de duidelijkheid:
Op het moment dat je gas gaf gebeurde er niets, oftewel, de ZX bleef alleen maar stationair draaien ondanks dat je het gaspedaal tot op de bodem had ingetrapt.
Als dit zo is lijkt het me niet erg waarschijnlijk dat het met de remmen te maken heeft.
Het lijkt in dit geval meer op een probleem met de brandstoftoevoer (Lucht?).
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.