Deze reclame lijkt gebaseerd te zijn op een test die een autojournalist in 2010 heeft gedaan met een FIAT Punto Evo 1.3 MultiJet. Volgens de berekeningen kon die op 1 tank iets van 1250 km halen. De journalist wilde dit testen en probeerde vanuit Nederland naar de FIAT-fabriek in Turijn rijden op 1 tank….en geloof het of niet, het lukte.
In deze reclame wordt er met de C3 e-HDI naar Venetië gereden….als je wilt zou het nog best wel eens kunnen lukken, maar dan moet je heel erg je best doen en moet alles meezitten.
Bij mijn huidige FIAT is het me ook wel eens gelukt om het verbruik uit het boekje (buitenweg 1 op 33) te halen op het traject Breda-Rotterdam. Dat wil dus zeggen: eerst motor lekker warm rijden, dan aftanken, tripcomputer resetten, en een stuk snelweg rijden op vrachtwagentempo.
Met de C3 kan dat ook vast wel, maar het is niet voor niets een testverbruik….daarmee kun je auto’s onderling vergelijken. Uiteindelijk bepalen allerlei factoren het daadwerkelijke verbruik. (waaronder de zwaarte van je voet)
Voorheen: FIAT Croma, Lancia Delta, FIAT Bravo, FIAT Stilo SW, Grande Punto, Grande Punto Turbo, FIAT 500, Lancia Ypsilon, FIAT Punto Evo, Citroën C3, Renault Clio Estate, Peugeot 208. Nu: Peugeot 308. Binnenkort: Citroën C4 2021 Puretech 130 Shine.
Gezien JB2’s uitleg trek ik mijn reactie in. Van misleiding is in dat geval dan geen sprake, maar veeleer een melding van de meest gunstige meting gedaan met een C3 e-HDI.
DS3 82 VTi So Chick, zwarte 17 inch Clover velgen in de zomer en zilveren 16 inch Dezent velgen in de winter.
Vorig jaar het volgende verbruik gehad.
Gepost: 12 juli 2011 02:26 PM
[ # 434 ]
Nu na 5600 km.
Na 1180 km over de duitse snelwegen gereden te hebben bij een snelheid van 100 km/h en een fietsdrager op de trekhaak met 2 fietsen, krijgen we het volgende resultaat:
45 liter diesel geeft een verbruik van 1 liter voor 26,2 km of 3,8 liter voor 100 km.
Een prachtig resultaat moet ik zeggen.
Die 1350 km zou ik dan met 52 liter toen halen.
Totaal aantal Berichten: 126
Geregistreerd: 29-04-2007
- C3 e-HDI
- C3 Aircross
- C4 (2004-heden) ë-C4 Shine
Het verst wat ik tot nu ben gekomen op een tank is 1.110 km. Verbruik 24,2km/ltr.
Totaal nu gereden 23.680km met een gemiddeld verbruik van 22,98km/ltr.
Woon/werk verkeer grotendeels provinciale weg en snelweg. Ik ben er tevreden over.
Sinds 30-4-2018 C3 Aircross PT110 S&S EAT6 alle opties en deze is ingeruild op 28-6 voor een ë-C4 shine
Totaal aantal Berichten: 383
Geregistreerd: 23-10-2008
- 2CV 6 Club
- Dyane Acadiane 86
- Visa II Club
- Visa 14 TRS
In feits is het misleiding, wie rijdt er nu in vrachtwagentempo met een C3 naar Venetie.
Als je daarbij nog wat gunstige weercondities opzoekt, 20 - 25 graden, windstil, aircootje uit, raampjes dicht, dan kom je een heel eind.
Het zijn allemaal theoretische waarden en leuk voor de marketing jongens, CNL mag het met mijn e-HDi wel eens voorkomen doen, hoe dat dan moet. Dan probeer ik er wel met mijn oude C3 achteraan te kachelen (mits het bedrijf waar deze nog steeds te koop staat hem nog 1x af wil staan). Dan weet ik wel welke auto de beste cijfers haalt.
Maar met die vorige C3 heb ik op een op een mooie vrijdagmiddag een aantal jaren geleden van Nuenen naar Lisse tijdens de werkzaamheden op de A2 (max 90 km/h) een verbruik gescoord van 3,6 ltr 100 km.
Ik merk wel weer nu de temperaturen wat omhoog gaan het verbruik van de e-HDi afneemt
Totaal aantal Berichten: 807
Geregistreerd: 08-05-2005
- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Ik vind het persoonlijk ook storend dat de radio- en tv-reclame het onderling ook niet eens zijn, in de radio reclame hebben ze het over 1250 km, op tv over 1350 km.
Ik heb allebei nog niet gehaald overigens
De laatste tijd vooral kleine ritjes rondom huis gemaakt, in de kou. Heeft een zeer dramatisch effect op het gemiddelde verbruik, ik zat op een gegeven moment op iets van 6,6 l / 100 km ofzo.
ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!
ik heb een aantal jaar geleden een uitzendig van kassa gezien..
daar werd dit al aan een test onderworpen..
en daar ging het om een japans of koreaans model…
die cijfers waarmee geadverteerd werd werden niet gehaald…
en ik heb al div nieuwe Citroen;s gehad, en ze worden zuiniger na ongeveer een 8000 km…
Verbruik Citroen C3 e-HDI
Gemeten aan de pomp:
100km met 4.5 liter.
22,3 km met 1 liter.
display 4.0
50% snelweg 50% landweg
Het koude weer heeft iets minder invloed op het verbruik.
Hoi iedereen
Ik heb in mei 2011 mijn nieuwe c3 ehdi gekregen. Ik heb er nu al ruim 43000 op zitten.
Gemiddeld 1op 18/ 1 op 20 ligt aan de lading die er in ligt. Het is nog steeds een fijne auto, alleen al wel wat problemen gehad. Zo staat de auto nu 5-3-2012 in de garage met een kapotte wiel lager en dat na 43000 km. Geen schade aan de velg etc gewoon kapot is wel minder vind ik.
Verders ben ik erg te vreden over de auto rij er dagelijks tussen de 200/350 km mee, stoel fantasties.
Onderhoud geen gekke dingen mee gemaakt. Behalve een lekke olie filter. Dus ja je kunt ook pech hebben.
Nu ik nadenk is ook al de motor van de ruiten reiniger vervangen was kapot gevroren
groetjes martijn
Totaal aantal Berichten: 807
Geregistreerd: 08-05-2005
- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
daanp schreef:Wat denken jullie van de nieuwe reklame op tv over de c3 ehdi ? als ik met mijn ehdi 1350 km wil rijden moet ik hem de laatste 350 km wel duwen ! dat kan best vermoeiend zijn, ik heb nu 7000 km gereden gebruik 1 ltr 20 km
gegroet ehdi rijders
Kwartje valt nu pas, waarschijnlijk hebben ze het over de nieuwe e-hdi, de 1.4 e-hdi met egs automaat. Die is -op papier- zuiniger dan de 1.6 e-hdi en wellicht dat die 1350 km haalt?
ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!
boeman schreef:
Kwartje valt nu pas, waarschijnlijk hebben ze het over de nieuwe e-hdi, de 1.4 e-hdi met egs automaat. Die is -op papier- zuiniger dan de 1.6 e-hdi en wellicht dat die 1350 km haalt?
Het blijft toch neer komen op mijn uitleg van 27 februari (en dan maakt het niet eens uit of hij nu 1250 of 1350 km haalt op 1 tank)
Ik zit met mijn eerste tank van de zaterdag afgeleverde C3 1.6 e-HDI overigens op koers om zo’n 1150 km te halen….mooie start dacht ik zo.
Voorheen: FIAT Croma, Lancia Delta, FIAT Bravo, FIAT Stilo SW, Grande Punto, Grande Punto Turbo, FIAT 500, Lancia Ypsilon, FIAT Punto Evo, Citroën C3, Renault Clio Estate, Peugeot 208. Nu: Peugeot 308. Binnenkort: Citroën C4 2021 Puretech 130 Shine.
Totaal aantal Berichten: 807
Geregistreerd: 08-05-2005
- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
tuurlijk, klopt, blijft een theoretisch verbruik. Echter, vorig jaar hadden ze het volgens mij niet over een dergelijke afstand, dat is sinds eind februari 2012, en sindsdien hebben ze ook die nieuwe 1.4 e-hdi in het programma.
Succes trouwens met het daadwerkelijk halen van die 1150 km. Ik heb dat ook wel eens als streefgetal op mijn scherm gehad (sterker nog, soms zelfs daadwerkelijk 1350 km), echter vanaf het laatste blokje (nog ruim 100 km te gaan) begint de boardcomputer om de haverklap te piepen. In het begin werd ik daar zenuwachtig van en ging ik snel tanken, nu doe ik dat nog steeds, maar dan omdat de piep zo irritant is. Oja, en de boordcomputer is in het begin van de tank erg optimistisch en gaat vanaf halverwege steeds sneller aftellen lijkt het wel. Maximum wat ik heb gehaald tot nu toe is 1050 km op een tank.
Trouwens, als je direct tankt na de eerste piep, krijg je er 40 liter in. Maximale wat ik tot nu toe heb getankt is 42 liter. Weet iemand hoe groot de tank daadwerkelijk is? Volgens autoweek.nl is het 50 liter, als dat waar is vind ik dat hij veels te vroeg waarschuwt, met nog 20% tankinhoud.
ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!
De C3 is wat dat betreft niet anders dan de FIAT Punto Evo die ik hiervoor had. In het begin is de meter optimistisch, aan het eind lijkt het snel te gaan en begint de boordcomputer al vrij vroeg te roepen.
De tank van de 1.6 e-HDI is trouwens 48 liter. Sommige andere versies hebben schijnbaar 50 liter inhoud.
Voorheen: FIAT Croma, Lancia Delta, FIAT Bravo, FIAT Stilo SW, Grande Punto, Grande Punto Turbo, FIAT 500, Lancia Ypsilon, FIAT Punto Evo, Citroën C3, Renault Clio Estate, Peugeot 208. Nu: Peugeot 308. Binnenkort: Citroën C4 2021 Puretech 130 Shine.
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 04-03-2012
- C3 e-HDi Selection 2
Ik heb toch echt al meer dan 50 liter er in gekregen, 50,19 om precies te zijn. De boordcomputer gaf ook aan dat ik niet meer verder kon rijden (streepjes ipv kilometers) en ik heb met die tank (ben iets eerder gaan tanken deze keer ivm irritante piepjes) 980kilometer gereden. Hij gaf aan dat ik nog +/- 40km kon rijden deze keer. Mijn verbruik ligt nu rond de 20km/l en ik zie ‘m elke keer zuiniger rijden (heb nog maar 3000km gereden).
In de 48 liter is geen rekening gehouden met de inhoud van de vulbuis. Dat kan nog een paar liter schelen schijnbaar.
Voorheen: FIAT Croma, Lancia Delta, FIAT Bravo, FIAT Stilo SW, Grande Punto, Grande Punto Turbo, FIAT 500, Lancia Ypsilon, FIAT Punto Evo, Citroën C3, Renault Clio Estate, Peugeot 208. Nu: Peugeot 308. Binnenkort: Citroën C4 2021 Puretech 130 Shine.