Hallo allemaal,
Ik zal me eerst even voorstellen, ik ben roel veenstra uit eindhoven. Altijd overtuigd citroen rijder geweest, (3 bx-en, cx, xantia, xantia break en eerder een xm 2.0 serie I en xm tct)
Drie weken geleden heb ik weer een XM aangeschaft na een paar jaar xantia rijden, wat me toch ging vervelen.
De keuze viel op een mooie zwarte 2.1 turbo diesel met leer uit 2000; helemaal goed. Alleen een kilometerstand van bijna drie ton. Maar dacht, ach zo’n diesel daar moet nog makkelijk twee ton bij kunnen. Voor een mooi prijsje gekocht bij Ton van Soest, goed adres dus dat durfde ik wel aan.
(kenteken 46-jzt-4, ingevoerd in 2009 uit belgie. Met xm club sticker op achterruit dus van liefhebber lijkt me, is deze auto mss bekend bij iemand?)
Na drie weken als een vorst over ‘s heeren wegen te hebben gezweefd vanmiddag ineens rare motorgeluiden, categorie tractor, dynamo uitgevallen,
Hydraulische druk weg, geen rem, geen stuurbekrachtiging….
Pechhulp gebeld en wat bleek; poelie afgebroken, lag los onder in het motorcompartiment.
Dus daar ging mijn mooie donkere dame,op de vrachtwagen terug naar bosschenhoofd.
Morgen maar eens bellen met van soest, eens kijken waar dit op uit draait. Gelukkig nog halve garantie
Wordt vervolgd…
Roel
XM 2.1 turbodiesel Prestige
voorheen: Xantia 1.8i 16v break, XM 2.0 16v TCT, Xantia 1.8i, XM 2.0i comfort, CX 25 GTi, BX 1.6 TZi, BX 1.6 montreux, BX 1.4
Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
Doet me denken aan mijn 1e CX…. Ook een zwarte, een turbodiesel serie 2, turbo 2. Ook welgeteld 3 weken gehad toen ik een aandrijfas eruit heb gereden op de snelweg (geen lolletje kan ik je wel vertellen), een aflopende apk en een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeleboel roest hebben me toen besluiten om er afscheid van te nemen.
Heb sindsdien nooit meer een zwarte turbodiesel gezien, heb ergens nog wel een beetje spijt
Hoop dat het met jouw zwarte dame wat beter afloopt!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Da’s geen fijn begin zeg. Maar ik neem aan dat ze dit wel coulant oplossen voor je.
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
is de distibutie nog heel? De motor moet gewoon goed lopen zonder die multiriem en poelie.
Als de distrbutie nog heel is, en de losse riem heeft verder niet kapot getrokken, dan is het wel eenvoudig te fixen.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Vandaag gebeld door de garage
Krukas poelie was eraf, distributie 1 tandje verschoven maar gelukkig geen motorschade!
Valt dus allemaal reuze mee!
XM 2.1 turbodiesel Prestige
voorheen: Xantia 1.8i 16v break, XM 2.0 16v TCT, Xantia 1.8i, XM 2.0i comfort, CX 25 GTi, BX 1.6 TZi, BX 1.6 montreux, BX 1.4
Oef !!! Gelukkig maar!
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Inderdaad een geluk.
Wim,
Disciplus Simplex