C5… the next step
AZaaijer
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 15-05-2008

Gepost: 24 februari 2012 12:41 PM

Hallo

Ik rij momenteel een Picasso 1.8 16v LPG met > 375.000 km op de teller
de tijd voor een andere tuftuf begint er nu wel aan te komen

Ik ben van plan om een C5 type2 met LPG/G3 aan te gaan schaffen

mijn vraag is welke types G5 hiervoor het best voor in aanmerking komen ?
Zijn er bepaalde motor-types waar ik maar het best ver uit de buurt kan blijven ?

Alex

C4 Grand Picasso 1.8 2008 LPG
Xantia Break 1.8 16v benz

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 24 februari 2012 12:46 PM
  [ # 1 ]

Nee alleen de eerste modellen C5 willen nog wel eens wat kinderziektes geven. Daarnaast, als er LPI in zit, moet je even vragen of de pomp al ooit vervangen is want die willen bij LPI nog wel eens gaan (aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid).

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
AZaaijer
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 15-05-2008

Gepost: 24 februari 2012 12:54 PM
  [ # 2 ]

Hi,

wat is een LPI ?
en bedoel met de “eerste modellen” ook die van de C5 type 2 ?

C4 Grand Picasso 1.8 2008 LPG
Xantia Break 1.8 16v benz

Profiel  
 
Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1400
Geregistreerd: 10-03-2004

Gepost: 27 februari 2012 11:07 PM
  [ # 3 ]

Eerste modellen C5 zijn de eerste modellen van ph1.

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 27 februari 2012 11:17 PM
  [ # 4 ]

jij bedoeld de Ph2 neem ik aan..
op de markt gekomen vanaf 09/2004
op de C5club zijn er div mensen die probleemloos op lpg rijden…

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 28 februari 2012 12:37 PM
  [ # 5 ]
AZaaijer schreef:

Hi,

wat is een LPI ?
en bedoel met de “eerste modellen” ook die van de C5 type 2 ?

LPI is dus vloeibaar gas, Liquid Propane Injection . En eerste modellen is inderdaad C5 Phase 1.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
exroosje
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 498
Geregistreerd: 20-10-2005

Gepost: 28 februari 2012 05:32 PM
  [ # 6 ]

Alleen de HPI kan niet op gas. Zelfs de V6 kan, meestal tref je de 1.8 en 2l benzine op gas aan.

Cit homologeerde alleen AG installaties, LPI’s zijn er ook wel te vinden, maar minder.

In het begin was er veel ellende met C5’s op AG LPG, deze issues zijn echter verstomd. Achteraf gezien vaak de drukregelaar, of anders de verdamper.  De eerste serie had ook slechte injectoren, maar deze zijn er kennelijk allemaal inmiddels uit.

LPI inderdaad de pomp, hier is een heel revisie circuit omheen ontstaan.

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100

Profiel  
 
Bossinkje
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 05-10-2008

- BX 1.4
- XM TurboCT Pallas
Gepost: 05 maart 2012 02:47 PM
  [ # 7 ]

Wij hebben een paar jaar een C5 gehad op gas, type 1, AG installatie. Nooit echt problemen mee gehad. Je hebt alleen wat extra onderhoud bij een LPG-auto. Wink

Citroën Xantia 1.8 16v

EX:
Citroën BX 1.4 “Bixnix”
Renault Clio 1.4 RTi
Seat Ibiza 1.4 16v S

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook