26 van de 33
« Eerste  < Vorige 24 25 26 27 28 Volgende >  Laatste »
   
‘64 DS 19M van Lucas - Verkocht aan een blije spanjaard!
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 05 maart 2012 12:51 AM
  [ # 376 ]

Dynamoatten zijn stervens duur als je daar je bodem mee wilt gaan bekleden. Het dempt wel, dat dan weer wel.

Is het geen optie om de onderkant met loodverf oid te spuiten en daar dan rx spul overheen ?  Die dynamatten bevatten ook lood voor de demping. loodverf geeft een mooie dikke laag die ook dempt.

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 05 maart 2012 01:01 AM
  [ # 377 ]

Ja, ach, het kost toch allemaal al geld. Het gaat mij met name om demping van geluid en warmteafgifte van de motor naar het interieur. Onder op de bodem plak ik het in ieder geval niet.

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 05 maart 2012 08:27 AM
  [ # 378 ]

Ik heb het destijds zo gedaan:

http://www.SPAM/@ds/@ds_20maart.html

Succes

Profiel  
 
repelsteeltje
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 426
Geregistreerd: 26-02-2006

Gepost: 05 maart 2012 02:56 PM
  [ # 379 ]

Een DS beschermen tegen vocht en dus roest is geen makkelijke opgave en vraagt veel energie en geduld van de man die het doet. Laat je het doen of is je auto reeds door anderen behandeld, dan heb je geen controle over het resultaat, en dat kan teleurstellen.
RX-producten hebben een gebruiksaanwijzing, die staat op de verpakking vermeld. Hechting is alleen optimaal als het op een vetvrije ondergrond is aangebracht, bij een gelijkmatig blijvende temperatuur van tenminste 15 graden. Ga je je auto behandelen zonder dit in acht te nemen dan is het zonde van je energie en je geld, het resultaat zal zonder meer bedroevend zijn, zoals andere forumleden al ervaren hebben. Dat wil dus niet zeggen dat de kwaliteit van het product niet goed is, het is de man die de werkzaamheden verricht, die het resultaat bepaalt.
Een kaalgekrabt chassis biedt prima mogelijkheden om het optimaal te gaan beschermen, je hebt nu zicht op de door roest aangetaste delen. Bijvoorbeeld:
Alle holle ruimtes inspuiten met RX5, en dan na twee dagen nogmaals het hele traject; dit product is dun als water en kruipt door felsnaden. 
Onder- en buitenzijde ook eerst twee keer behandelen met RX5. Vervolgens alle(!) naden afkitten. Dan RX10, goed roeren, in 2 of 3 lagen aanbrengen.
Vervolgens kan op de onder- en buitenzijde een ‘bodyschutz’-achtig product aangebracht worden, van bijvoorbeeld 3M of Dinitrol. Dit zijn meestal producten op bitumen-basis, die ook een geluiddempende werking hebben. En ja, dat blijft even kleven, maar is in mijn ervaring op de lange duur toch de beste afwerking. Het is makkelijk te controleren, als het los gaat zitten is het eenvoudig opnieuw te behandelen.
Als dit werk allemaal gedaan is ga je de holle ruimtes volspuiten met een wax, ik gebruik Michael Sander Korrosionsschutzfett. Deze wax is ook prima te gebruiken op plaatsen waar twee metalen op elkaar bevestigd worden. Gebruik dit product niet in de motorruimte, daar wil je geen vet hebben.

Het interieur is te dempen door het aanbrengen van antidreunplaat, en deze ook af te kitten langs de randen, er mag natuurlijk nooit vocht onder komen.

En essentieel is natuurlijk dat je zeker weet dat er nergens vocht naar binnen kan dringen, ook niet door capillaire werking. Ik werk met een goede polymeerkit.

Het is natuurlijk altijd belangrijk te weten dat als er roest in metaal zit dit proces hoogstens vertraagd kan worden. Wil je een blijvende oplossing dan is lassen van nieuwe delen de enige echte oplossing, in combinatie met het vinden van de bron van de lekkage, roest komt vaak vanuit de holle ruimtes. Geef vocht geen kans om daar in door te dringen.

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 05 maart 2012 03:37 PM
  [ # 380 ]

Vorig jaar hebben we wat laswerk gedaan rond de wielkasten en wasbordjes achter. Sindsdien is het in de auto gelukkig droog, voorheen zeek er bij een regenbui aardig wat water naar binnen.
Wel zijn er zowel links als rechts aan de voorkant van de dorpels wat platen OVER wat gaten heen gelast. Na de zomer wil ik dat aan gaan pakken en de dorpels goed repareren. Ik denk dat ik het nu maar zo doe dat ik de bodem vol saus met RX5, de naden afkit met Technobond, er RX10 overheen smeer en de bodem met uitzondering van de dorpels inspuit met bodyschutz.
Holle ruimtes spuit ik in ieder geval in met RX5 en daarna met RX7 of Mike Sanders vet, daar kan ik nog even over nadenken. De dorpels sla ik dan over, want ik denk dat het lassen daar aan niet makkelijker is als ze vol zijn gesopt met RX5 en RX7 of MS.

Zou het nog uitmaken waar je mee ontvet? Ik heb vorig jaar op de wasbordjes e.d. Super Degreaser van Loctite gebruikt omdat ik dat toevallig had staan. De RX saus zit er daar perfect op met een goede hechting. Een vriend heeft laatst een achteras van een Porsche ontvet met remmenreiniger en vervolgens behandeld met RX5 en RX10. De hechting was om te huilen. De omgevingstemperatuur was echter wel hoog genoeg en tamelijk stabiel.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 05 maart 2012 07:23 PM
  [ # 381 ]

Thinner?

Normaal zou ik remreiniger ook wel als voldoende ontvetter verwachten…

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2417
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 06 maart 2012 01:52 AM
  [ # 382 ]

remmenreiniger kan een laagje achterlaten Smile Is voor spuitwerk gEEn goede ontvetter.

Ander idee ipv dat eeuwige RX verhaal is de bodem in de etsende primer spuiten (evt gevolgd door epoxyprimer of/en 2k lak) en vervolgens in een goede (lees flexibel blijvende) bodyschutz (bijv 3M) spuiten.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 27 maart 2012 03:10 AM
  [ # 383 ]

We hebben de bodem gewassen met water, ontvet met Thinner, er een eerste laag RX5 op gesmeerd en de holle ruimtes vol gespoten. Het ziet er vooralsnog prima uit. Donderdag de volgende laag.

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 11 april 2012 01:09 AM
  [ # 384 ]

daar heb ik nog een foto’tje van:

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 11 april 2012 07:32 PM
  [ # 386 ]

Is er een reden waarom je het hitteschild van de voorste uitlaatpot niet verwijderd hebt ... en hieronder ook de zaak hebt behandeld?

Succes.

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 11 april 2012 09:08 PM
  [ # 387 ]

Ja, luiheid. Ik had geen zin om dat er ook weer onder vandaan te halen. De oude laag is daar nog prima in tact, komt een volgende keer wel. Ik heb al genoeg aan het ding gesleuteld, ik wil nu ook wel eens rijden.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 11 april 2012 09:09 PM
  [ # 388 ]

Eerst nog even een draagarmpje doen hé Smile

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 11 april 2012 09:29 PM
  [ # 389 ]

Ja, helaas wel.

Er is ook nog een ander probleem. Als ik stil sta en ik stuur naar links of naar rechts dan wil soms de neus flink inzakken. Wat zou dat kunnen zijn? Een vieze hoogteregelaar of iets anders? Ik heb de hoogteregelaars nog niet uit elkaar gehad dus het kan best zijn er nog LHS smurrie in zit.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 11 april 2012 09:32 PM
  [ # 390 ]

Tja, dat kan komen door een verkeerde links/rechts hoogte instelling (lossen we op bij het vervangen van de arm), een vervuilde HR of lucht.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
26 van de 33
« Eerste  < Vorige 24 25 26 27 28 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook