




















Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007
- C35 Hilton XLS
Ree schreef:Waarschijnlijk is de sensor massa geschakeld. Als het draad dus ergens tussen het lampje en de sensor massa maakt, zal het lampje oplichten.
juist en dat draadje zit achterop het blok in de buurt van een koelslang als ik met goed herinner en die is inderdaad afgebroken moest nog gesoldeert worden.
Citroen c32 Hilton XLS














































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Solderen in de draadbundel van een auto?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste





















Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007
- C35 Hilton XLS
waterman schreef:Solderen in de draadbundel van een auto?
is een losse draad achterop het blok en zoals Boogaart al zei die breken af.
Citroen c32 Hilton XLS












































Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
je soldeert er een nieuw draaje aan en daar krimp je een oogje op.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Yep draadje is los van de sensor. En inderdaad zodra je dit ergens tegen het blok of ander massa punt houd licht het lampje op. Ik zal er in het weekend wel een nieuw oogje op knijpen en weer netjes vastzetten.
En nog bedankt voor de tip van op de stopknop drukken om de lampjes te testen. Dit wist ik niet (meer) want achteraf herinder ik mij dat dit bij een DS ook zo was.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Ok weer tijd voor de volgende vragen.
Ik heb een paar prioriteits puntjes.
1. Zorgen dat hij ook op benzine gaat rijden.
2. LPG tank indicatie werkend maken (nu branden continu de eerste twee lampjes)
Wie kan mij vertellen wat en waar er geschakeld word als je van LPG naar benzine schakeld?
Ik wil eerst controleren of dit wel werkt maar heb hier geen ervaring mee.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Altijd leuk om antwoord te geven op je eigen vraag….
Ik heb dit schema gevonden op het net.
Ergens moet dus een afsluiter zitten op de benzine leiding.
Deze ga ik maar eerst zoekken en kijken of hij nog wel werkt.
edit..
Hmm plaatje wil niet werken
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”












































Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
is dit een injectie of carbu?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Carbu
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”












































Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
ok. Als je een schakelaar met ingebouwde ledjes hebt, stuurt dat schakelaartje de benzineafsluiter en de gas afsluiters. Op LPG moet er ook ontsteing zijn willen de afsluiters openen. Op benzine hoeft dat niet.
Zet hem op benzine met contact aan en meet of er 12 V op de afsluiter komt. dan moet ie openen als er goede massa aan zit.
Verder kan je sommige benzine afsluiters handmatig open zetten.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Bedankt voor je antwoord Bogaard. Ik ga er mee aan de slag.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”





















Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007
- C35 Hilton XLS
Paul
[img]
[/img]
http://www.lpgonderdelenshop.nl/epages/61481037.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/61481037
Citroen c32 Hilton XLS
Bedankt George, ik heb hem gevonden. Maar ik ga er pas in het weekend mee aan de slag want het is steeds te snel donker na mijn werk.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Vanmiddag dan voor het eerst echt een beetje geklust aan LaSix.
Ik heb de benzine leiding losgehaald van de afsluiter en de auto gestart op LPG. Bijna meteen spoot er benzine uit de leiding.
Mooi, dus geen verstopte leidingen. Toen de afsluiter losgemaakt en nagekeken, maar er valt eigenlijk alleen maar naar te kijken want je kan er niets aan versleutelen. Toen direct een draadje van de plus van de accu en de behuizing aan de massa gelegd en onmiddelijk een luide klik.
Mooi, de afsluiter werkt dus nog. Maar hij werkte niet toen hij nog gewoon aan de keuze schakeklaar aangesloten was. Dus de keuze schakelaar los gemaakt en vervolgens met een schema van Internet goed aangesloten. Twee draadjes zaten verkeerd om, maar nog steeds niet werken. Toen de onderkant wat opgeschuurd en ook daar waar hij op vastgebout zat een beetje opgeschuurd en…..werken.
LaSix loopt weer op benzine!
Alles netjes vast gemaakt en een proefrit gemaakt. Wat direct opviel was het vermogen. Echt veel krachtiger dan op LPG. Maar na een kilometer of 3 begon hij ernstig te stotteren. Even gestopt om te kijken of alles nog vast zat maar dat was het geval. Toen maar weer op LPG gezet en even de snelweg op. Op de snelweg weer naar benzine en na een paar keer flink inhouden en schudden liep ze ineens weer goed. Toen maar voldaan richting huis weer. Onderweg nog wel af en toe sputteren maar ze bleef lopen. Er zal wel heel veel troep in de benzine zitten dus dat wordt een keer alles goed schoonmaken.
Maar ze loopt op benzine. Dus voorlopig klus geklaard.
Toen nog even gekeken of ik de ledjes werkend kon krijgen voor de indicatie hoeveel LPG er nog in de tank zit. Na wat gepiel aan de draadjes van de schakelaar gingen ze ineens branden. Als ik de draadjes van het stekkertje naar boven buig dan doen ze het. Laat ik de draadjes los gaan ze weer uit. En na wat heen en weer gebuig met de draadjes deden de ledjes helemaal niets meer. Lijkt mij dus een duidelijk geval van overleden schakelaar van binnen. Open maken gaat niet dus dat wordt eens een keer een nieuwe kopen.
Maar al met al een lekker vruchtbaar dagje. Niet echt moeilijk en hoogstaand sleutel werk maar wel resultaat.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”