Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
filepoper schreef:Arjan Verkade schreef:Waarom koop je dan niet gewoon een fatsoenlijke 2de hands auto voor 6000 euro?
Dan houd je nog eens 10k in je zak.Dat scheelt over de jaren heen bergen aan afschrijving, want dat is het duurste bij het auto rijden. Niet een paar euro op een litertje olie.
Rij 60k per jaar
En?
Dan geld nog steeds dat een goede 2de hands auto stukken goedkoper is dan een nieuwe.
Dan geld het argument zelfs nog meer, want een nieuwe auto maakt veel kms dus schrijft nog harder af.
Totaal aantal Berichten: 357
Geregistreerd: 20-11-2011
- DS 3 E-HDI Airdream
Waarom zo tegen iemand samenspannen..
Als hij er olie van eigen merk in gooit moet hij dat lekker zelf weten.
Iemand voor krentenkakker uitmaken slaat ook nergens op.
Als ik broeken bij de c&a haal en jij bij de score, omdat je zo nodig merk kleding wil, ben je dat dan ook.
Laat een ieder in zijn waarde, als iemand 60k per jaar rijd, zou ik ook een nieuwe kopen.
Waarom? Omdat onderdelen als een turbo bv de langste duur dan wel gehad heeft en dat soort onderdelen prijzig zijn.
Omdat je weet wat je koopt, en niet andermans problemen kar.
Dat een ander geluk heeft gehad met zijn 2dehands ik liep leeg op mijn 2de hands bmw met net een ton op de teller.
Hopelijk is dat gezeik op een ander nu ff klaar.
Je hebt duidelijk niet begrepen waarom ik hem een krentenkakker noemde. Iemand moet zelf weten of hij naar de dealer gaat of naar een gewone garage, dat heeft niets met krentenkakken te maken. Maar als je je eigen olie meeneemt naar een dealer en die daar erin laat doen omdat je de olie bij de dealer te duur vind dat ben je wel een krentenkakker. Dat is hetzelfde als je eigen meel meenemen naar de bakker of een doosje hamburgers meenemen naar het restaurant om ze daar te laten bakken.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
T(h)ijs schreef:Je hebt duidelijk niet begrepen waarom ik hem een krentenkakker noemde. Iemand moet zelf weten of hij naar de dealer gaat of naar een gewone garage, dat heeft niets met krentenkakken te maken. Maar als je je eigen olie meeneemt naar een dealer en die daar erin laat doen omdat je de olie bij de dealer te duur vind dat ben je wel een krentenkakker. Dat is hetzelfde als je eigen meel meenemen naar de bakker of een doosje hamburgers meenemen naar het restaurant om ze daar te laten bakken.
Als je daar een uurloon tegenover zet is het de keuze van de vakman of hij het doet. Hij hoeft het niet te doen, alleen ga ik dan ergens anders heen.
Twee of drie weten meer dan 1
Het is in het leven geven en nemen, in het zakendoen niet anders. Kan me niet voorstellen dat wanneer je vervolgens een mankement hebt (niet gerelateerd aan de olie bedoel ik dan) dat je garage dan net zo hard voor je holt dan wanneer je op basis van de reguliere tarieven de auto in onderhoud hebt gehad.
Begrijp me goed he, ieder z’n keuze, wel is het van belang dat je de consequenties van het een of ander overziet.
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Frosty85 schreef:Waarom zo tegen iemand samenspannen..
Als hij er olie van eigen merk in gooit Laat een ieder in zijn waarde, als iemand 60k per jaar rijd, zou ik ook een nieuwe kopen.
Waarom? Omdat onderdelen als een turbo bv de langste duur dan wel gehad heeft en dat soort onderdelen prijzig zijn.
Turbo dan wel langste periode gehad? Wanneer je een auto ‘netjes’ berijdt zou je als het goed is nooit de turbo tegen mogen komen. Heb in totaal 3 diesels tot boven de 300.000 km gereden, nooit turboproblemen gehad.
Kwestei van goed onderhoud, wel kun je zoals eerder aangegeven door mij bij veel snelwegkilometers gerust de onderhoudsintervallen wat operekken. Ik doe dit overigens niet in de garantieperiode, dat spreekt voor zich
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Idd, netjes rijden. Dus warm rijden voordat je voet helemaal naar beneden gaat. Ook niet in 1 keer je motor uit als je net hebt lopen planken, gewoon even rustig rijden het laatste stukje zodat de boel weer een beetje kan afkoelen. Dit geld natuurlijk niet alleen voor je turbo maar ook voor de rest van je motor.
Je hebt gelijk Kevin3. Wat natuurlijk wel een apart fenomeen is met de startstop is dat wanneer je lekker aan het doorrijden bent met de turbo er flink in en je komt onverwacht stil te staan (stoplicht, drukke kruising), dat dan wel de motor uitgaat en je de kans loopt op minder/geen smering van de turbo.
Nu plank ik niet vaak door, maar heb idd wel een paar keer bewust de koppeling ingetrapt om te voorkomen dat de turbo na zware belasting ineens zonder smering zou zitten. Noem het een preventieve actie
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Nou ik heb wel een paar keer gehad na een langere wat vlottere rit dat het start/stop systeem niet werkte, misschien dat het daar mee te maken heeft. Maar bij dergelijke ritjes laat ik hem ook meestal lekker stationair draaien en gebruik ik het niet.
Goede keuze, denk dat je zo langer plezier van je turbo hebt.
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Blijft die smering niet aan dan tijdens start stop? Lijkt me dat het systeem er op is gemaakt, kan het mis hebben maar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Als de motor niet loopt is er geen smering. De turbo wordt namelijk gesmeerd door motorolie op druk.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
RVSG schreef:Blijft die smering niet aan dan tijdens start stop? Lijkt me dat het systeem er op is gemaakt, kan het mis hebben maar
Scherp… Kan misschien zijn dat de pomp die zorgt voor olietoevoer richting de turbo blijft lopen en elektrisch is aangedreven? Net zoals de rembekrachtiging en stuurbekrachtiging het ook blijven doen?
Dat dacht ik ook dat het via een pompje gaat. Heb er niet veel verstand van maar als ik me contact uit zet en even blijf zitten hoor ik na een halve
Minuut ofso nog iets afsluiten. Ik werk met pompen en het geluid lijkt op een afschakelende pomp. Nogmaals heb er weinig verstand van
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nogmaals, de turbo wordt met motorolie onder motoroliedruk gesmeerd en niet met een eigen pompje o.i.d.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste