Totaal aantal Berichten: 147
Geregistreerd: 26-10-2011
- Dyane 6-400 Mixta
Welkom Niek! Met plezier je verhaal gelezen. En ik begrijp je liefde voor het zweven. Tien maanden lang bracht mijn BX 19TZI mij dagelijks naar mijn werk in Apeldoorn, wat enkele reis bijna 100 km was. Dat is niet in elke middenklasse auto vol te houden Hoop dat je er nog lang van mag genieten en je de puber mag voelen.
Dyane 6-400 Mixta 1984 (Espana)
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 07-02-2012
- DS 3 SoChic
Dank iedereen!
@Lady Earl Grey: heb ook met smaak jouw verhaal zitten lezen. Nog een kleine 50 pagina’s aan introducties doorspitten, dan weet ik wie wie is.
Het is pas een bocht als je banden gieren.
FF-PV-96 1992 BX 1.4 Deauville (verkocht)
FF-PX-51 1992 BX 1.4 Deauville (verkocht)
12-XJX-2 2012 DS3 1.6 eHDi met bloemetjesdak, nu met chiptuning!
C6 staat hoog op de verlanglijst. Eens komt de dag…
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 06-03-2012
- Xsara Picasso 1.8 16v lpg/g3
Goeden dag,
Mijn naam is Marijn Kort , woonachtig in Apeldoorn en ik heb een fijne sleutelplek in het noordhollandse Middenmeer.
Ik heb voor mijn dagelijks vervoer een Xsara Picasso 1.8 16V op lpg/G3 ( die nu dus stilstaat ?)
Mijn reserve auto is een Peugeot 309 1.4 uit 1989
ik heb hier voor meerdere peugeots gereden , 306 , 206.
ik ben 35 jaar , en werkzaam in de ict.
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Welkom hier Marijn!
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 07-02-2012
- DS 3 SoChic
Hoi Marlijn, ook welkom hier! Veel sleutelplezier maar vooral veel rijplezier in je PSA machines toegewenst!
Het is pas een bocht als je banden gieren.
FF-PV-96 1992 BX 1.4 Deauville (verkocht)
FF-PX-51 1992 BX 1.4 Deauville (verkocht)
12-XJX-2 2012 DS3 1.6 eHDi met bloemetjesdak, nu met chiptuning!
C6 staat hoog op de verlanglijst. Eens komt de dag…
Even voorstellen
Hallo Citrofielen, mijn naam is Tim ik ben 25 jaar en afkomstig uit Limburg.
Ik heb sinds kort een C2 1.4 HDi, dit is niet m’n eerste Cit.
Vanaf m’n 18e heb ik enkele jaren een AX 1.1 gereden waarbij ik ook lid ben geweest van de AX Club.
Tussendoor een uitstapje gemaakt naar een Renault Twingo toen de AX ter ziele was gegaan, maar voor een volgende auto kon ik de verleiding van de double chevron niet weerstaan
Hallo iedereen! Toen ik m’n rijbewijsje haalde kocht ik m’n eerste wagentje in tweedehands, dat was een Citroën Saxootje 1.1 injectiebenzine… wat een fantastisch eerste wagentje, dat kan ik aan élke nieuwe chauffeur aanraden, nu zoveel jaar later (11 om correct te zijn) is die Saxo de reden waarom ik weer ben beginnen Citroënnen, en met alle plezier dus, ik rij nu een -weliswaar ECUgeherprogrammeerde- Berlingo Multispace bj 2010, nieuwe aankoop en heb er nog geen seconde spijt van gehad… nadat ik behalve die leuke Saxo ook 2 Seat Ibiza’s heb versleten (en daar was ik niet persé ontevreden over) was ik toch wel even terug opzoek naar COMFORT!!! want over die Ibiza’s mag je zeggen wat je wil, goed voor jonge mensen maar je moet een rubberen rug hebben! zeker in het geval van die beenharde 1.9TDi EVO…
dat comfort heb ik nu dus terug gevonden en men gaat van ver moeten komen, en vroeg moeten opstaan om me na deze Berlingo terug naar een ander merk te doen overstappen. Desondanks sta ik steeds open voor vernieuwing maar het comfort en de betrouwbaarheid die je bij Citroën hebt voor dat geld… het doen het er hen niet veel na. op de koop toe, en dit gaat hem uiteraard om persoonlijke smaken maar ik heb een vermoeden dat ik op dit forum belange niet de enige zal zijn met deze mening, biedt Citroën looks die geen andere constructeurs bieden. zeker sinds de nieuwe DS-lijn heeft men z’n roots teruggevonden en dat is aan de wereldmedia zeker niet ontgaan. niet alleen de media trouwens… die DS’sen doen ongelooflijk veel hoofden draaien. In datzelfde opzicht vond ook ik de Berlingo de beste (rationeel en emotioneel) keuze die ik kon maken binnen dit segment… zet daar die andere PSA-telg Peugeot Partner (??Tepee??) naast en je ziet onmiddelijk wat ik bedoel, en dan is dat in mijn bescheiden mening nog de meest ‘goodlooking’ concurrent van de nieuwe Berlingo. Mijn bedoeling hier is echter niet om reclame te maken, graag stel ik me effe kort en bondig voor; ik heet Dante en ben Belg, vind gewoon m’n gading niet op Belgische forums/fora waar men nog moet oppassen om niet te communautair te worden
Geboren te Aalst in 1982 als broer van een 8 jaar oudere zus, zoon van een moeder die tot een paar jaar terug in de verpleging werkte en een vader die het grootste deel van z’n leven als automechanicien werkte (waarvan 27 jaar bij Jaguar, ook een afnemer van PSA motorblokken)
De automicrobe heb ik dus van m’n pa en ik geniet ervan om zelf aan m’n wagens te werken, klein onderhoud, groot onderhoud… probeer zoveel als mogelijk zelf te doen alhoewel het er niet makkelijker op wordt met de nieuwe technologieën en elektronica + software…
Dus gegarandeerd kan ik hier nieuwe dingen bijleren zodat ik ook aan mijn Berlingootje durf werken (Citroëndealer raadde mij dit ten stelligste af omwille van het risico dat de software in foutmodus zou ‘vallen’ na een verkeerde manipulatie) ik geef hem niet persé ongelijk maar ik weet wel dat ie voor een deel voor z’n eigen geldbeugel sprak, ik moet zélf iets ondervinden om het te geloven dus bij deze voeg ik de daad bij het woord en pluis ik vanaf heden jullie topics uit.
groeten!
Nobody expects the Spanish Inquisition!
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Welkom allen!
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Welkom Dante, hier ook Belg en je hebt gelijk er is maar 1 Citroën forum.
Tja dat comfort van een Fransman kunnen ze in Duitsland nog niet maken.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 147
Geregistreerd: 26-10-2011
- Dyane 6-400 Mixta
Welkom Marijn, Tim en Dante! Veel double chevron jolijt!!
Dyane 6-400 Mixta 1984 (Espana)
Hallo Citroën-forummers,
ik ben Marcel en heb gisterenavond laat een reactie geplaatst bij het onderwerp ‘Kenteken van 87 maar productie 86? WEL belastingvrij!’ en ik besefte me vanmorgen dat ik me niet eerst netjes had voorgesteld en uitgelegd waarom ik mijn reactie heb geplaatst zonder een Ciroën bezitter/berijder te zijn.
Mijn liefhebbersauto is een Porsche 924S (in bezit vanaf medio 1995), gebouwd in oktober 1985, modeljaar 1986 en datum eerste toelating mei 1987. Nadat die vrijstellingsregels actueel werden, heb ik eind vorig jaar, na een korte strijd met de Belastingdienst, voor elkaar gekregen dat mijn auto is vrijgesteld van motorrijtuigenbelasting van oktober 2010! Ik heb me daarvoor eerst ingelezen in wet- en regelgeving en gezocht op diverse autoforums. Daarbij kwam ik o.a. ook op jullie forum terecht, waarbij actief en gemotiveerd hierop werd ingegaan.
Afgelopen week kreeg ik een pm-metje van een nieuw Porsche-forumlid die een maand geleden zijn auto had gekocht, een 1987’er gebouwd in 1986. Zo ben ik weer even in de huidige wet- en regelgeving gedoken en daarna ook even op jullie forum gekeken. Vandaar….
Maar nog even over Citroën: ik ben een autoliefhebber en houd wel van dat eigenzinnige en innovatieve. Gelukkig krijgt Citroën dat weer terug. En mijn favo oude Citroën modellen: ID/DS (vorig jaar een tijdje op mogen rijden met een zeer fraai exemplaar. Ben er schuin achter gaan rijden, genieten!!! Toen hij een afrit nam met een zwaai afscheid genomen), 2CV, SM, CX en XM.
Groet en veel plezier met jullie auto’s!!
924 mooi maar voor mij het mooist zonder de klaplichten, niet alle Porsche liefhebber gaat dat beamen, net zoals ze de 924 als een buitenbeentje zien en toch het is de voorloper van de 928 en de 968, niet de minste als je het mij vraagt
Ik mag ze wel en mijn zo’n van 11 is helemaal gek van Porsche….
Welkom, netjes van je voor te stellen.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Hallo iedereen,
Mijn naam is Sven en kom uit Aalst, tss. Antwerpen en Brussel. Ik lees hier al een tijdje mee in de forums, maar kwam nooit toe aan registratie, wegens de befaamde gmail/hotmail ban. De admin van dit forum was zo vriendelijk om de blokkade ff op te heffen zodat ik toch kon registreren (bedankt Rene!).
Mijn eerste nieuwe auto was een Saxootje uit 2000, dieseltje… niet echt snel, niet bijzonder mooi, ook niet echt fun om te rijden, maar wel zuinig en heel betrouwbaar (muv. het welbekende lekkende oliekanaaltje). Ook mijn vrouw reed toen met een Saxo, maar eentje uit 96 in de BIC uitvoering - met die afgrijselijke gordels in 4 kleurtjes en gele bolletjes op de sloten
Buiten regulier onderhoud en hier en daar een nieuwe accu hebben we nooit problemen gehad met onze Saxo’s.
En toen werd ik 30 en dacht ik: laat ik s rondkijken voor een mooie, snelle auto… en kocht ik prompt een Alfa 156 facelift. Ja, ik weet het: Italiaanse auto’s en de vooroordelen… nu, ik kan jullie verzekeren dat mijn Alfa haar best heeft gedaan om die vooroordelen waar te maken. Er scheelde/rammelde/loste/stopte altijd wel iets met werken, de draagarmen hadden de houdbaarheidsdatum van een karton melk en ik moet zowat eigenhandig de hogere studies van de zoon van mijn garagist hebben betaald. Niettegenstaande was het een waar plezier om in te rijden (als ie weer ff gefikst was) en blijf ik het een bloedmooie auto vinden. Maar na 4 jaar kon ik het niet meer opbrengen elke 3 maand ofzo de auto bij de dealer te moeten achterlaten. Dus, terug naar mijn vertrouwde Citroen-garage Teck, waar net de nieuwe C4 II in de etalage stond…
Zo, wat een mooie kar zeg, en dan had ik niet eens de binnenkant gezien! Het leek wel één of ander duits luxemerk, maar dan met een dash dat niet alleen uit rechte hoeken bestaat. De jongens bij Teck kennen mij natuurlijk al van toen ik een klein ventje was, dus werd ik gauw in de demo geduwd: “Ga je vrouw ophalen, en ga maar s een toerke doen, neem je tijd maar”... ‘s avonds gelijk een bestelbon getekend… ja, dat hadden ze écht niet zien aankomen bij de dealer
Nu een klein jaartje later nog altijd supertevreden van de C4. Het is een Perla Nera 1.6 ehdi seduction geworden met de EGMV6-bak. Eerste (half)automaat die ik rij. Het was eerst best wennen, echt soepel ging t allemaal niet, maar na een update van de software was het schokkerige schakelen veel minder. In die mate dat ik eigenlijk nooit in standje manueel rijd. Verder nog geen rare dingen tegengekomen, enkel de bluetooth-module durft wel s nukkig te doen, al kan dit ook aan mijn telefoon liggen.
Zo, een hele hap leesvoer, maar ik ben dan toch netjes voorgesteld.
Totaal aantal Berichten: 1886
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Welkom op ‘t Forum, en proficiat met je keuze om met de EGM6V bak te rijden.
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
Ajuin , Aalst ligt tussen Gent en Brussel
Italjaane, kocht mij een Ducatie, een Stukgaatie dus .... gewisseld met mijn huidige Berlingo, nog geen spijt van gehad.
C4 is mooi, maar zwart, dat is veel poetsen.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017