Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
ff een tipje: als je je NL kenteken hebt, gelijk apk regelen, als je er tenminste niet voor gekozen hebt de Franse CT over te laten nemen. Met een beetje pech heb je anders binnen een week een bon…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 816
Geregistreerd: 20-12-2007
- Xsara diffrence 2
waterman schreef:ff een tipje: als je je NL kenteken hebt, gelijk apk regelen, als je er tenminste niet voor gekozen hebt de Franse CT over te laten nemen. Met een beetje pech heb je anders binnen een week een bon…
zat net verse ct keuring op tot 02/2014 en die is gewoon geldig gestempeld door rdw
dus geen probleem daar mee
met een citroen voor je deur word je leven nooit een sleur
vorige citroens 2cv6 1974 /charleston 1984 / zx 1.6 aura/bx progress/zx 1.8 aura/ax 93” /c15 /visa14trs/zx 1.4 avantage/visa 14trs stilo/ax 95”/zx 1.6 break tentation xsara break 1.6 16v visa 14trs ax volcane c3 ligne ambiance en nu c3 exclusive.
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Heel goed! Nu even zorgen dat ie ook aan de NL apk-normen voldoet!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 816
Geregistreerd: 20-12-2007
- Xsara diffrence 2
ja gelijk heb je de ct keuring is wel met franse slag gedaan ja maar goed voor de invoer wel lekker geen gezeur ff chassis nummer checken en klaar heb zelf al t een en ander gedaan zoals een totaal versleten wisserblad vervangen ,diverse lampjes gasveer achterklep (nieuw) nieuwe achterlichten(waren allebij stuk) accu vast gezet zat gewoon los
achterwiel lagers vernieuwd
uitlaat gelast
things too doo
2x nieuwe michelins (knallen daar gewoon een koortje er in en hoe ):gulp:
benzine meter nakijken (doet helemaal nix)
en ik kreeg vanochtend zowaar een beetje warmte uit de kachel (lucht,thermostaat verstopping ? )
ik moet het nog uit zoeken
had gelukkig al wel de pioneer aan gesloten
oow ja en t gemiddelde verbruik over de bijna 1000 km in 2 wkn 1:15,4 netjes al zeg ik zelf
met een citroen voor je deur word je leven nooit een sleur
vorige citroens 2cv6 1974 /charleston 1984 / zx 1.6 aura/bx progress/zx 1.8 aura/ax 93” /c15 /visa14trs/zx 1.4 avantage/visa 14trs stilo/ax 95”/zx 1.6 break tentation xsara break 1.6 16v visa 14trs ax volcane c3 ligne ambiance en nu c3 exclusive.
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
marcel14trs schreef:zo vandaag naar de rdw geweest in heereveen ppfff 6:30 wekker en 6:45 al in de visa
moest daar al om 8:15 zijn namelijk en jawel 30 min later stond ik al weer buiten met de bevestiging voor het nl kenteken die ik tussen nu en 5 dagen mag ontvangenzit ik te denken wat zal de combinatie worden 14-trs-3 zou leuk zijn tis immers mn 3e trs
maar dat zal um wel niet worden ben ik bang hij reed op de terug weg trouwens weer lekker op de afsluitdijk kon ik t ff niet laten had er toen al bijna 300km op zitten was ook nog ff door gereden naar groningen namelijk om bij hoving te kijken maar dat stelde enorm teleur
Doe je netjes, rijden op een tank vol lucht. Doet die van mij helaas niet
Maar dat van Hoving had ik je wel kunnen vertellen, heeft alles in de openlucht tussen de meters hoge struiken staan, blijft niets van over.
Maar mooi dat die op kenteken staat, bevalt het autootje nog een beetje?
Totaal aantal Berichten: 816
Geregistreerd: 20-12-2007
- Xsara diffrence 2
ja reed ie maar op lucht haha staat ook hoog op t lijstje om te maken iemand nog tips ?
en wat dat hoving betrefd ja ik ga nu voor eendimport en of citroen van gompel voor diverse deeltjes
ja joh zoals ik al zij vandaag 300 km met plezier gereden ondanks de regen
met een citroen voor je deur word je leven nooit een sleur
vorige citroens 2cv6 1974 /charleston 1984 / zx 1.6 aura/bx progress/zx 1.8 aura/ax 93” /c15 /visa14trs/zx 1.4 avantage/visa 14trs stilo/ax 95”/zx 1.6 break tentation xsara break 1.6 16v visa 14trs ax volcane c3 ligne ambiance en nu c3 exclusive.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Onder je achterbaktapijt zit een zwarte dop, daaronder zit ofwel een vlotter met 2 draden, of een met 1 draad.
Contactjes zijn vaak vies en verroest.
Flinke hoeveelheid WD40 erop (o.i.d.) en NIETS doen, lekker laten intrekken.
Later pas stekkertjes schoonmaken.
In geval van 1 draad is de werkwijze bijna hetzelfde, met dien verstande dat het vlotterelement de massa van de carrosseriebevestiging haalt.
Voor de massa kun je de tank een stukje losschroeven en een stukje van de tank naar de carrosserie kaalmaken voor beter contact.
In 9 van de tien gevallen werkt het dan wel weer (heb het bij mijn TRS nog niet gedaan ops: )
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Waar baseer je dat op?
Op een 1100? (die hebben een kortere eindoverbrenging dan een 1400)
Toch maar even de GPS op de voorruit plakken Marcel.
Ik kan geen uitsluitsel geven, mijn toerenteller is dood.
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 816
Geregistreerd: 20-12-2007
- Xsara diffrence 2
Maurice van Mourik schreef:Waar baseer je dat op?
Op een 1100? (die hebben een kortere eindoverbrenging dan een 1400)Toch maar even de GPS op de voorruit plakken Marcel.
Ik kan geen uitsluitsel geven, mijn toerenteller is dood.
okay ? mijn benzine meter maar ik weet niet hoe t zit wat ik wel weet dat is op de navigatie reed ik 153 km/h dus de teller wijkt wel iets af.
en dirruk bedankt ben der erg blij mee hoe hard of dat ie ook gaat daar gaat t eigenlijk niet om
met een citroen voor je deur word je leven nooit een sleur
vorige citroens 2cv6 1974 /charleston 1984 / zx 1.6 aura/bx progress/zx 1.8 aura/ax 93” /c15 /visa14trs/zx 1.4 avantage/visa 14trs stilo/ax 95”/zx 1.6 break tentation xsara break 1.6 16v visa 14trs ax volcane c3 ligne ambiance en nu c3 exclusive.
Totaal aantal Berichten: 990
Geregistreerd: 20-11-2006
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Dirruk53 schreef:
Hmm.. 4300 toeren met 4-bak is ong. 135 km/u.
Wat wijkt hier af? Toerenteller en/of snelheidsmeter?
Leuk zo’n “handsfree” camera’tje Marcel..
Veel plezier met je TRS!
Bij 4300 rpm doet de mijnen exact 150km/h op teller. Net uit geprobeerd onderweg naar huis!
Totaal aantal Berichten: 816
Geregistreerd: 20-12-2007
- Xsara diffrence 2
dus dat klopt wel aardig t verschil tussen een 11re en een 14trs
met een citroen voor je deur word je leven nooit een sleur
vorige citroens 2cv6 1974 /charleston 1984 / zx 1.6 aura/bx progress/zx 1.8 aura/ax 93” /c15 /visa14trs/zx 1.4 avantage/visa 14trs stilo/ax 95”/zx 1.6 break tentation xsara break 1.6 16v visa 14trs ax volcane c3 ligne ambiance en nu c3 exclusive.
Totaal aantal Berichten: 816
Geregistreerd: 20-12-2007
- Xsara diffrence 2
Maurice van Mourik schreef:Onder je achterbaktapijt zit een zwarte dop, daaronder zit ofwel een vlotter met 2 draden, of een met 1 draad.
Contactjes zijn vaak vies en verroest.
Flinke hoeveelheid WD40 erop (o.i.d.) en NIETS doen, lekker laten intrekken.
Later pas stekkertjes schoonmaken.
In geval van 1 draad is de werkwijze bijna hetzelfde, met dien verstande dat het vlotterelement de massa van de carrosseriebevestiging haalt.
Voor de massa kun je de tank een stukje losschroeven en een stukje van de tank naar de carrosserie kaalmaken voor beter contact.In 9 van de tien gevallen werkt het dan wel weer (heb het bij mijn TRS nog niet gedaan ops: )
nou heb de stekkers (2) ingespoten maar vanochtend nog nix jammer dan hoop ik niet op iets ernstig
waar zit trouwens de schakelaar van de achterklep ?
die doet t ook alleen waneer die zelf wil
met een citroen voor je deur word je leven nooit een sleur
vorige citroens 2cv6 1974 /charleston 1984 / zx 1.6 aura/bx progress/zx 1.8 aura/ax 93” /c15 /visa14trs/zx 1.4 avantage/visa 14trs stilo/ax 95”/zx 1.6 break tentation xsara break 1.6 16v visa 14trs ax volcane c3 ligne ambiance en nu c3 exclusive.
Marcel, ik had ook een meter die niet werkte. Bij mij was de vlotter zelf compleet defect. Een metalen geleider dwars doormidden gebroken…
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
En dat is dan de erge optie ja…
Je schakelaar van de achterklep zit in de klep zelf.
‘t is een kogelschakelaartje, je kunt het horen rollen als je de klep open doet.
Vaak voldoet eenvoudig even sprayen met WD40 of contactspray.
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 816
Geregistreerd: 20-12-2007
- Xsara diffrence 2
nou ben ik weer lekker mee bart!! dat moet dan maar wachten tot t wat mooier weer is om de vlotter er uit te halen en waar in de klep zou ik moeten spuiten dan maurice
met een citroen voor je deur word je leven nooit een sleur
vorige citroens 2cv6 1974 /charleston 1984 / zx 1.6 aura/bx progress/zx 1.8 aura/ax 93” /c15 /visa14trs/zx 1.4 avantage/visa 14trs stilo/ax 95”/zx 1.6 break tentation xsara break 1.6 16v visa 14trs ax volcane c3 ligne ambiance en nu c3 exclusive.