Er zit een tikken geluid in de motor (1.4 TU) en hij loopt rommelig stationar, vooral bij warme motor. Er gaat dan een lichte constante trilling door de auto. Zijn dit de kleppen die gesteld moeten worden of iets ernstigers?
Ik heb een filmpje gemaakt waarop het duidelijk te horen is.
http://www.youtube.com/watch?v=nrgSYxdvzgA&feature=youtu.be
Alvast bedankt!
Loopt ie ook een beetje onregelmatig?
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gewoon even beginnen met kleppen stellen!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik denk ook je kleppen ik heb het ook ooit gehad bij een van mijn bxen. Een tijdje brandtof met hoger octaangehalte tanken helpt ook wel. Maar in jou geval zou ik ook beginnen met kleppen stellen. Suc6
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
het was makelijker geweest, als je ook even had gas gegeven, tijdens de opname, dan hoor je het direct, want nu veranderd er niks in het geluid. vroeger gebruikte we een grote schroevendraaier van 50cm lang. je zette het handvat op je oor, en de andere kant op de cilinderkop, dan kon je zo horen om welke klep het ging, je moet dan de schroeven draaier verplaatsen van cilinder, naar cilinder.als je de tactiek door had, was je dus de auto dokter. tegen woordige monteurs gaan eerst kijken in de wat ze moeten doen.
Dat klinkt als kleppen die wat teveel speling hebben, maakt opzich niet zoveel uit welke, je moet ze toch allemaal ff stellen.Een beetje tikken hoort wel trouwens. Als ze helemaal niet tikken staan ze te strak en das nog erger.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Bedankt voor de reacties! Hoewel ik heb gelezen dat kleppen stellen een simpel klusje is durf ik het toch niet zelf te doen.Wat zou het ongeveer mogen kosten om het te laten doen?
De BX heeft namelijk best wat aandacht gekregen afgelopen jaar, dit is wat er gebeurd is:
distributieriem + spanrol en waterpomp
nieuwe veerbollen en LHM
nieuwe remschijven + blokken rondom
GTI meubilair erin
olie + filter ververst
nieuwe bougies + nieuwe bougiekabels + luchtfilter
nieuwe handremkabels.
Na dit alles wil ik eigenlijk wel dat ie stationair netjes loopt en volgens mij mag ie dan ook wel weer even mee kunnen. Nog wat kosten voor kleppen stellen maakt nu ook niet meer zoveel uit.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Kleppen stellen stelt geen moer voor. Uurtje werk en een nieuwe pakking, that’s it.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
hmm, dan wordt de neiging om het zelf te willen doen wel groot. Als het van hetzelfde niveau is als het veerbollen vervangen moet het lukken, dat heb ik ook zelf gedaan. Daar was echter nogal veel uitleg over te vinden op het forum ed.
Wat ik heb begrepen van kleppen stellen is dit:
-kleppendeksel eraf.
-zorgen dat de kleppen in een bapaalde positie staan
-en dan met een voelermaat kijken wat de ruimte is tussen de klep en iets anders en zonodig stellen.
-ouwe pakking weghalen\valk schoonmaken en nieuwe klepdekselpakking ertussen doen en de boel weer dichtmaken en hopen dat je wat nuttigs hebt gedaan
Dit is wat ik er zo even snel van weet, niet erg veel dus
Maar als het maar een uurtje werk is, kan het niet ingewikkeld zijn lijkt mij.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
BX 1.4 TE schreef:Maar als het maar een uurtje werk is, kan het niet ingewikkeld zijn lijkt mij.
Als je weet wat je doet. Een garage is niet meer dan uurtje bezig dus.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
dan breng ik em daar binnenkort even langs. Uurtje werk en een pakking zijn ook de kosten niet.
Totaal aantal Berichten: 1224
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Waar woon je? Je mag hier wel langs komen doen we het een keer samen. Het is echt niet zo moeilijk en zelfs die nieuwe pakking hoeft niet altijd.
Ik woon in Utrecht, als jij me zou willen helpen zou dat super zijn!
Totaal aantal Berichten: 1224
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
Ik woon midden in Drenthe, aan jou de keus of je onze mooie provincie een keer wil bezoeken
Doen..!! Drenthe is echt super mooi. Het is echter wel een provincie waar ik weinig BX-en spot.
Citroën BX Cannes // 1991