Ik ervaar bij tijd en wijlen het volgende:
bij het wegrijden ‘s ochtends lijkt het alsof de handrem “blijft hangen”, ook al is de hendel in de goede stand gebracht. Je hoort dan een kraak bij het wegrijden en daarna is er verder niks meer aan de hand.
Ik heb geprobeerd een bepaalde omstandigheid te ontdekken waarbij dit gebeurt, maar ik kan vooralsnog geen constante factor vinden.
Nog meer mensen last van?
Totaal aantal Berichten: 369
Geregistreerd: 09-01-2011
- ZX 2.0i 16v
- DS 3 1.6 THP 207pk Racing
- AX 1.1 axion
- C3 1.6 16v Sensodrive Exclusive
- ZX 1.8 Furio
- AX GTI
Mmmmm
gelukkig. helaas voor jou dan maar dan ben ik niet de enigste.
Dealer heeft mij verteld dat ik dan maar een keer wat krachtirer moest remmen.
mmm, maar de krak is alleen bij werrijden.
dan heeft krachtig remmen nog geen nut wast mijn reactie.
Maandag 12 Maart ga ik even op bezoek bij een andere Dealer hier in de buurt.
Maar je bent dus niet de enigste.
is trouwens bij mij niet alleen met de handrem mar als je de auto parkeert in de versnelling dan zitten de blokken ook vast.
de eerste remactie dan hebben ze ook een enorm schurend geluid en dat is niet alleen de vliegroest en andere rommel die erop komt van een nacht staan.
Ik ga dus even afwachten want mijn andere dealer gaat vertelen.
fmverbeek schreef:Ik ervaar bij tijd en wijlen het volgende:
bij het wegrijden ‘s ochtends lijkt het alsof de handrem “blijft hangen”, ook al is de hendel in de goede stand gebracht. Je hoort dan een kraak bij het wegrijden en daarna is er verder niks meer aan de hand.
Wat ik mis in je verhaal: had je ‘m op de handrem staan of niet? Ik heb altijd geleerd auto in 1 of 2 weg te zetten, handrem gebruik ik oogst zelden.
Als je ‘m wel op de handrem parkeert: kan zijn dat de auto, zeker wanneer deze schuin staat de veren voorkomt in de rust stand te komen, wanneer je weg rijdt hoor je dan het kraken van de veren.
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Neufeglise Thierry; ik parkeer inderdaad in z’n vrij met de handrem aan. Ik parkeer echter wel altijd op een vlakke ondergrond.
Tsja, dan gaat het verhaal van de veren niet op. Misschien dat 1 remzuiger blijft hangen, da’s dan een kwestie van ‘s ochtens ‘even’ om de beurt 1 wiel opkrikken (terwijl de auto in de versnelling staat!) en kijken of ‘t wieltje snel ronddraait.
Typisch van die kwaaltjes waar je zelf eerder achter de oplossing komt dan de dealer (die parkeert, rijdt de auto binnen en constateert wellicht niks).
Succes!
Enne: zeker in de winter of wanneer het nat is of wanneer je in de ‘aanloop’ naar het stilzetten de remmen flink opgewarmd hebt in vervolg de auto in z’n 1 of 2 of achterruitversnelling wegzetten.
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Dank, denk dat je gelijk hebt, zal er even naar laten kijken (lease)!
ik merk ook vaak een kraak. maar da is als ik de wijk uit rij, dan heb ik al een paar meter gereden.
Ik zet hem altijd in zijn versnelling en 1 tandje op de handrem. Noem het gewoonte.
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 27-08-2010
- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
Heb ik in de mijne ook soms, blijkbaar vooral bij koud en vochtig weer en als ik achteruit wegrij. Heb jij het bij vooruit wegrijden of ook enkel bij achteruit vertrekken?
Ik maak me er verder absoluut geen zorgen over (ben zelf technieker en heb wel nogal wat feeling op technisch gebied) het zou zelfs kunnen dat dit wel wat zal weggaan met de kilometers.
Totaal aantal Berichten: 43293
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
NeufegliseThierry schreef:Typisch van die kwaaltjes waar je zelf eerder achter de oplossing komt dan de dealer (die parkeert, rijdt de auto binnen en constateert wellicht niks)..
Die dealer is wel het bokkie hé... tjonge jonge, je gaat bijna denken dat de Citroëndealer een soort sociale werkplaats is waar zwakbegaafden bezig worden gehouden op jouw kosten…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Nou nou nou, grappig genoeg (....) bedoelde ik het helemaal niet lelijk Waterman.
Wat ik ermee bedoelde te zeggen: je hebt kwaaltjes die af en toe de kop opsteken en vervolgens lastig waar te nemen zijn voor een dealer. Die van mij had bijvoorbeeld in het verleden een niet geasfalteerd stuk grond. Als je daar de auto parkeert neem je geeneens de door de topicsteller genoemde kwaal waar en tegen de tijd dat de auto in de werkplaats staat is de klacht wellicht niet meer waarneembaar.
En dat is dan lastig voor zowel diegen die het overkomt als de dealer. Geen kwaad woord dus over de dealer! En mocht het niet duidelijk zijn: ik heb een topdealer, een die zonder te vragen de navigatiesoftware vervangt van een auto van juni 2011 en die tot het spreekwoordelijke gaatje gaat.
Ik weet dus niet waar jij naar verwijst als je aangeeft “Die dealer is wel het bokkie hé...”
En de opmerking “een soort sociale werkplaats is waar zwakbegaafden bezig worden gehouden op jouw kosten…” vind ik echt niet kunnen. Dat zijn zinnen die juist door moderators verwijderd horen te worden.
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Ik heb nog geen enkele auto gehad die dit “euvel” niet had van tijd tot tijd. Ook mijn smurf heeft er af en toe last van maar die staat dan ook geregeld een week of langer stil. Als het iedere dag voorkomt zou ik er wel even naar (laten) kijken.
Sinds het servicebeurten topic is het wat grimmiger geworden heb ik het idee. hele service beurten topic is vergeven met welles nietus en uiteindelijk ontgaat het hele doel van het topic.
maar goed,
@V-zesserke. Ik heb het als ik net de bocht om kom zetten. Ik woon aan een t-splitsing, rij hem achteruit de oprit af, vervolgens een bocht naar links en dan hoor ik wat mechanisch kloenk kloenk en dan is het weg. wellicht is het wel de vering ofzo. ik weet het eigenlijk niet. soms heb ik er last van, soms ook niet. Auto is verder prima
Ik hoorde het ook laatst toen ik van een parkeerplek af reed met bijna volledige stuur uitslag en ik hoorde de kloenk als de wielen weer recht waren. Dit ook dus bij het wegrijden van huis soms, wielen gaan van volledig naar de zijkant en dan terug naar recht dat ik het hoor.
do i make any sense?
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 27-08-2010
- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
Raar dat het maar na een bocht is, mocht het de handrem zijn dan zou het imo vrij onmiddelijk moeten zijn.
Je zou misschien eens kunnen testen of je het ook nog hebt als je b.v. voor het wegrijden het stuur enkele malen van uiterst links naar uiterst rechts zou draaien. Of misschien hoor je het geluid dan al?
Ook de vering van de wagen enkele malen met de hand indrukken voor je vertrekt kan misschien nuttige informatie opleveren, misschien hoor je dan iets verspringen of ander niet normaal geluid.
Vervelend probleempje ook al is het misschien onschuldig (ik zou er ook wel naar op zoek gaan ). Ook voor de dealer niet altijd makkelijk te vinden. Succes met de zoektocht .