Hoi allemaal,
Ik heb voor mijn RD uit ‘86 een moderne radio gekocht en geprobeerd deze aan te sluiten. Stroomvoorziening, inclusief geschakelde plus, was geen probleem, dus de radio gaat netjes aan.
Groter probleem blijkt de aansturing van de speakers. Ik heb in beide deuren nieuwe speakertjes gezet en het aansluiten leek ook redelijk eenvoudig. Ik zag in de linkerdeur twee groene draden en in de rechterdeur twee bruine en die kwam ik ook keurig netjes in de middenconsole tegen.
Maar eenmaal aangesloten komt er geen geluid uit de speakertjes.
Heb ik de verkeerde draden te pakken of zouden die draden (blijkbaar aan beide kanten) gewoon stuk zijn?
De speakers doen het wel als ik ze direct op de radio aansluit.
Alvast bedankt voor jullie hulp!

Totaal aantal Berichten: 2259
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Vaak zitten er draadbreuken op de plek van het scharnierpunt van de voordeur. Je zou elke draad even apart door kunnen meten om te zien wat er aan de hand is.
Er zijn geen andere draden bij de radio die de aansluiting zouden kunnen zijn? Bij je serie 2 heb je misschien al voorbereiding voor achterspeakers, misschien zijn dit die draden?

Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
Kijk even of je niet 2 gele draden tot je beschikking hebt. In mijn beleving zijn ze voor de speakers geel!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Totaal aantal Berichten: 27945
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Als er ergens 2 speaker draden sluiting maken komt er ook geen geluid uit.
Elke speaker even appart los halen (aan de kant van de radio), zo kan je zien in welke speaker de sluiting zit.

Totaal aantal Berichten: 234
- Xsara Picasso 1,8i 16v G3
- CX 2.2 TRS
In de serie twee komen er vier kabel bundels in middel console samen dus twee voor de voor deuren en twee voor de achter deuren. kijk even of je de juiste hebt.

Totaal aantal Berichten: 3907
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
in het instructie boekje staan de kleurmarkeringen voor de voor en achter bekabeling
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Totaal aantal Berichten: 1227
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD Break
Meten is weten!! Meet de draden door met een multimeter en kijk of je inderdaad de goede hebt. Zet de multimeter in de stand Ohms testen, meet de 2 draden bij de radio en als het goed is moet deze een oneindig hoge weerstand aangeven. Sluit de draden vervolgens kort aan de speakerkant en meet weer, is de weerstand dan 0 ohm dan zijn de draden goed. Anders heb je of de verkeerde draden of zit er een breuk in.